10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Yamatsan

Windows 8.1 Preview installeren via Bootcamp

Hallo iedereen,

Ik had een vraag over de Windows 8.1 Preview die laatst is vrijgekomen, ik wil deze graag uitproberen en zat te denken om hem te installeren op mijn MacBook (2011) via Bootcamp.
    Alleen weet ik niet of dit wel zo slim is, zijn hier niet risico’s aan verbonden? En werken de Windows 8 drivers wel op de preview?

Nog een ander vraagje als Windows 8.1 Officieel uitkomt werkt de preview die ik heb geïnstalleerd dan nog wel? Is die dan niet verlopen ofzo?

Alvast bedankt voor jullie reacties!:D

Inactief
    Anoniem

De schijnt te werken, echter moet je het hele systeem opnieuw installeren als je de officiele final versie wilt hebben.

Succes met proberen, je zal er snel achter komen dat t pauperzooi is:P

Bijdrager
    Yamatsan

Hahaha dankje voor je antwoord, alleen blijft de preview ook werken nadat de final versie uitgekomen is?

Inactief
    Anoniem

Poeh, goeie, dat weet ik niet zeker. Ik kan me goed voorstellen dat ze functies zullen blokkeren, maar je systeem onbruikbaar maken lijkt me sterk:)

Bijdrager
    Yamatsan

Oke mooi zo nou hij is inmiddels bijna klaar met het downloaden van de ISO dus ik ga hem later proberen te installeren:)

Bijdrager
    MrGlenneke

Toen de Windows 8 Preview uitkwam stopte de werking ervan wanneer Windows 8 officieel uitkwam, dus er is veel kans dat dit ook zo is bij de Windows 8.1 Preview. Je kan wel upgraden van Windows 8.1 Preview naar Windows 8.1 zonder bestanden te verliezen, dit was niet zo bij de Windows 8 Preview.

Bijdrager
    Yamatsan

Oke dat is dan wel weer handig:) alleen ik probeer het nu te installeren alleen bij bootcamp staat Windows 7 installeren werkt dit ook gewoon met Windows 8.1? Ik heb wel 10.8.4 dus daar ligt het niet aan…

EDIT: Ik heb iets verder gezocht volgens Apple kan er geen Windows 8 geïnstalleerd worden op de witte MacBook 2010 Windows 7 dus dan maar?

Inactief
    Anoniem
    MrGlenneke op 20 juli 2013

Toen de Windows 8 Preview uitkwam stopte de werking ervan wanneer Windows 8 officieel uitkwam, dus er is veel kans dat dit ook zo is bij de Windows 8.1 Preview. Je kan wel upgraden van Windows 8.1 Preview naar Windows 8.1 zonder bestanden te verliezen, dit was niet zo bij de Windows 8 Preview.

Ops, had ik het toch fout. Bedankt voor de correctie, weer wat geleerd:)

Bijdrager
    Yamatsan

Blijkbaar kan Windows 8 gewoon alsnog via bootcamp geïnstalleerd worden dus ik ga dat gewoon proberen, ik hou jullie op de hoogte!:D

Bijdrager
    Yamatsan

Het installeren van Windows 8 is gelukt en alles werkt naar behoren op 1 ding na, het geluid is heel zacht vergeleken met Mac OS X ook al staat het geluid op maximaal klinkt het nog steeds heel zacht en alsof er alleen maar geluid uitkomt uit de linker kant van de ingebouwde speakers. Ik heb gelezen dat dit een probleem zou zijn met de Sound Drivers, ik heb ook overigens geprobeerd deze te updaten of te herinstalleren maar zonder verschil. Volgens andere fora’s hebben mensen hetzelfde probleem maar dan met Windows 7… Ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet oplossen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.