12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Windows 8.1 op imac 4.1 (wit model)

Ik heb windows 8.1 (32 bit) geïnstalleerd op mijn oude iMac 4.1 Ik kan echter nergens drivers vinden ook bootcamp support het schijnbaar niet.

Gaat vooral om de grafische kaart een ATI Radion x1600. Over al gezocht zonder resultaat.

Wie kan mij verder helpen ?

Thanks.

Bijdrager
    madcat

onder windows heb je vaak een driver van 500MB waar alles in zit, misschien moet je dat eens proberen.

Maar het is misschien tijd voor een upgrade, want zo’n oud systeem kan denk ik geen windows 8 meer aan.

Bijdrager
    Mela

Grote kans dat de windows 7 (32bit) driver vanaf de AMD site het ook doet, ook al ondersteunt bootcamp deze niet, maar daar kom je pas achter als je hem uitprobeert.
    Persoonlijk zou ik overigens gaan voor windows 7 …

Bijdrager
    SunKeeper

Een driver hoeft Bootcamp niet te ondersteunen, alleen de hardware aan te sturen.

http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=Legacy1&os=Windows%207%20-%2032

– Bovenstaande moet je downloaden. Zodra gedownload kies je rechtsklik > Eigenschappen. Kies daar bovenaan voor ”compabiliteit” vink aan dat een andere modus gebruikt moet worden, kies Windows 7.
    Vervolgens OK.

Klik daarna wederom rechts op het bestand en kies ”Als Administrator uitvoeren”.

Na de installatie herstarten.

– Als dat niet werkt moet je nog eens Windows Update goed laten zoeken. (in het oude Configuratiescherm, kijk bij Optionele updates) Daar hoort die dan te verschijnen.

Één van beide bovenstaande moet als oplossing werken.

Bijdrager
    Mela
    SunKeeper op 10 november 2014

Een driver hoeft Bootcamp niet te ondersteunen, alleen de hardware aan te sturen.

Ik bedoelde hiermee de win 8.1 installatie zelf … maar ik geef toe … echt duidelijk was ik hier nu ook weer niet.
    :roll:

Bijdrager
    Macosx
    madcat op 10 november 2014

onder windows heb je vaak een driver van 500MB waar alles in zit, misschien moet je dat eens proberen.

Maar het is misschien tijd voor een upgrade, want zo’n oud systeem kan denk ik geen windows 8 meer aan.

@ madcat, Windows 8.1 is al geïnstalleerd, dat gaat prima. Alleen de drivers nog.

Bijdrager
    Macosx
    Mela op 10 november 2014

Grote kans dat de windows 7 (32bit) driver vanaf de AMD site het ook doet, ook al ondersteunt bootcamp deze niet, maar daar kom je pas achter als je hem uitprobeert.
    Persoonlijk zou ik overigens gaan voor windows 7 …

@ Mela, Dat heb ik al gedaan, geen resultaat dus !

Bijdrager
    Macosx
    madcat op 10 november 2014

Waar kan ik dat vinden ?

Bijdrager
    SunKeeper

Hier.

http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=Legacy1&os=Windows%207%20-%2032

Dat is de enige juiste volgens AMD.

Bijdrager
    Macosx
    SunKeeper op 11 november 2014

Hier.

Dat is de enige juiste volgens AMD.

Heb ik gedaan, kom echter niet verder dan een resolutie van 1400-1050 ter wel 1680-1050 mogelijk moet zijn ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hier kan je het hele driverpakket van Boot Camp 2 (Leopard) downloaden. De Core Duo (witte) iMacs zijn volgens mij met Boot Camp 3 (SL/Lion) er uit gegooid.

Als de drivers zijn geïnstalleerd zou ik ze wel even updaten, maar als je goed is doet Windows dat zelf al voor je. Deze drivers zijn óf WDDM 1.0 of WDDM 1.1. Windows 8 gebruikt in principe WDDM 1.2, maar 1.0 en 1.1 drivers zijn gewoon compatibel. Ik denk niet dat er WDDM 1.2 drivers voor de X1600 zijn…

Overigens kan Windows 8.1 prima op zo’n oude iMac draaien. Sterker nog, ik denk dat het een stuk beter loopt dan 7 op dezelfde hardware. Behalve de nieuwe interface heeft Windows 8(.1) een flinke update onder de motorkap gehad.:wink:

Bijdrager
    Macosx
    Waffle op 11 november 2014

Hier kan je het hele driverpakket van Boot Camp 2 (Leopard) downloaden. De Core Duo (witte) iMacs zijn volgens mij met Boot Camp 3 (SL/Lion) er uit gegooid.

Als de drivers zijn geïnstalleerd zou ik ze wel even updaten, maar als je goed is doet Windows dat zelf al voor je. Deze drivers zijn óf WDDM 1.0 of WDDM 1.1. Windows 8 gebruikt in principe WDDM 1.2, maar 1.0 en 1.1 drivers zijn gewoon compatibel. Ik denk niet dat er WDDM 1.2 drivers voor de X1600 zijn…

Overigens kan Windows 8.1 prima op zo’n oude iMac draaien. Sterker nog, ik denk dat het een stuk beter loopt dan 7 op dezelfde hardware. Behalve de nieuwe interface heeft Windows 8(.1) een flinke update onder de motorkap gehad.:wink:

Link geeft dit:
    Anti-Leech Protection – Download Blocked ???

Ik heb trouwens al bootcamp voor snow leopard geprobeerd, of is deze anders ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.