8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Illiarus

Windows 8.1 i.c.m trackpad, muis en toetsenbord.

Beste,

Ik heb een vraag over de Apple muis, trackpad en toetsenbord op Windows.

Info= Magic Mouse
    Ingebouwde trackpad
    Ingebouwd toetsenbord (laptop)

Windows 8.1 Pro

Ik heb het via bootcamp netjes geinstalleerd, en dat werkt helemaal, alleen zijn er een aantal zaken die niet werken. Ik heb de drivers van bootcamp al gedownload (de laatste) en geinstalleerd, maar dit werkt niet (ze hebben wel wat gedaan, eerst werkte er nog minder, ze werken dus wel)

Wat er niet werkt=

Scrollen met trackpad (multitouch)
    Terug in safari met twee vingers op trackpad of een vinger op muis.
    Toetsen staan anders ingesteld (shift 2 = ” ipv @) etc.
    Scrollen werkt zelfde als hoe het vroeger werkte op mac, (niet ‘natuurlijk’)
    Toetsen voor toestverlichting, volume, en helderheid werken niet (play.. etc werken wel!)

Heeft iemand anders dit probleem ook en hoe los ik dit op in het zo ‘toegankelijke en aanpasbare’ windows

Bijdrager
    Illiarus

Vergeten

Ook werkt het niet helemaal lekker met het schalen voor het retina scherm. Er staat dat hij 2550 bij 1600 oid draait, perfect alleen ziet het er uit als de helft bij alle applicaties (niet in het besturingssysteem zelf, dat is het gekke)

Moderator
    Mac Daddy

Even wat leestekens verandert, zodat er niet van die rare quotes in je openingspost staan.:wink:
    Multitouch is iets wat een samenwerking is van hard- en software. Dus als Windows 8 geen multitouch functies heeft, dan kan dat simpelweg niet. Tenzij ze daar dus iets op hebben gevonden.

Die toetsen die iets anders aanslaan. Zou kunnen dat Windows 8 hetzelfde issue als Windows 7 heeft. Druk eens op ctrl+shift en probeer het dan nog eens. Het is iets raars wat Windows 7 iig heeft en daarmee los je dat op.

De toetsen voor verlichting zouden, volgens mij, gewoon moeten werken. Dat is iets wat niet OS afhankelijk zou moeten zijn. Die afspeelknoppen vraag ik mij af.

Bijdrager
    Illiarus

veranderd* (Ik heb veranderd, voltooid deelwoord… nou ja, je snapt het wel;) )

Ik zal dat met de toetsen even proberen, het is inderdaad heel goed mogelijk dat dat niets met Mac te maken heeft maar met de toetsenbord instellingen van Windows in het algemeen.

De toetsen van de verlichting voor toetsenbord werken met mac ook soms niet, dat krijg je te zien dat het niet kan in een al lichte omgeving, misschien gebeurde dat alleen krijg je dat tekentje niet te zien onder Windows (?)

Moderator
    Mac Daddy

Dat laatste zou heel goed kunnen ja.

Bijdrager
    Niels

Heb je wel de laatste versie van de Boot Camp-ondersteuningssoftware geïnstalleerd:

5640: 2013-modellen: http://support.apple.com/kb/DL1720?viewlocale=nl_NL
    5621: pre-2013 modellen: http://support.apple.com/kb/DL1721?viewlocale=nl_NL

Alle bovenstaande functies werken bij mij namelijk wel gewoon.

Bijdrager
    Illiarus

Ik ben het nu aan het downloaden. Toetsenbord issue is trouwens opgelost, ik had het verkeerde land ingesteld. Het stond op “Nederland | Nederlands toetsenbord” en het moest op “Nederland | USA Internationaal toetsenbord”

(Nederlandse Macbook, dus het is vreemd, maar goed)

Ik heb de drivers van de nieuwste versie ge├»nstalleerd (gewoon “run” klikken toch?) en er is niets veranderd. Ik heb het idee dat ik zelf iets fout doe, anders zou het wel werken.

Heb je ook Windows 8(.1)? Misschien werkt het anders op Win7

Bijdrager
    Niels

Ook Windows 8.1 (Pro) hier.

Je installeert het bestand gewoon in windows zelf, dan krijg je ook de bootcamp assistent waar je bepaalde instellingen (waaronder de functie-toetsen) kunt wijzigen. Heb je je Mac wel herstart na installatie?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.