3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbie122

Windows 7 vs Windows 8.1 gaming Boot Camp

Hallo iedereen,

Ik heb nu Windows 7 64-bits als Boot Camp partitie draaien voor games. Deze staat er precies 1 jaar op en merk dat het een beetje langzaam begint te worden met opstarten van games enzovoort. Nu ben ik misschien van plan om Windows 8.1 te installeren als Boot Camp partitie. Heeft iemand enige ervaring met Windows 8.1 hoe het met de game performance ervoor staat? Werken de games net zo goed als bij Windows 7 of juist beter? Zijn er nog bepaalde tweaks ik, naast wat Apple levert als je Boot Camp installeert, nog moet installeren om hem optimaal voor games te krijgen op een Mac?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
    Rob

Bijdrager
    Targaryen

Ik ben zeker tevreden van Windows 8.1. Enig minpunt is dat ik als mod-fanaat problemen had met SweetFX. Voor de rest werkte alles optimaal. Het OS lijkt ook lichter!

Bijdrager
    MacKevin11

Ik ben een tevreden gebruiker van Windows 7 Ultimate voor games op mijn MacBook Retina. Ik zat ook te twijfelen of ik zou overstappen op Windows 8, maar wil dat niet doen omdat alles nu soepel loopt, en ik zo’n game of 30-40 geïnstalleerd heb. Ik heb eigenlijk vrij weinig zin om al deze game’s met DLC’s, mods en safegames terug te plaatsen. Zo’n 50% zal op Steam/Origin staan en niet zo’n probleem zijn. Maar Sims 3 en de bijbehorende 20 DLC’s, Minecraft met alle mods en Farming Simulator 2013 met de bijbehorende mods… toch een hoop werk.
    Je kan niet net zoals op een Mac een reserve kopie terug zetten. Dit werkt alleen als je een sytem-image maakt, want dan wordt ook het register gekopieerd. Alleen schiet je daar niks mee op, omdat je dan exact dezelfde schijf creëert en de snelheid dus gelijk zal blijven.

We weten allemaal dat Windows na een jaar gebruik trager wordt door een overvol register, maar ook andere factoren spelen een rol.
    Is je schijf bijna vol? Probeer die dan wat op te schonen door bestanden die je niet gebruikt te verwijderen.
    Zorg dat je regelmatig tijdelijke bestanden wist (bijv. met CCleaner).
    Gebruik Windows Schijfdefragmentatie om de schijf te defragmenteren (zie google, niet doen als je een ssd gebruikt btw dat is niet nodig).
    Gebruik Windows Schijfopruiming om ongebruikte update/backup bestanden te verwijderen.
    Eventueel (kan helpen, kan ook je windows-partitie om zeep helpen) je register opschonen met een (FATSOENLIJKE) regcleaner.

Mocht je toch echt voor Windows 8 willen gaan, ik ben er niet zo’n fan van, buiten dat de gebruikersomgeving misschien onhandig (of gewoon even wennen) is, schijnt de peformance toch vrijwel gelijk te zijn aan die van Windows 7. Ik denk niet dat je verschil gaat merken met een schone Windows 7 partitie. Als je gewoon zorgt dat je videokaart drivers up-to-date zijn en je Mac op een vlakke ondergrond staat (niet op bed bijv.) dan hoef je verder niks te doen voor een ‘goede game experience’.

Een tip die je misschien kan gebruiken. Ik heb een soort platform gecreëerd waar ik mijn Mac opzet tijdens het gamen. Zo staat hij een beetje schuin wat ik wel prettig vindt, en hangt er een grote heatsink (van een oudere videokaart) aan de onderkant waardoor de temperatuur tijdens het gamen zo’n 5-10 graden lager uitvalt dan zo’nder zo’n heatsink.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.