4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Windows 7 VM openen op een andere pc

Geachte forumleden,

Voor school moet ik zo nu en dan projecten doen die niet kunnen op de schoolcomputers, omdat ik daar de benodigde rechten niet voor heb. Simpele voorbeelden zijn; geen uitvoerbare bestanden downloaden, geen programma’s installeren, maar 25MB opslagruimte.

Nou heb ik op mijn mac een virtuele machine aangemaakt in VMWare Fusion 5 (Windows 7 x64 Ultimate) en deze kan ik ook op een externe hardeschijf zetten.
    Bij ons op school hebben we ook een versie van VMWare (Workstation volgens mij). Kan ik, wanneer ik deze hardeschijf aansluit op de schoolcomputer, Windows 7 openen?

(Het betreft een netwerkcomputer met een 64bit programma, draaiend op Novel (Windows XP SP2).

Bijdrager
    johnkeates

Dat kan alleen als die schoolcomputer dus Windows XP x64 draait, en 64-bit vmware, en de CPU ook minimaal vt-x ondersteunt, want volgens mij hebben alle Mac’s dat, en hebben VM’s dat automatisch als configuratie eis.

VMware vm’s zijn uitwisselbaar. Je kan wel problemen krijgen met devices die niet beschikbaar zijn op beide systemen, maar dat spreekt voor zich.

Bijdrager
    MacKevin11

@johnkeates

Dankje. Volgensmij draait de school GEEN 64bit XP versie, die is volgensmij nooit echt van de grond gekomen dacht ik..?

Bijdrager
    iep

De help van Fusion vertelt je wat je weten moet, net als de knowledgebase van VMware. Er zijn namelijk wat do’s en don’ts wat betreft het uitwisselen van vm’s.

Je zult een 64 bit processor en VT-x moeten hebben wil je een 64 bit guest OS kunnen draaien in welke virtualisatietool dan ook. Het host OS doet er dan weer niet toe omdat de code op de cpu draait en niet in het OS. Zie verder ook het volgende document van VMware:
    Hardware and firmware requirements for 64-bit guest operating systems (1003945)
    .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.