6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Window's 7 opnieuw installeren onder Parallels (afgesloten)

Hallo,

Ben nieuw hier en hoop dat jullie mij met volgende kunnen helpen.

Ik heb sinds kort een Macbook Pro. Ik heb Window’s erop staan onder Parallels omdat ik enkele programma’s heb die alleen in windows te krijgen zijn. Maar windows lijkt er niet helemaal lekker erop te staan / te draaien want als ik hem opstart, of een windows programma, dan duurt het erg lang… Daarnaast lijkt mijn macbook trager als window’s ‘aanstaat’… is dat normaal?

Wat is jullie advies?
    – Window’s opnieuw installeren? (Ik heb alleen een windows 7 upgrade schijf)
    – Parallels opnieuw installeren en daarna windows? (wat gebeurd er trouwens met window’s als je parallels verwijderd?)

Stukje achtergrond:
    Ik heb in eerste instantie een paar weken met de mac lopen ‘spelen’ naast mijn pc om hem te leren kennen voordat ik helemaal over ben gegaan. Toen heb ik er ook Parallels opgezet met windows en dat werkte erg goed. Toen ik echt overging heb ik voor de zekerheid de mac terug naar fabrieksinstellingen gezet en heb ik dus alles (incl.Parallels en Windows) opnieuw geïnstalleerd.
    Ik heb window’s via de Parallels Transporter overgezet vanaf een Asus Notebook nadat ik daarop window’s helemaal opnieuw had geïnstalleerd.
    Dat was in die testtijd niet…)

Moderator
    Pete.Z

Verplaatst, stond in verkeerd sub-forum, hopelijk hier meer kans op snellere en goede antwoorden!:lol:

Bijdrager
    Dick de Roos

De handelingen die je hebt gedaan begrijp ik niet erg: terug naar de fabrieksinstellingen; Parallels en Windows opnieuw geïnstalleerd enz. Waarom is dat? Het liep toch allemaal goed?
    Enfin, nu dus niet zo goed meer.
    Heb je de schijfbevoegdheden al eens hersteld? Misschien is dat nodig na al dat gedoe.
    Programma’s>> Hulprogramma’s >> Schijfhulpprogramma klikken op de Mac-schijf (heet waarschijnlijk Macintosh HD) en klik “Herstel schijfbevoegdheden”. Dat kan even duren.
    Het lijkt me ook dat je er goed aan doet meer geheugen te plaatsen als je vaak met Parallels en Windows werkt.
    Veel (of het maximum) geheugen plaatsen is het geld waard!
    Hoeveel geheugen heb je op dit moment in de MBP?

Bijdrager
    Willumpie

@ Dick de Roos:
    1) Ik dacht na de 2 weken ‘spelen’ misschien heb ik wel dingen (onbewust) gedaan die niet zo slim waren. Ik heb gewoon van alles zitten experimenteren, dingen geïmporteerde enz. Na die weken spelen en experimenteren en mogelijk dingen foute gedaan te hebben, dacht ik: nu weet ik zo’n beetje hoe het moet, laat ik dan met en schone lei beginnen.

2) Over die schrijfbevoegdheden, bedoel je dat ik dat in Windows moet doen? Beter dan opnieuw installeren?

3) Ik heb nu de standaard 4GB geheugen. (nieuwste MBP)
    Wat ga ik merken als ik er 8 van maak?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Dick de Roos

1. Dingen (programma’s??) die je importeert, kan je later gewoon weggooien. Normaal kan je met een Mac niet snel iets fout doen. Als je maar niet in het systeem gaat (hebt) zitten rommelen met z.g. opschoonprogramma’s.
    Het is niet nodig; het is tenslotte geen Windows.

2. Dat kan (alleen) onder Mac OSX.
    Het beste lijkt mij om Parallels even uit te schakelen.

3. 4 GB is op zich niet verkeerd, maar als je twee OS-sen naast elkaar gaat draaien of meerdere programma’s gelijktijdig (Photoshop c.s.!), zal de computer sneller worden.
    Overigens wordt de snelheid niet per definitie verhoogd. Als je maar één, of een paar kleinere programma’s draait, zal je geen snelheidswinst merken.

Bijdrager
    Willumpie

@ Dick
    Bedankt tot zover.

Blijven nog de vragen over:
    – Wat gebeurd er als ik Parallels eraf gooi? Is alle windows zooi dan ook verdwenen of moet ik dan eerst windows verwijderen en daarna Parallels?

– Kan ik windows opnieuw installeren in Parallels met een Windows 7 upgrade schijf?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.