20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    thommie1994

Windows 7 op je Mac

Beste allemaal,

Ik ben een student en ik moet voor school voor computer gebruik Windows gaan gebruiken – joepie, daar zat ik op te wachten- Natuurlijk kan ik via bootcamp een eind komen.. Maar ik zie veel mensen die parallels gebruiken, dat ziet er toch beter uit. ivm met het tegelijk draaien van osx en windows.

Er zijn redelijk wat studentensites die best goedkoop windows 7 aanbieden bijv. slim.nl. Het probleem hiermee is is dat het alleen om ‘upgrades’ gaat.. Dit zijn dus versies waarmee je je windows vista kun upgraden.. Mijn vraag is, werkt dat ook als ik parallels aanschaf? of moet ik dan belachelijk veel betalen voor een normale versie in plaats van een upgrade? Want ik kan me echt geen 200 tot 300 euro veroorloven voor een vreselijk stuk software.:-)

Bijdrager
    hatolex

Ik wil niet de regels overtreden hier natuurlijk
    [mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Doe het dan ook niet. ;-)[/mod]

Bijdrager
    jesper211232

Ik zit ook met dat probleem, een beetje.

Ik krijg over een paar maanden een iMac, maar om er nou windows 7 op te zetten, voor een paar honderd euro is ook weer wat.
    Moet je voor Bootcamp ook windows 7 kopen?

Me vader werkt op een school, en kan dus ook via slim.nl bestellen (ook alleen upgrades…:cry:)

Bijdrager
    RJ

Als je school of universiteit is aangesloten bij ma3d dan kan je daar gratis Windows downloaden. Dit is legaal en is een hele versie. Uiteraard werkt dit ook onder parallels. Ik heb het zelf al een aantal keer gedaan de site is te vertrouwen dus. http://www.ma3d.com

Bijdrager
    WoBoW

Houd er wel rekening mee dat je voldoende geheugen nodig hebt om virtueel Windows naast je OSX te draaien. Ik had 2GB en dat was te beperkt, nu ik 4GB in mn Macbook heb zitten werkt het wel voldoende (d.w.z. je merkt soms wel in de performance dat het niet ‘native’ draait).

Bijdrager
    AppleGod

@thommie1994