20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    thommie1994

Windows 7 op je Mac

Beste allemaal,

Ik ben een student en ik moet voor school voor computer gebruik Windows gaan gebruiken – joepie, daar zat ik op te wachten- Natuurlijk kan ik via bootcamp een eind komen.. Maar ik zie veel mensen die parallels gebruiken, dat ziet er toch beter uit. ivm met het tegelijk draaien van osx en windows.

Er zijn redelijk wat studentensites die best goedkoop windows 7 aanbieden bijv. slim.nl. Het probleem hiermee is is dat het alleen om ‘upgrades’ gaat.. Dit zijn dus versies waarmee je je windows vista kun upgraden.. Mijn vraag is, werkt dat ook als ik parallels aanschaf? of moet ik dan belachelijk veel betalen voor een normale versie in plaats van een upgrade? Want ik kan me echt geen 200 tot 300 euro veroorloven voor een vreselijk stuk software.:-)

Bijdrager
    hatolex

Ik wil niet de regels overtreden hier natuurlijk
    [mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Doe het dan ook niet. ;-)[/mod]

Bijdrager
    jesper211232

Ik zit ook met dat probleem, een beetje.

Ik krijg over een paar maanden een iMac, maar om er nou windows 7 op te zetten, voor een paar honderd euro is ook weer wat.
    Moet je voor Bootcamp ook windows 7 kopen?

Me vader werkt op een school, en kan dus ook via slim.nl bestellen (ook alleen upgrades…:cry:)

Bijdrager
    RJ

Als je school of universiteit is aangesloten bij ma3d dan kan je daar gratis Windows downloaden. Dit is legaal en is een hele versie. Uiteraard werkt dit ook onder parallels. Ik heb het zelf al een aantal keer gedaan de site is te vertrouwen dus. http://www.ma3d.com

Bijdrager
    WoBoW

Houd er wel rekening mee dat je voldoende geheugen nodig hebt om virtueel Windows naast je OSX te draaien. Ik had 2GB en dat was te beperkt, nu ik 4GB in mn Macbook heb zitten werkt het wel voldoende (d.w.z. je merkt soms wel in de performance dat het niet ‘native’ draait).

Bijdrager
    AppleGod

@thommie1994

Parallels werkt absoluut echter met een paar kanttekeningen. Parallels vertraagt je computer wel
    wat. Ik heb 5, 6 en nu 7 en ten opzichte van 5 en 6 is 7 wel sneller. Daarnaast zitten er nog
    steeds een paar bugs in. Ik heb als standaardweergave coherence maar soms zegt het programma,
    geen coherence beschikbaar terwijl de schermweergave nota bene al in coherence. Zo zijn er
    nog wel wat van die dingetjes.

Daarnaast nestelt Parallels zich helemaal in OS. Dus met Uninstall via de Install CD krijg je het
    programma nooit helemaal weg. Er worden door Parallels dingen gewijzigd in de OS programmatuur
    waar je normaal niets van merkt. Gooi je Paralleles van je computer en je logt in op beveiligde sites
    dan kan het voorkomen dat de toegang geweigerd wordt. Dit gaat vaak om sites met Enthrust
    beveiliging en Java. Helemaal weghalen van Parallels restanten kan alleen via de Terminal en
    dan nog alleen als je expert bent op het gebied van OS.

Probeer eens VM Ware. Is de concurrent van Parallels en is niet slecht.

Natuurlijk is makkelijker en leuker om twee besturingssystemen naast elkaar op een scherm
    te laten draaien dan dat je moet afsluiten en windows via bootcamp moet opstarten maar
    persoonlijk geef ik daar op dit moment de voorkeur aan gezien mijn ervaringen.

Succes met je keuze.

Bijdrager
    TypeWriter

Misschien is virtual Box ook een aanrader? Kost niks ( wel de windows licentie natuurlijk…).

Ik draai Windows XP onder Virtual Box en het is wel een beetje klungelig, maar toch wel OK: geen fratsen.
    Maar ik weet niet of Windows 7 er goed mee werkt.

HE

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb gisteren gepost, maar OMT lag er ineens uit. Gelukkig een backup van de tekst gemaakt. Dus nogmaals:

————

Over welke Mac gaat het?

Ik heb hier een vrij recente Mac (MBP 15” Early 2011, 8GB RAM) en draai daar ook VirtualBox op met Windows 7 Professional 32-bit. (eis van mijn opleiding, die specifieke versie)
    Via MSDNAA (hoe heet het ook al weer, zoiets i.ig.) kan ik gratis volledige versies van Windows en Office downloaden.

Lees deze post even verder, en bekijk het filmpje. Dan zie je hoe het draait.

Bijdrager
    jesper211232

Heb je bij BootCamp ook windows licentie nodig?…

Bijdrager
    AppleStef

Ja.

Bijdrager
    banditbiker

Sterker nog, je hebt een retail licentie nodig.
    Ik weet niet of het nog steeds zo is dat je bij randapparatuur ook een windows licentie kunt kopen. Met XP was dat wel zo. Kocht je een muis, dan mocht je daar een windows OEM licentie bij kopen, die uiteraard vele malen goedkoper is dan een retail.

Bijdrager
    jesper211232

jah, want ik ga geen windows kopen voor een paar honder euro.

kan je windows 7 ook cracked op je mac instrleren, leg niet uit hoe het moet dat is vveboeden, aleen ja/nee

Bijdrager
    SunKeeper

Ergens bij die piraten kun je misschien wel een versie krijgen die goed werkt.

Die moet je dan wel zelf op een DVD of USB krijgen. Vis het allemaal maar uit, Google is je vriend. Uitleg genoeg te vinden, maar hier mogen we dat niet geven. Ook geen ondersteuning als het fout loopt.:wink:
    Succes!

Bijdrager
    jesper211232

Ik ga wel die piraten site.
    met google lukt alles, en pm’s mogen altijd….

Bijdrager
    Afroman

Heb jij wel af en toe nuttige bijdrages?

Bijdrager
    CedricH

Hier in België kun je via de website Academic Download veel goedkoper dan normaal legaal Windows en andere software downloaden als student. Misschien bestaat er ook in Nederland zo’n gelijkaardige website.

Bijdrager
    SunKeeper

Jep, slim.nl. Alleen zouden ze daar niet heel veel aanbod hebben, waaronder geen volledige versies.

Bijdrager
    CedricH

Hmmm ik zie net dat het via de Belgische site ook geen volledige versies zijn :innocent: Van Vista was dat er vroeger nog wel…

Bijdrager
    jesper211232

@afroman

Soms wel meestal niet…..,

Bijdrager
    SunKeeper
    CedricH op 29 januari 2012

Van Vista was dat er vroeger nog wel…

Zoiets wil je toch ook zo snel mogelijk van je site hebben? Brings back bad memories….

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.