6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TheoKl

Windows 7 of 10 op iMac lukt niet

De beste wensen allemaal en als ik op een verkeerde topic zit excuses .

Wie kan mij helpen met het volgende: ik gebruik BootCamp op mijn 1tb ssd en maak een partitie aan voor windows: ik begin te installeren vanaf een door BootCamp gemaakte usb-stick. Gaat even goed en dan komt de regel: We couldn’t create a new partition or locate an existing one. Wat doe ik fout. CSRUTIL staat uit. Bij voorbaat dank.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd
    Bijdrager
    iNicky

Waarschijnlijk is jouw SSD AFPS geformatteerd en dat werkt niet met BootCamp

Bijdrager
    ultem

Probeer het anders te installeren met Virtualbox of VMware Fusion.

Bijdrager
    checkpointx

ik gebruik ook erg veel parallels om windows apps/games te draaien in Mac OS, Als het echt niet werkt, dan zou je windows ook op een externe drive kunnen zetten en daarvan booten

Bijdrager
    TheoKl

Dank voor jullie reacties, helaas heb ik voor een paar dingen de echte windows nodig. Parallels werkt prima maar niet voor de serieuze dingen. Ik gebruik windows voor wat games voor de kinderen die absoluut niet te krijgen zijn voor de Mac. Maar als BootCamp niet wil werken met APFS waarom staat BootCamp dan nog steeds in hulpprogramma’s?

Bijdrager
    McPim

iNicky op 5 januari 2020 om 18:53
    Waarschijnlijk is jouw SSD AFPS geformatteerd en dat werkt niet met BootCamp

Dat is niet waar, Catalina ondersteunt Bootcamp (https://support.apple.com/nl-nl/guide/bootcamp-assistant/bcmp173b3bf2/mac) dus APFS zal niet de oorzaak zijn. De foutmelding is in de Windows installer en kwam jaren geleden ook al voor. Zie hier bijvoorbeeld, en misschien helpt dat nu nog steeds?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.