17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    thomasvds

Windows 7 kopen voor Mac

Te eerste dit is geen vraag over HOE ik Windows 7 installeer op Mac. Ik heb de handleiding gelezen, lijkt me super easy.

Ik heb de handleiding dus gelezen, in de handleiding staat dat ik een volledige versie nodig heb van Windows 7. Nu ben ik student en kan ik op Surfspot goedkoop aan een Windows 7 versie komen. Echter, hier komt het probleem, dit is een upgrade versie. Geen volledige versie dus.

Nu heb ik heel het web afgezocht voor een antwoord. Resultaat is dat ik tegenstrijdige berichten krijg. De ene zegt dat de student Windows 7 upgrade versie hetzelfde is als een volledige versie. Je kunt hem installeren op een lege schijf en hebt geen vorige versie van Windows hiervoor nodig. De ander zegt dat het een upgrade is en dat je een full license versie nodig hebt voordat je het installeert.

Mijn vraag dus: Is het mogelijk om met de studenten versie, Windows 7 te installeren op je Mac? Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand de studenten versie gebruikt om Windows 7 te installeren op zijn Mac?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Surfspot levert alleen updates en geen volledige versies.

Jij hebt wel een volledige versie nodig, zal je dus elders moeten aanschaffen….

Bijdrager
    macqintosh

@JoopJoopJoop: Nope, je kunt die upgrade dvd gewoon gebruiken voor een clean full install. Ik heb bij Surfspot destijds een Windows 7 Ultimate Upgrade DVD gekocht en daarmee een clean install op een lege HD gedaan. Geen centje pijn.

Bijdrager
    MacAanZee

Twee mensen die elkaar volledig tegenspreken. Wie biedt er meer?:grin:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik bied meer..

Er wordt niets tegengesproken…

Surfspot verkoopt ALLEEN update’s kan je zelf checken “macAanZee” voor je iets roept!!!!!

Vervolgens meldt iemand dat die wel heeft kunnen installeren met een update, lijkt me interresant te weten voor de vraagsteller..

Is wel illegaal natuurlijk, maar ik ben niet van BREIN, gelukkig niet..

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Nog dit,

“MacAanZee” je plaatst een vrij zinloze reactie overigens, heeft niemand iets aan zeker de vraagsteller niet…

Bijdrager
    thomasvds

Oké macquarius als je uit ervaring zegt dat het werkt, dan werkt het. Ik heb in 2009 ook een versie van Windows 7 Ultimate Upgrade gekocht via surfspot. Die heb ik destijds op mijn oude dell pc geïnstalleerd. Ik ga er vanuit dat je maar voor 1 computer de key kan gebruiken, of is dat toevallig meer?

Bijdrager
    macqintosh

@JoopJoopJoop:

Je hebt gelijk dat Surfsport alleen updates verkoopt en dat is ook een eis van Microsoft. Anders mag Surfspot het niet voor een paar tientjes aanbieden maar technisch gezien kun je er een full install mee doen, het mag niet maar dan hadden ze het maar technisch onmogelijk moeten maken zoals vroeger het geval was bij de Windows 98 upgrade cdroms.

Bijdrager
    macqintosh

@thomasvds: Je kunt de key een aantal keer op verschillende hardware gebruiken, dus op je Mac moet het ook zonder problemen werken. De reden hiervoor is dat Microsoft het toelaat dat je een keer of drie het OS op andere hardware mag installeren omdat men wel eens een nieuwe computer koopt en niet per se meteen een nieuw besturingssysteem.

Bijdrager
    thomasvds

@macquarius Oké top! Als ik vanavond thuis ga ik meteen even bootcampen:)

Joop en macquarius, bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    macqintosh

Succes.

Bijdrager
    Domtoren
    macquarius op 24 mei 2012

het mag niet maar dan hadden ze het maar technisch onmogelijk moeten maken zoals vroeger het geval was bij de Windows 98 upgrade cdroms.

Ha, ha. Dus als jij je voordeur open laat staan vind je het geen probleem als ik je TV mee neem?:lol:

Bijdrager
    jesper211232

ben benieuwt want ik kan ook via slim.nl upgrade versies kopen.

Bijdrager
    Laurensblom

Ik heb voor € 97 de OEM-versie gekocht in de winkel en die werkt prima!

Bijdrager
    Gadget

Installeren van een upgrade DVD gaat zondermeer, in sommige gevallen wil alleen het activeren van de product key wel eens niet lukken.
    Hiervoor is een simpele oplossing voorhanden.
    http://www.winsupersite.com/article/windows-7/clean-install-windows-7-with-upgrade-media-128512

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    Laurensblom op 24 mei 2012

Ik heb voor € 97 de OEM-versie gekocht in de winkel en die werkt prima!

Voor €29.99 heb je Lion:)

Bijdrager
    KR1275
    Domtoren op 24 mei 2012
    macquarius op 24 mei 2012

het mag niet maar dan hadden ze het maar technisch onmogelijk moeten maken zoals vroeger het geval was bij de Windows 98 upgrade cdroms.

Ha, ha. Dus als jij je voordeur open laat staan vind je het geen probleem als ik je TV mee neem?:lol:

Dat is toch heel wat anders!
    Lion is ook zogenaamd een upgrade op SL, maar je kunt er gewoon een clean install mee doen…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.