8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    luckylane

Windows 7 kan niet geïnstalleerd worden op bootcamp partitie

Ik ben gisteren begonnen met bootcamp op mijn MacBook Pro.

Aangezien het gisteravond al laat werd, heb ik ‘m afgesloten met “stop installatie, later verder”
    Nu ik ‘m vandaag weer opstart gaat ie alleen verder wanneerik mijn Windows 7 dvd in de MacBook plaatst.

Wanneer ik dan de stappen volg, geeft ie bij “waar wilt u Windows installeren” aan dat de aangemaakte bootcamp partitie geen NTFS partitie is en hier dus niet op geïnstalleerd kan worden.

Wat kan ik doen of om bootcamp ongedaan te maken, of bv alleen OSX weer op te starten.
    Met de gebrande cd (welke door bootcamp aangemaakt wordt) werkt het ook niet.

Voor de volledigheid gebruik ik Lion, heb ik een keuze uit 4 partities (1–> 200mb, 0 vrij, 2–>278,5gb, 0 vrij, 3–> 619mb, 0 vrij, 4–> 18,8gb, 18,8gb vrij) macbook pro van juni 2011, Windows 7 ultimate.

Wie kan me verder helpen …

Bijdrager
    Lauwrence

Je zult de partitie even NTFS moeten formatteren. Bootcamp formatteert nl. FAT32 en daar is W7 niet blij mee, niets aan de hand.

Mocht je eea toch ongedaan willen maken kan dat middels dezelfde Bootcamp utility waarmee je in 1e instantie de partitie ook hebt aangemaakt (en de CD gebrand).

Bijdrager
    Joffry

Er is een software update, die ook klaar zou moeten staan in de automatische updates.

Bijdrager
    Moriarty

Ik zou persoonlijk gewoon opnieuw beginnen…

Dat wil zeggen via Bootcamp Assistent de partitie voor Bootcamp weer verwijderen en vervolgens opnieuw aanmaken.
    Na het plaatsen van de Windows 7 disc gaat hij vragen waar de installatie naar toe moet.

Hier moet je even goed oppassen, selecteer de Bootcamp partitie en klik beneden in beeld op “Opties”
    Kies hier voor het formatteren van de Bootcamp partitie (goed lezen!!!).

Na het formatteren moet je Windows 7 zonder problemen kunnen installeren.

Bijdrager
    MacKevin11

Niks opnieuw beginnen.
    Dat had ik ook.

Je moet gewoon als de Win7 dvd er in zit, en je het installatie programma voor je ziet. De schijf ‘bootcamp’ kiezen. Als hij aangeeft dat windows er niet op kan worden geinstalleerd omdat het geen NTFS is, dan druk je op ‘formatteren’ of een soort gelijke knop wat er staat (weet niet precies).
    Dan geeft hij als het goed is een melding dat alle gegevens dan worden gewist. Maar er staat toch nog niks op die partitie dus dat maakt niet uit. Zorg wel dat je dan ook echt Bootcamp selecteerd en GEEN andere schijf, want dan heb je OS X naar de knoppen…

Probeer maar, ik weet zeker dat dit werkt;)

Bijdrager
    luckylane

Top, ik heb de laatste tip van MacKevin11 opgevolgd en dus via formateren, m’n partitie opnieuw geformateerd. Hierna liep de installatie door.
    Enkel nadat de installatie afgerond was, had ik geen verbinding, hiervoor bleek de gemaakte cd te zijn.
    Na deze opgestart te hebben, werden netjes alle drivers geïnstalleerd als mede bootcamp voor Windows 7.

Kortom alles werkt nu, ff updaten en klaar !

Thanks allemaal;-)

Bijdrager
    MacKevin11

Ik zei toch dat mijn tip zou werken;)
    En dat je de drivers moet installeren van de cd is normaal, je kunt ook kiezen om ze te downloaden van internet… Maar dat is je eigen keus.
    Nu zul je ook een betere resolutie hebben, zullen de 4 threads worden ondersteund in Windows en kun je de functietoetsen gebruiken.
    .
    Gebruikt je trouwens de 64bit versie? of de 32bit? 32bit kan namelijk maar 2,17GB van de 4GB RAM gebruiken. Dat is wel jammer:(
    .
    Als je veel wilt gaan gamen, dan is het handig om de functietoetsen standaard te gebruiken als ‘f’ toetsen.
    Dus gewoon f1 = f1 ipv. f1 = dimmen.
    Dat kan via >Start >Configuratiescherm >Bootcamp >(een of ander tabblad) >het vinkje uitschakelen.
    Als je nu de functie toetsen WEL wilt gebruiken moet je gewoon even ‘fn’ onder aan je toetsenbord inhouden;)
    .
    Nog succes;)

Bijdrager
    IsabelleDroessaert

Hoi allemaal,

Ik heb een macbook air eind februari 2014 gekocht.
    Ik probeer windows 8.1 te installeren en ik heb identiek hetzelfde probleem.
    Alleen veranderd er bij mij niets als ik op formatteren klik.
    De installatie wil daarna nog steeds niet doorgaan.
    Mijn mac is up to date en zo is ook mijn bootcamp versie.

Kan iemand me helpen? Ik zit met de handen in het haar momenteel.

Alvast bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.