8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager

Windows 7 installatie mislukt. Kan OSX niet meer starten?

Zojuist geprobeerd om Windows 7 ultimate op mijn late 2010 iMac met snow Leopard te installeren.
    Nadat ik tijdens het installeren even bij de computer ben weggelopen zag ik dat mijn Mac aan het herstarten was toen ik er bij terug kwam. Het probleem is dat ik tijdens het opstarten het Windows logo zie en vervolgens wordt het beeld zwart en gebeurd er helemaal niets meer.

Wat heb ik al geprobeerd? Windows onder safe mode starten. Echter, als ik dat doe zie ik een bericht met de mededeling dat de setup niet kan worden voltooid in safe mode en dat ik moet herstarten. Ook heb ik al geprobeerd om in lage resolutie Windows te starten. Ook dit helpt niet.

Ik weet nu ook niet meer hoe ik OSX moet starten. Want als ik mijn iMac aanzet, hoor ik de Welbekende “boing” en krijg ik vervolgens het witte scherm zonder Apple logo te zien en wordt meteen Windows gestart. De windos installatie dvd zit er nog in dus kan ook keen hersteldisc van apple in mijn mac doen. Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    Moriarty

Opstarten met de Alt-toets ingedrukt

Daar kiezen voor je Macintosh HD

Als je tenminste je Macintosh HD niet per ongeluk geformatteerd hebt…

Bijdrager

Bedankt, dat werkt. Zit nu gelukkig weer op OSX.
    Enig idee hoe ik windows alsnog werkend kan krijgen? En zo nee, kan ik met time machine mijn installatie poging en aangemaakte partitie ongedaan maken?

Ik zie nu in finder trouwens wel een extra schijf genaamd untitled. Daar is nu nog 29.88gb van de totale partitie (40gb) vrij, dus windows moet er in theorie wel opstaan?

Bijdrager
    pepijn-paans

ik zou de partitie wissen en overnieuw beginnen

Inactief
    Anoniem

Dat zwarte beeld is een bekend probleem bij iMacs.
    zie deze Apple handleiding.
    http://support.apple.com/kb/TS3173?viewlocale=nl_NL

Volg deze stappen, en de installatie moet goed werken.

Bijdrager

Bedankt voor de info. Ik heb via de bootcamp-assistent de windows partitie weer verwijderd. Echter wanneer ik mijn mac nu aanzet krijg ik weer een wit scherm zonder apple logo, gevolgd door een zwart scherm met witte tekst: No bootable device found. Insert a bootable disc and press any key. Dus nu moet ik iedere keer wanneer ik mijn mac aanzet alt ingedrukt houden om OSX te booten. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Wil na dit gezeur voorlopig maar even geen windows op mijn Mac.

Bijdrager
    Ian L

Via uw systeem voorkeuren naar opstartschijf gaan en daar uw mac HD selecteren.

Bijdrager

Hartelijk dank, het probleem is opgelost.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.