15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Sjefke24

Windows 7 in Mac Pro

Op = Op
    Om te beginnen:
    Ik heb een Mac Pro 1.1 met Intel Xeon 2x 2,66 Ghz processors
    Probleem 1: Ik weet niet te veel van computers en werk pas een paar maanden met de Mac
    Probleempje 2:
    In de Boot Camp handleiding staat dat een 64 bits versie van Windows 7 gemaakt kan worden op een Mac.Pro geïntroduceerd vanaf het voorjaar 2008.
    Omdat ik de Mac 2e hands heb gekocht en hij volgens mij van een eerdere datum is heb ik de technische dienst van Apple gebeld en die vertelden dat het wel kan.
    Bovendien nagegaan welke processors er in zitten en dat zijn: Woodcrest 5150 en zover ik kan nagaan moeten die op 64 bits kunnen werken
    Probleem 3
    In de Bootcamp installatie gids zoals ik die heb afgedrukt ( hetzelfde als de pdf: Boot-Camp-Installatie_10.6) staat:
    Opmerking: Als uw computer meerdere interne schijven heeft en u BootCamp wil installeren op een schijf die niet in de eerste hardeschijfnis is geïnstalleerd,verwijdert u de schijven die zijn geïnstalleerd in de schijfnissen met een lager nummer. Na de installatie van Boot Camp kunt u de schijven opnieuw installeren.
    Ik heb 3 interne harde schijven:
    Nis 1: schijf 0 = 250GB,de Macintosch HD schijf met alles van Mac erop
    Nis 2. schijf 1 = 400 Gb, lege schijf waar Windows op moet
    Nis 3. : schijf 2 = 400Gb waar alles van mijn videobewerking op staat.
    Wanneer ik bovenstaande letterlijk neem dan zou ik de Macintosch HD schijf moeten verwijderen en dat lijkt mij van den zotte.
    Dus wat dat betreft niets gedaan
    Huidige besturingssysteem: Snow Leopard

Een Windows 7 SP1 Home Premium 64 bits versie gekocht
    – 0. Gekeken voor up-dates
    – 1. De schijf waarop Windows moet komen gewist met Mac OS Uitgebreid ( journaled)
    – 2. Boot-Camp asst opgestart –> Download de Windows-ondersteuningssoftware voor deze Mac–> De Windows-ondersteuningssoftware is niet beschikbaar.
    Daarna aangevinkt: de Mac OS-X – installatieschijf die bij mijn…….
    Gekozen voor Maak Windows-partitie aan of verwijder Windows –partitie
    -3. Uw computer heeft meerdere schijven Selecteer schijf. Gekozen voor Naamloos, Nis 2.
    Wis schijf en maak één partitie aan voor Windows
    -4. Windows installatie schijf 64 bits geplaatst + op Start installatie geklikt
    Computer start opnieuw op en ik krijg een zwart scherm ( hetzelfde beeld op allebei mijn schermen) met van boven naar beneden: Cijfer 1; cijfer 2 en de regel: Select CD_ROM Boot Type: – = met daar achter een knipperend streepje.
    Ik kan echter niets invullen omdat de computer niet op mijn toetsenbord en muis reageert
    – 5. Computer uitgezet door de startknop ingedrukt te houden en de alt toets tijdens het opstarten. Ik krijg dan op èèn scherm de keuze tussen de Macintosch HD harde schijf en de Windows installatieschijf.
    Kies ik voor Windows dan kom ik terug bij 4 ook wanneer ik tijdens het opstarten een willekeurige toets ingedrukt hou.
    In dit geval de toets met cijfer 1 ingedrukt gehouden en er komt inderdaad keurig achter het knipperend streepje een 1. Maar verder reageert hij niet
    – 6. Stap 5. herhaald maar nu voor Mac gekozen. Daarna de Windows installatie schijf uit de computer gedaan en weer: Finder –> programmas --> Hulpprogrammas –> Schijfhulpprogramma en ik zie nu bij de schijf in Nis 2 naast Naamloos, BOOTCAMP staan en wanneer ik daarop bij informatie kijk zie ik bij Bestandssysteem : MS-DOS (Fat 32) staan, Capaciteit: 399,88. Aantal bestanden: 0. Aantal mappen: 0 en de schijf is verder helemaal leeg.
    De schijf gewist en terug naar Mac OS-X Uitgebreid ( journaled) terug gezet
    – 7. Weer stap 2 en dan gekozen voor Maak tweede partitie aan voor Windows en voor Windows 380 Gb en Mac 20 Gb gekozen en Partitioneer ingedrukt
    – 8. Terug bij stap 4,5 en 6
    – 9. Weer stap 7 en nu voor de verdeling Windows 20 en de Mac 380 gekozen
    Resultaat: terug bij 4,5 en 6

Omdat ik met 1 computerscherm en als 2e scherm een Sony TV werk en dat mogelijk van invloed is het volgende gedaan: Systeemvoorkeuren –> Beeldschermen en bij Rangschiking: Schakel synchrone weergave aangevinkt en vervolgens de Sony uitgezet en de computer opnieuw opgestart.
    Resultaat: Idem hierboven
    Hierna 15 schietgebedjes gedaan en omdat dat niet hielp de computer in de vuilnisbak gegooid.
    Ik wil hem er graag weer uit halen zodra iemand mij verder kan helpen
    Alvast bedankt
    Sjefke24

Bijdrager
    TheBigZ

Beste Sjefke,

Welkom op dit forum!

69 jaar, respect!

Maar even voor mijn begrip: waarom wil je überhaupt Windows installeren op je Mac Pro?

Bijdrager
    Sjefke24

Beste The Big Z,
    Ik heb een paar jaar met Pinnacle gewerkt en sinds een paar maanden met FCP 7 maar dit programma vind ik te omslachtig in de basishandelingen. FCP X heeft zeer uiteenlopende reacties en voor ik me daar in ga verdiepen wil ik eerst een half jaar afwachten hoe dat uitkristaliseer en gedurende die tijd terug naar Pinnacle of Magix etc. maar dan op de Mac. Mijn Windows PC is te traag.
    Sjefke

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien nog een OS X suggestie als ik zo vrij mag zijn:
    Heb je de (gratis 30 dagen probeerversie van) Adobe Premiere Elements al eens bekeken? Dat programma lijkt meer op Pinnacle (dan iMovie of FCP).

Bijdrager
    mhrenes

Officieel werkt Win 7 64 niet op jouw Mac Pro, zie http://support.apple.com/kb/HT1846?viewlocale=nl_NL

Met een omweg misschien wel, zie hier http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=819919

Beste is natuurlijk: Win 7 installatie DVD in hoesje stoppen en Mac OS X gebruiken….

Bijdrager
    Vroegah

Ha Sjefke24, de mac pro 1,1 en 2,1 zijn computers met 32bit efi firmware maar met 64-bit processors. het OS en de programma’s kunnen 64-bits draaien. Wat de Apple-technici jou hadden moeten zeggen is dat de mac pro 1,1 een andere versie van de efi-boot rom gebruikt dan microsoft, en dat daarom de install van win7/64 niet lukt. Daarom moet er in de installatie dvd (iso) van windows 7 een bestand aangepast worden om win7 te kunnen installeren. Daar is een zgn. workaround voor, ik weet alleen niet hoet het met jouw engels is, en of het je zal lukken. Ikzelf draai al een jaar of 2 op deze manier probleemloos windows7-prof 64-bit op mijn mac pro 1,1 uit 2006 ! link: http://www.2s2d.net/2009/06/01/windows-7-rc-7100-x64-part-deux-the-mac-pro/

Bijdrager
    Sjefke24

Beste allemaal,
    1. Stil.
    Ben ik van de snelle,professionele reacties.
    2. Stil.
    Ben ik van de van de ,voor mij nieuwe, technische termen. Maar ik denk wel dat ik de essentie ervan begrijp.
    3. Stillekes aan filter ik voorlopig 3 mogelijkheden uit: 1. Adob Premiere 2. Advies van Vrougha al is mijn Engels wel van 5 x herlezen en 3. is het installeren van Windows 7 32 bits versie een goed alternatief.
    Alvast bedankt en voor nu ( 23.45) Welterusten
    Sjefke

Bijdrager
    iep

Klein nadeel aan Windows 7 32 bits: meer dan 3,75 GB aan geheugen kan hij niet gebruiken. Als je meer dan 4GB aan geheugen hebt zul je dat dus niet in Windows kunnen gebruiken. Dat kan wel gevolgen hebben voor de performance van je Pinnacle software, hoeft niet (ik ken de software niet zo dus ik heb geen idee).

Bijdrager
    SunKeeper

Een 32-bits Windows gebruikt zelf (voor het OS) wel een stuk minder RAM dan een 64 bits-versie ervan.

Dus als je niet al teveel openzet, moet het best lukken.:smile:

Bijdrager
    Oulad
    SunKeeper op 26 augustus 2011

Een 32-bits Windows gebruikt zelf (voor het OS) wel een stuk minder RAM dan een 64 bits-versie ervan.

Dus als je niet al teveel openzet, moet het best lukken.:smile:

Ik werk zelf met een Windows met 3 GB Ram, en progammeren etc. lukt er goed op

Bijdrager
    iep

Dat is niet noemenswaardig SunKeeper. Bij 64 bit worden er wat meer adressen gebruikt voor de allocatie maar dat is nogal erg minimaal. Het is niet zo dat je ineens de helft minder aan geheugen gebruikt als je naar de 32 bits Windows versie gaat. Dat vangt dus niet het verschil tussen 8 en 4GB aan geheugen op om maar eens iets te noemen.

@Oulad: 3GB kan prima zijn voor de werkzaamheden die je doet maar dat geldt niet voor iedereen. Ik kan me voorstellen dat het bij sommigen dan een groot probleem is als er niet meer dan 4GB gebruikt kan worden.

Bijdrager
    Sjefke24

Okay,okay,okay,
    Ik ga eerst alles op TimeMachine zetten,de computer terug naar fabrieksinstelling zetten,updaten en dan Windows 7 32 bits erop zetten en hoe dat verloopt vertel ik een volgende keer.
    Sjefke

Bijdrager
    Sjefke24

2e bedrijf:
    – Computer m.b.v. de Snow Leopard installatieschijf teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
    – Alle up-dates geÏnstalleerd
    – Windows 7 32 bits versie installatie DVD geplaatst
    En ziedaar : weer nieuwe moed: Windows is loading files etc.
    Vervolgens komen er netjes vinkjes te staan bij: Windows bestanden kopieëren
    ,, ,, uitpakken
    Onderdelen installeren
    Updates installeren
    Dan volgt : Installatie voltooien, de computer start een aantal keren op en dan krijg ik de mededeling: Windows is niet goed afgesloten enz. enz. .
    Je hebt dan de keus tussen opstarten in een aantal Veilige Modussen.
    De eerste keer laat ik weer normaal opstarten en kom weer bij hetzelfde scherm .
    Dan start ik hem op in: De Veilige modus . Maar dan krijg ik de mededeling: De installatie kan niet worden voltooid in Veilige modus. Start de computer opnieuw op als u met de installatie van Windows door wilt gaan.
    Ik klik op OK en kom weer op hetzelfde scherm uit.
    Hetzelfde bij alle Veilige Modussen.
    Ook nog een keer geprobeerd om tijdens het opstarten een willekeurige toets ingedrukt te houden maar ook dan weer retour zelfde scherm
    Kortom ik draai alleen maar in een rondje
    De computer reageert wel op het toetsenbord
    – 4. De computer uitgezet door de Start knop ingedrukt te houden en weer opgestart terwijl ik de Alt toets vast hou ik krijg nu een scherm met daarop: Macintosch Hd – Windows en de Windows DVD.
    Ik kies voor de DVD. De computer start op en ik kom weer in het scherm met de Veilige Modussen etc.
    – 5. hetzelfde als 4 maar nu kies ik voor de Windows schijf en kom ook daar weer in het Veilige Modus scherm
    – 6. Nu voor de Mac gekozen en via Schijfhulpprogramma gekeken wat er op de “Windows”schijf staat dan vind ik allerlei mappen bv. Program Files waar allerlei mappen weer inzitten en wanneer ik bv. de map Users open en dan via Public naar Music ga dan kan ik MP3 bestandjes die daar als voorbeeld staan gewoon afspelen.
    Verder zie ik dat er 9,14 Gb gebruikt is van de 400Gb en dat het Bestandssysteem : Windows NT-bestandssysteem is.

– 7 t/m 983: Ik weet het niet meer.!!!!!!!!!!!!
    Sjefke

Bijdrager
    TheBigZ

984: Vergeet dan Windows.
    985: Installeer de Adobe Premiere Elements trial.
    986: Speel er wat mee.
    987: Besluit of het iets voor je is
    988: Zo niet, laat het weten, dan kijken we verder…
    989: Succes!

Bijdrager
    Sjefke24

BB ( Niet DE BB maar Beste BigZ)
    990. Geef niet graag op
    991. Wacht nog een paar dagen op de Gouden Tip
    992. Ga dan naar 985 etc.Maar hou wel FCP X en Windows op Mac in het achterhoofd omdat ik het werken met Mac op zich een verademing vind wat betrouwbaarheid betreft.
    993. Bedankt voor je reactie en ik laat steeds iets weten hoe het verder gaat.
    Sjefke

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.