8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mac in tosh

Windows 7 geen toegang geven tot internet maar wel tot thuisnetwerk.

Ik had nog een oude computer staan, die ik wou gebruiken in m’n garage om muziek te luisteren.
    Aangezien hier alles van Apple is, wilde ik er eerst een hackintosh van maken, maar dit is niet gelukt vanwege een HDD die niet in AHCI mode gezet kon worden.
    Dus ik heb er me maar bij neergelegd dat ik er windows moest opzetten.
    De bedoeling is dat ik iTunes gebruik en de bibliotheek van m’n iMac erop open.
    Nu zou ik wel graag hebben dat deze niet op het internet kan vanwege virussen enzo.
    Ik dacht eigenlijk dat ik het gevonden had, een onbestaande proxyserver gebruiken, maar gisteren stonden er ineens windows updates klaar.
    Dus ik denk dat ik toch nog toegang tot het internet heb, of het internet toch tot mij.

Weet er misschien iemand hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

Bijdrager
    THX-1138

iTunes Match

Bijdrager
    Mac in tosh

Voor iTunes Match heb je toch internet nodig?
    Dit wil ik juist vermijden.
    En ik ga er ook geen geld voor betalen.

Bijdrager
    r.heijma

Fixed IP-adres zonder gateway en DNS adres? Probeer dat eens.

Bijdrager
    MrBelloNLD

ik sluit me aan bij r.heijma, ook tcpip v6 kun je uitvinken….

Bijdrager
    r.heijma

Maar waarom windhoos op die PC? Zet er Ubuntu op.
    Zoek dan even op waar je itunes lib staat op de Mac en share die lib over het network.
    Pik de share op in Ubuntu. Er zijn een massa audio spelers voor Ubuntu. Laat die dan de muziek uit de share spelen. Hoef je ook niets heen en weer te kopiëren. Een Sonos systeem werkt bijvoorbeeld op deze manier.

Bijdrager
    Mac in tosh

Ik heb hem een vast ip-adres gegeven en de gateway en DNS opengelaten.
    Ik kan nog steeds op m’n thuisnetwerk, dus dat is al goed.
    Maar hoe kan ik nu weten of het internet mij nog kan zien?

Waarom geen ubuntu? Ik heb er ondertussen al een paar programma’s opstaan waar geen linux variant van bestaat.

Bijdrager
    r.heijma

Windhoos internetonderzoeker opstarten en naar http://www.onemorething.nl gaan. Als je er niet komt dan kan windhoos dat ook niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.