11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

Windows 7 en Mac osx Lion install usb

Op m’n pc staat windows7 en op m’n iMac Mac osx Lion. Nu wil ik graag een USB stick waar beide systemen allebei op staan. Kan dit? Zo ja, hoe

Moderator
    unSOUND

Bedoel je een compleet draaiend systeem, of alleen de installatie DVD ?

Bijdrager
    thomth

Nee alleen installatie USB. Ik heb een USB stick al gepartioneerd in 2 partities. Met de Lion recovery tool staat Lion al op 1 partitie. Ik zou windows dan op de andere partitie willen. Misschien kan dat met disk utility.

Als ik nou ga herinstalleren, kan ik dan de complete schijf wissen, of moet ik dat anders doen?

Moderator
    unSOUND

Het probleem is dat beide systemen een verschillend partitie-schema vereisen. OS X wil een GUID schema, terwijl Windows een MS-DOS schema vereist. Dat gaat met één stick dus niet lukken…

Bijdrager
    thomth

Dus dat lukt niet. En als ik opnieuw ga installeren met die USB stick. Kan ik dan de hele schijf wissen, of moet het anders?

Moderator
    unSOUND

Je kunt dan de schijf wissen ja.

Maar om Lion opnieuw te installeren heb je wel een internetverbinding nodig, aangezien niet alle bestanden op de stick staan als je de stick gemaakt hebt met de Lion installer uit de App store.

Bijdrager
    thomth

Dus ik start op met cmd+r. Dan ga ik naar diskutility en wis ik dan de hele schijf, of alleen de Mac osx partitie?

Moderator
    unSOUND

Als je de Windows partitie wilt behouden moet je alleen de OS X partitie wissen. Als je dat niet wilt, moet je de schijf eerst partitioneren naar één enkele partitie.

Bijdrager
    thomth

Windows hoef ik niet meer. Moet ik dan gewoon de schijf formateren, of alleen de partitie met Mac

Bijdrager
    TheBigZ

Het hele proces wordt stap voor stap voor je hier uitgelegd:
    http://www.appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/

Een 4GB USB Stick is voldoende voor de InstallESD.dmg uit de Lion installatie. Daar zit dan ook meteen alles in, maw je hebt daarna geen internetconnectie meer nodig, dit in tegenstelling tot de recovery aanpak van Apple zelf.

Moderator
    unSOUND

Nee, ook bij die methode heb je een internetverbinding nodig. Bij het uitvoeren van een installatie zie je namelijk op een gegeven moment staan dat hij bestanden aan het downloaden is. Alleen de USB stick die Apple zelf verkoopt heeft geen internetverbinding nodig.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.