14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    hutkoffer

Windows 7 Beta op MacBook Pro, error??

Hoi!

Ik probeer Windows 7 Beta (Pure nieuwschierigheid ;)) te installeren op min MacBook Pro (1.53 Ghz, 4GB Ram, ect)
    Ik krijg alleen steeds een error message. Ik installeer onder boot camp.

De error luidt:

Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available and restart the application. Error code: 0x80070017

Kan iemand me helpen? Google helpt me niet.

Bijdrager
    Pieterr

Zo uit het hoofd: heb je toevallig gekozen voor Nederlandse keyboard layout of Nederlandse locale? Zo ja, niet doen. Dat werkt niet met de beta tijdens de installatie. Terugzetten naar Engels US.

(Als alles is geinstalleerd, kun je alsnog de keyboard layout wijzigen.)

Bijdrager
    hutkoffer

Hoi!

Thanks, werkt niet. Heb de keuze Nederlands nooit gehad. Hefet dus altijd op US gestaan:-)

Bijdrager
    Edwin

Ik heb eerder het idee dat de DVD niet goed is gebrand. Heb je deze al op een andere PC uitgeprobeerd omdat uit te sluiten (desnoods via VMware/Parallels)

Bijdrager
    potatox

Zorgt bij het branden van windows er altijd voor dat je het op een lage snelheid doet (2x). Vaak geeft sneller branden leesfouten aan tijdens het installeren.

Bijdrager
    hutkoffer

Kan het er mee te maken hebben dat ik het op dual-layers brand?

Bijdrager
    hutkoffer

Misschien een idee om het onder parralels te proberen? (Is Parralels net zo snel als Booth Camp?)

Bijdrager
    Pieterr

De .iso is iets van 2.44GB dus een gewone DVD is genoeg.

Bijdrager
    hutkoffer

Klopt, maar die heb ik niet..

Bijdrager
    jackybe67

Parallels 4 werkt echt snel…..je hoeft geen dvd te branden. De .iso is voldoende om Windows 7 te installeren.

Bijdrager
    hutkoffer

Inderdaad, heb hem nu werkend gekregen. Enig idee hoe ik de juiste drivers installeer om van alles gebruik te kunnen maken?

En hoeveel Ram en videogeheugen kan ik Windows 7 via Parallels het beste geven? Thanks!

Bijdrager
    hutkoffer

Inderdaad, top!

Ik moet trouwens zeggen dat ik Parallels wat dat betreft niet idiaal vind werken..Geen Aero ondersteuning, en nog redelijk traag (Heb hem ruim 2 GB Ram meegegeven, de 2 CPU’s en 256 MB video geheugen..)

Toch maar eens wat langzamer proberen te branden dan:)

Bijdrager
    RvdTogt

Ik heb windows 7 ook op mijn Macbook Pro geïnstalleerd via Bootcamp en werkt Prima

Heb gewoon de dvd er in gedaan, windows geïnstalleerd op de partitie die ik aangemaakt had met bootcamp
    daarna de dvd er uit verwijderd via (deze computer). De bijgeleverde leopard dvd er in gestopt en handmatig de drivers geïnstalleerd. door de dvd te (openen).

de applicatie bootcamp kon ik niet installeren maar die was niet zodanig nodig.

dus alles werkt behalve de bootcamp instellingen zoals:
    – opstarten naar mac via de taskbar
    – de functie toetsen

maar draaid als een zonnetje.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.