13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    The_doctor

Windows 7 64 bit op MBP

Beste leden,

voor school moet ik MS Visual studio gebruiken, dus heb ik Windows 7 aangeschaft om het via bootcamp op m’n mac te installeren. Nu ik had eerst enkele problemen met de HDD (Er stonden bestanden die niet verplaatst konden worden) die heb ik geformateerd en m’n TM-backup terug gezet.

Alles werkt nu perfect en ik heb nu een partitie van 32gig voor Windows. De bootcamp assistent vraagt me nu de dvd in te steken van windows en dus doe ik dat uiteraard. Maar vanaf dan loopt het fout. Hij leest de dvd niet, het duurt heel lang voor ik hem via de eject knop terug krijg. En ik hoor hem steeds heel luid lezen en dan slaat ie weer af. Dit gaat een klein kwartier door en ik zit een beetje met de handen in het haar. Hebben jullie enig idee waarom hij de cd niet leest ?

M’n mac osx is 10.6.4 en bootcamp is 3.0.1
    ik heb een macbook pro 2.66ghz 320 gig en 4gb ram

Bijdrager
    JaNiintendo

Disc permissies al gereset? Misschien werkt dit?

Bijdrager
    sedikit

Off-topic:
    Ik weet niet of dat aan jou ligt of aan de site, maar jouw topic staat als enige nogal merkwaardig aangekondigd. De tekst loopt doorelkaar:

Bijdrager
    The_doctor

Het loopt bij mij ook door elkaar.

@ Janii
    ik weet hoe het moet hoor, heb de handleiding van mac zelf afgedrukt. Het gaat er alleen om dat m’n mac de dvd niet leest, hij beschouwt hem na lang sukkelen als leeg…
    Waar vindt ik die disc permissies ?

Bijdrager
    The_doctor

Heb ergens op een engelse site gelezen dat het misschien aan de drive ligt, en de oplossing zou z’n cd zijn met fijne borsteltjes op er in steken. Maar heb andere cd’s ervoor gebruikt van mac zelf zonder problemen…

Hopelijk heeft iemand hulp voor me of een alternatief voor dit probleem…

Moderator
    unSOUND

En nog even een losse opmerking: Kijk even naar je avatar, want die doet het niet…

Moderator
    Mac Daddy

Is het inmiddels al opgelost?

Ik heb ook een vraagje. Lees nu net dit op de support pagina van Apple.

Wat heb ik nodig om Windows 7 te installeren?

Windows 7 vereist Mac OS X v10.6 Snow Leopard en de Boot Camp 3.1-update. Raadpleeg de volledige informatie over systeemvereisten in dit artikel.

Dus dit betekent dat je met Leopard het niet kan installeren?

Als het wel kan. Dan is de 64 bit versie ook geen probleem?

Bijdrager
    The_doctor

Het probleem lag bij de superdrive, had een cd gekocht met van die fijne borsteltjes op. Even laten draaien en nu leest hij de 7 cd gewoon wel.

Nu zit ik met een ander probleem. Ik ben momenteel niet thuis en heb de Mac osx SL installatie dvd niet bij mij is er een mogelijkheid om deze ergens te downloaden zodat ik bootcamp op de windows partitie kan zetten en daarna kan updaten met de 3.1 drivers op de apple site ?

Moderator
    Mac Daddy

Is er iemand die mij kan vertellen of Windows 7 64 bit ook kan worden geïnstalleerd op een machine met Leopard? Of iemand die het heeft zelfs heeft geïnstalleerd op een Leopard machine?

Of zal ik dan toch eerst op Snow Leopard over moeten gaan?

Bijdrager
    JaNiintendo

Je kan hem gewoon met BootCamp installeren. Geen enig probleem. Leopard of Snow Leopard, maakt niets uit.

Moderator
    Mac Daddy

Dat klinkt goed, maar hoe kom je daar bij? Heb je zelf Windows 7 64 bit op een Leopard machine staan, of ken je anderen die dat hebben?

Bijdrager
    Afroman

Bootcamp 3.1 werkt enkel op Snow Leopard.

Moderator
    Mac Daddy

Dat wist ik. Ik heb dat zelf ook al een aantal posts hierboven geciteerd.
    Maar omdat Apple het zegt, hoeft niet te betekenen dat het niet kan. Daarom vraag ik of er mensen zijn die het wel hebben draaien.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.