4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    lemoentje

Windows 2003 / MacOSX Server 10.4

Het volgende is het geval, ik heb een Mac OSX Server 10.4 machine draaien en een Windows 2003 Server en nu is het de bedoeling dat alle Mac Clients in plaats van verbinding maken met de Mac Server, de Windows 2003 Server gaan gebruiken. Het enige waar het voor gebruikt wordt is als fileshare. Wat is het voordeel als ik de Mac’s in het domein zou hangen ten opzichte van ze gewoon “los” te laten fungeren binnen het netwerk (en de shares bij het inloggen automatisch te laten connecten).

Bijdrager
    fredmatrack

Het voordeel is dat je gebruikers dan op de server staan en ze dus centraal hun paswoorden hebben staan. Verder heb je weinig voordeel, want vanuit Win 2003 kan je geen instellingen naar de Mac sturen (toch niet standaard zoal bij OS X Server).

Is er overigens een reden waarom je naar 2003 switcht?

Bijdrager
    lemoentje

Bedankt voor je antwoord. De Mac Server wordt alleen voor file shares gebruikt, en met name op het gebied van backups is dit wat onhandig, dus waarom niet de mac files ook op de windows machine plaatsen. Op de Window server draait ook Exchange bijvoorbeeld.
    Het is niet mijn eigen situatie, ik heb overigens ook een Windows 2003 server voor Exchange functionaliteit en file shares. Bevalt prima! Wellicht later nog een Mac Server naast, wie weet!!!

Bijdrager
    fredmatrack

Dan moet je de portable home directories van OS X Server een bekijken. Ik gebruik het zelf nu ook thuis en het is voor mij dé ideale manier om backups te nemen van mijn homefolder.

Het voordeel is natuurlijk dat OS X zich prachtig weet te integreren op een Win 2003 server. Succes ermee!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.