8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    gizzy

Windows 10 installeren via bootcamp error "Installatieschijf is niet gevonden"

Beste mensen,

Ik heb een probleem met de installatie van windows op mijn mac. Je zult je afvragen, waarom windows? Maar helaas draait Ansys Aqwa niet op OS X.

Ik heb een het het volgende installatie bestand op mijn bureaublad staan: Win10_Dutch_x64.ISO. Een 64GB USB 3.0 stick in FAT-32.

Nu het probleem: Op het moment dat ik bootcamp opstart en op “ga door” druk krijg ik de volgende error. “De installatieschijf is niet gevonden.” “Plaats de Windows-installatieschijf en wacht enkele seconden totdat de schijf wordt herkend.”

Wie is dit probleem eerder tegengekomen of heeft een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Peter

Bijdrager
    Appleliefhebber

Welke Mac heb je?

Bijdrager
    gizzy

MacBook Pro (15-inch, begin 2011)

Bijdrager
    Vroegah

Die W10 ISO op dvd branden, begin 2011 is net te oud om met usb stick te installeren.

Bijdrager
    gizzy

Aaaah oke! Nu nog ergens een dvd vandaan toveren;) Bedankt!!

Bijdrager
    gizzy

Dit was inderdaad het probleem. Installatie met dvd gaf geen problemen. Bedankt!

Bijdrager
    Vroegah

Top!
    Heel simpel: Als er een cd/dvd drive in zit, gaat bootcamp uit van installatie via dat medium.
    De latere macs zonder (ingebouwde) cd/dvd drive kunnen allemaal installeren via usb.

Bijdrager
    MarkD

Beste,

Heb helaas het zelfde probleem met een 13-inch MacBook Pro van begin 2011.
    De Windows .iso heb ik op een schijfje gebrand maar zegt de mac alsnog “Plaats de Windows-installatieschijf en wacht enkele seconden totdat de schijf wordt herkend.”

Zou het kunnen zijn dat ik een verkeerd schijfje heb gebruikt?
    Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, hoop dat iemand mij kan helpen.

m.v.g.

Mark

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.