10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Brainalyser

Windows 10 Bootcamp iMac retina 27 inch 2017

Ik heb Windows 10 nodig voor bepaalde softwaretoepassingen voor mijn werk. Daarom ben ik al enige tijd bezig om Windows 10 via bootcamp aan de praat te krijgen op mijn iMac retina 27 inch met een tweede scherm. Echter is het nu al een aantal keer voorgekomen dat Windows 10 niet meer op wilt starten. Het zou toch geen probleem moeten zijn om Windows 10 te draaien via Bootcamp op deze machine? Het vreemde is dat Windows 10 het gewoon goed lijkt te doen tot die het niet meer doet. Ik heb hem nu al een aantal keer terug naar de fabrieksinstellingen moeten zetten om Windows 10 weer te kunnen gebruiken.

Is dit een bekend probleem, zit er een fout in de hardware, drivers of wellicht iets anders? Wie helpt mij uit de brand? Hij lijkt het nu weer te doen maar voor hoe lang, ik ben bang dat die binnenkort weer weigert op te starten.

Ook lijkt slaapmodus niet te werken, is dat een bekend probleem? Hij gaat in slaapmodus maar komt er vrij snel weer uit. Heb niet gewacht om te kijken of die na bepaalde tijd automatisch in slaapmodus gaat maar normaal gebruik ik dat altijd.

Ter info, Windows is volledig legaal en ik heb er verder geen illegale software op staan waardoor het eventueel zou kunnen komen.

Bijdrager
    penseel

Ga voor een goedkope Windows notebook dat geeft iets minder gedoe.

Bijdrager
    Glime

Heb je geprobeerd met Alt (bij nieuwe toetsenborden: Option) ingedrukt te houden tijdens het opstarten?

Dan kun je echt kiezen tussen Windows en OSx.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>penseel op 15 maart 2019 om 00:10</p>
    Ga voor een goedkope Windows notebook dat geeft iets minder gedoe.

+1

Het is 2019 niet 2007. Bootcamp is, dinosaurussen zoethout proberen te voeren.

Bijdrager
    r.heijma

Of koop goede Virtual Machine software. Heb VMware fusion en draai WIN10 zonder problemen.

Bijdrager
    Brainalyser

Dus Bootcamp werkt niet, waarom is dat? Er wordt gewoon mee geadverteerd dat het zou moeten kunnen. Ik wil geen dure VM software kopen om iets te doen waar Mac OSX zelf al een oplossing voor heeft, en daarbij hoef ik ook niet per se Mac OSX en Windows tegelijkertijd aan te hebben.

@glime, dat snap ik, maar Windows loopt echt vast, ik krijg zeg maar een blauw scherm waarbij ik kan kiezen om veilig op te starten en dergelijke.

Dacht misschien is er hier iets bekend met de combinatie die ik aangeef, wellicht dat de resolutie zodanig hoog is dat het problemen oplevert voor Windows en dat het beter is om de resolutie naar beneden te schalen. Maar oplossingen zoals koop een windows laptop heb ik natuurlijk niets aan.

Bijdrager
    Shmoo

Dus Bootcamp werkt niet, waarom is dat? Er wordt gewoon mee geadverteerd dat het zou moeten kunnen.

Waar dan?

Volgens mij praat Apple al jaren niet meer over Boot Camp en Time Machine. Enkel op supportpagina’s van hun site komt het nog voor.

Het zal vast werken, of je kunt het vast werkend krijgen maar dat kost gewoon heel veel tijd en moeite om het allemaal uit te zoeken. Google, dingen proberen, weer opnieuw Google en uiteindelijk zal het na 20 keer proberen heus wel ooit werken. Dat was vroeger al tijdens het partitioneren. Dat faalde ook gewoon 7 keer op rij zonder reden en dan had je geluk als het bij nummer 8 wel goed ging.

Bijdrager
    nnsa

Voor een paar flauwekul-dingetjes volstaat Parrallels en/of VM ware fusion. De methode die het meest goede resultaat oplevert is: zet een PC neer op je werk, in het netwerk, bijvoorbeeld in de serverruimte en benader die PC, die er alleen voor jou staat met Microsoft Remote Desktop Control op je Mac. Dat betekent probleemloos werken met W10 op een Mac.

Bijdrager
    madcat

Heb je toevallig een 3TB fusion drive erin zitten?

Bijdrager
    Brainalyser

Nee heb er geen 3TB Fusion Drive in zitten, ik heb Mac OSX en Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en het lijkt nu wel iets stabieler. Daarbij lijkt het erop dat mijn tweede scherm er voor zorgt dat ik Windows 10 niet in slaapstand/sluimerstand kan zetten. Als ik die afkoppel lijkt dat namelijk gewoon te werken.

Ik probeerde Overigens Mac OSX opnieuw te installeren met Command+R maar ik kon niet het wachtwoord van de iMac zelf aanpassen en die was ik nou juist kwijt, hoe kan je die aanpassen? Ik heb nu een wachtwoord voor mijn gebruikersaccount, iCloud en blijkbaar de iMac zelf. Ik zou niet eens weten waarvoor die van de iMac dient, maar vind het wel vervelend dat ik die niet weet of kan aanpassen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.