1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    Lex_b3

Windows 10 boot camp installeren lukt niet

iMac 27″ Late 2012.

Allereerst:

Nadat de 3TB HDD fusion drive er jaren geleden mee gekapt is heb ik gisteren een 1TB SSD laten installeren. Er staat nu een clean install van Mojave 10.14.6 op en zie 2 losse schijven. De 1TB en de 128GB die er al inzat voor de Fusion Drive. 

Ander raar fenomeen is dat mijn externe beeldscherm geen beeld ontvangt, maar de mac wel ziet dat er een extern scherm aanhangt. Dus wel 2 bureaubladen, maar geen beeld. Scherm en thunderbolt zijn goed, werken gewoon op een Macbook Air.

Meteen begonnen met een windows partitie en mijn idee was om deze op de 128Gb schijf te zetten zonder partitie.

Eerst een ISO bestand van Microsoft website downloaden en een 32gb usb stick MS-dos formatteren.

Bij het opstarten van Boot camp kan ik taken selecteren, (wat volgens internet inhoud dat ik verplicht ben het via USB te doen) en hou alles aangevinkt.

Na het kiezen van de ISO en USB krijg ik de melding dat er onvoldoende ruimte op de stick staat. Ik heb dit meermaals geprobeerd en op verschillende manieren geformatteerd, de USB heeft gewoon 32gb capaciteit en vrij. Vervolgens een externe HD van 500gb gepakt om dezelfde stappen te doorlopen, helaas hetzelfde resultaat.

Tevens kreeg ik maar 1 keer bij het “wissen” van de schijf de optie “indeling” te zien waar ik MBR kan selecteren. Bij 9 van de 10 keer verschijnt “indeling” uberhaubt niet.

Volgende punt, na deze mislukte pogingen kan ik een stap terug doen, en dan wordt gevraagd waar windows op ge├»nstalleerd kan worden, ik kies de 128GB schijf en zeg dat deze volledig gewist en gebruikt mag worden. Nu blijft hij uren lang hangen op “windows-ondersteuningssoftware downloaden” hangen. Dit heb ik vanaf gisteravond tot en met vanmiddag al meermaals geprobeerd.

Daarna de 1TB gekozen en daar een 150gb partitie voor geselecteerd, maar alsnog blijft hij hangen op┬á“windows-ondersteuningssoftware downloaden”.

Uiteindelijk als laatste stap via terminal de ISO op USB gezet, met behulp van YouTube, zodat ik de eerste 2 taken van Boot camp kan skippen, en dan krijg ik de error “ISO bestand met 64-bit Windows 10 of hoger vereist.”

Er zijn 2 soorten ISO bestanden te downloaden via Microsoft, (update mei 2019, of vorige versie) en ik heb met beide hetzelfde probleem.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.