6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

[Windows …] Scrollen als in Lion

Ik weet het, dit is een Macforum, maar omdat velen onder ons waarschijnlijk gedwongen zijn ook regelmatig op een Windowscomputer te werken, is deze tip denk ik hier beter op z’n plaats dan op een forum voor Windowsgebruikers:)

Vandaag kwam ik XMouseButtonControl tegen, waarmee je onder andere de scrollrichting van de muis om kunt keren. Wanneer je het installeert komt het bij de klok te staan (in de “System tray”), en door er met rechts op te klikken kun je instellen wat je wilt dat er gebeurt bij bepaalde muisklikken en scrollwielbewegingen; om te scrollen op de manier van Lion zet je “Wheel Up” op “Scroll page up” en “Wheel down” op “Scroll page down” (of misschien andersom — ik doe dit uit m’n hoofd :)).

Door op de knop Settings te klikken kun je ook nog aanzetten dat (net als op een Mac) gescrold wordt in het venster waar het muispijltje zich boven bevindt, in plaats van in het actieve venster.

Nu alleen nog iets vinden wat toelaat dat ik met een paar vingers heen en weer over die muis kan vegen om vooruit en achteruit te gaan in de geschiedenis van de webbrowser …;)

Bijdrager
    stavos

Leuke tip! En ik zou er ook zeker gebruik van maken.. Maar mijn werkgever laat het helaas niet toe dat ik zomaar dit soort software ga installeren.:sad:

Bijdrager
    Hessel89

bedankt voor de tip!

ik zoek nu eigenlijk nog een programma waarmee ik de Mouse Accelaration van Mac OSX in windows kan hebben. de hele tijd omschakelen daartussen zorgt bij mij voor RSI klachten namelijk…

Bijdrager
    sanderploegsma

Inderdaad een goede tip, bedankt! Nu alleen nog zorgen voor wat smoother scrollen en dat je ook kan ‘flicken’ tijdens het scrollen (heb een multitouch trackpad op mijn laptop) en dan ben ik helemaal tevreden!

Bijdrager
    mtooster
    Jakko op 03 oktober 2011

…..
    Door op de knop Settings te klikken kun je ook nog aanzetten dat (net als op een Mac) gescrold wordt in het venster waar het muispijltje zich boven bevindt, in plaats van in het actieve venster.
    …..

DANKJE!!!
    Wat erger ik me daaraan zeg als ik in Windows moet werken!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Mij werkt dat scrollen in het actieve venster ook elke keer tegen, vooral wanneer je ook eens in dat venster als laatste een drop-down lijst gebruikt hebt, dus ik was erg blij te zien dat dat programmaatje dat ook gelijk oploste:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.