8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    inTOWN

Window te groot voor scherm

Ik heb een MacBook met een extern scherm, maar kom regelmatig het volgende tegen:

Als ik mn Macbook ontkoppel van het scherm, veranderd de display pixel wel, maar de windows van programma’s blijven groot (omdat ik ze groter kon trekken op mijn grotere externe scherm).
    Omdat ik dan niet links onder in het hoekje kan komen een de window kleiner te maken, zit er niets anders op dan het programma te herstarten.

Maar nu in iMovie lukt dat niet. Ook al start ik het opnieuw op, de window blijft te groot, waardoor ik niet helemaal beneden in de window kan komen.

(pfff, leg ik dit goed uit?)
    Weet iemand hoe je schermen kleiner kan maken als je niet onder in het linkerhoekje kan?

Bijdrager
    Yaris

Door hem weer goed te krijgen moet je even je schermresolutie veranderen. Zo kan je het venster dan weer goed slepen, en dan de schermresolutie opnieuw veranderen.
    Je vindt het bij Systeemvoorkeuren > Beeldschermen.

Bijdrager
    nemcis

je kan ook links boven op het groene puntje klikken, dan past het window zich ook aan

Bijdrager
    Doulos
    ”inTOWN”

Ik heb een MacBook met een extern scherm, maar kom regelmatig het volgende tegen:

Als ik mn Macbook ontkoppel van het scherm, veranderd de display pixel wel, maar de windows van programma’s blijven groot (omdat ik ze groter kon trekken op mijn grotere externe scherm).
    Omdat ik dan niet links onder in het hoekje kan komen een de window kleiner te maken, zit er niets anders op dan het programma te herstarten.

Maar nu in iMovie lukt dat niet. Ook al start ik het opnieuw op, de window blijft te groot, waardoor ik niet helemaal beneden in de window kan komen.

(pfff, leg ik dit goed uit?)
    Weet iemand hoe je schermen kleiner kan maken als je niet onder in het linkerhoekje kan?

Oh? Dus dat gebeurt niet automatisch. balen: ik heb net een extern scherm besteld.

Bijdrager
    n8n

Dit is denk ik wat je dan goed kan gebruiken, ik begrijp dat je met een toets ingedrukt het venster overal kan slepen (dus niet alleen met de muis op de titelbalk). Zodoende kan je het groene bolletje in beeld slepen voor gebruik :wink:

WindowDragon was created because it is often inconvenient to click on a window’s title bar or resize button to move and resize windows. WindowDragon allows a window’s entire structure to be used as move or resize zone. In other words, WindowDragon makes it possible to move or resize a window by clicking anywhere within that window. Additionally, WindowDragon allows you to resize a window in any direction, and it allows you to drag all of an application’s windows in tandem.

Edit: Ik heb het zelf even geinstalleerd (vaag, kon alleen “voor deze gebruiker” installeren) maar het is echt een heerlijk progje, resizen is echt super, muiscombi op een scherm (ik heb Command, en option rechtsklik voor beide functies) en slepen maar :love:

PS, het is gratis

Moderator
    Poezenbeest

In iMovie kan je waarschijnlijk ergens de optie ‘onthou positie en groottes van vensters’ uitvinken, dan werkt een herstart wel.

Andere optie is om voor de ontkoppeling even te bedenken dat je dit probleem hebt….

Bijdrager
    inTOWN

Dank jullie wel voor alle antwoorden en tips… Erg handig!!:D

Bijdrager
    milann

ik sleep het venster van vaak gewoon helemaal naar links… dan kan je toch wel bij het sleepgedeelte;)?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.