15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    ibook2fast

Windhoos op MacBook

Goeiendag!

Heb zakelijk gezien een pc nodig omdat ik programma’s gebruik die alleen op de pc draaien. Nu is m’n pc laptop eindelijk overleden ;), dus ben ik op zoek naar een nieuwe computer (lees: MacBook). Omdat tegenwoordig Windhoos op een Mac draait, wil ik graag het volgende weten: kan een agressief Windows-virus de harde schijf wissen (dus ook het Mac-gedeelte), of zal alleen de Windows-partitie ‘aangetast’ worden?

Alvast bedankt voor reacties!

Bijdrager
    Pieterr

Niemand zal kunnen uitsluiten dat dat niet kan. (Ja, theoretisch kan het dus)
    Maar dit is toch geen nadeel voor een MacBook? Hetzelfde geldt namelijk voor een Windows PC.
    Maw koop gewoon die MacBook. En blijf vooral werken in OS X.;-)

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

Niemand zal kunnen uitsluiten dat dat niet kan. (Ja, theoretisch kan het dus)

Volgens mij vis je dit antwoord gewoon uit je neus.:?

Voor zover ik begrepen heb kan een Windows-virus enkel de Windows-partitie verkloten… correct me if I’m wrong.

Bijdrager
    Nietzman

Alles kan, zodra men een virus heeft geschreven met een macdrive-achtige functionaliteit die bij macschijven kan, zijn we de lul.

Bijdrager
    Josebo.

Hier zou ik me niet al teveel zorgen over maken. Gewoon voor die MacBook gaan! Hoe vaak heb je in het verleden een Windows-virus gehad die je harde schijf heeft gewist? Waarschijnlijk ook nooit.

Bijdrager
    Zenn
    ”Nietzman”

Alles kan, zodra men een virus heeft geschreven met een macdrive-achtige functionaliteit die bij macschijven kan, zijn we de lul.

Als de dag komt dat Boot Camp niet meer veilig is blijft er maar 1 optie over…
    :apple: WEG MET WINDOWS :apple:
    [URL=http://img169.imageshack.us/my.php?image=revolutionwz2.gif][/URL]
    :D

Bijdrager
    Pieterr
    ”Zakske”

Volgens mij vis je dit antwoord gewoon uit je neus.:?

Nee. Daar past dit boek niet in. Zie verder de toelichting van Nietzman.

Bijdrager
    sven-
    ”Zenn”

Als de dag komt dat Boot Camp niet meer veilig is…

Als je Windows draait op je Mac, is dat al niet meer zo veilig als alleen Mac OS X op je Mac. Je kunt dus zeggen dat Boot Camp nu[/u] al niet meer veilig is, ook al is Boot Camp alleen een partitiehulpprogramma en verder niets meer.

Bijdrager
    jabesse

Tip: je kunt ook windows tegelijk met OS X draaien. Bijvoorbeeld via Virtualbox (gratis). Groot voordeel: vanuit windows zie je een ‘standaard’ pc, niet de MacBook. Virtualbox maakt die pc. Een Windows-virus ziet Virtualbox niet, en kan dus niet uit die pc naar je MacBook uitbreken. Dus: je MacBook is veilig.

Bijdrager
    ibook2fast

Dank voor de snelle reacties!

Hier zou ik me niet al teveel zorgen over maken. Gewoon voor die MacBook gaan! Hoe vaak heb je in het verleden een Windows-virus gehad die je harde schijf heeft gewist? Waarschijnlijk ook nooit.

Nee, idd nog nooit… maar ik heb al zo’n kl*tehekel (sorry hoor) aan windows, dus wil ik geen risico lopen dat een windows-virus mijn Mac-files wist of beschadigt (ik maak wel backups hoor, maar wil ze niet gebruiken:wink: ), vandaar mijn vraag…

Enne, ik ben eigenlijk niet van plan Bootcamp te gaan gebruiken; ik wil wel gewoon in OSX opstarten, en Windows draaien in een venster. Heb ik hier Parallels voor nodig? En draait die stabiel?

Bijdrager
    binaries4me
    ”ibook2fast”

Dank voor de snelle reacties!

Nee, idd nog nooit… maar ik heb al zo’n kl*tehekel (sorry hoor) aan windows, dus wil ik geen risico lopen dat een windows-virus mijn Mac-files wist of beschadigt (ik maak wel backups hoor, maar wil ze niet gebruiken:wink: ), vandaar mijn vraag…

Enne, ik ben eigenlijk niet van plan Bootcamp te gaan gebruiken; ik wil wel gewoon in OSX opstarten, en Windows draaien in een venster. Heb ik hier Parallels voor nodig? En draait die stabiel?

Parralles draait heer heerlijk stabiel met windows op deze mac.
    Modelnaam: MacBook
    Modelaanduiding: MacBook3,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2.2 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2 iedergeval
    L2-cache: 4 MB
    Geheugen: 1 GB
    Bussnelheid: 800 MHz

denk dat jouw specificaties een stuk hoger liggen in iedergeval het geheugen.
    prop er ook nog is zakelijk :wink: 4 GB interngeheugen in en het je draait vista in parralles ook nog soepel dan ben je helemaal de patser haha

Bijdrager
    nicksuy1

je kan ook voor vmWare fusion gaan.
    Vor zoer ik weet kan je van die laatste een demo downloaden, dus kan je hem ineens uittesten.
    Staat het je niet aan dan kan je voor Parallels gaan (weet niet of je hier een demo van kan krijgen).

gewoon even proberen en zien wat je het meest aanstaat.

Bijdrager
    carpebios

Klopt Windhoos kan niet op je macbook. Omdat het niet bestaat. Windhoos is een onbestaand merk. Dus zoek maar lekker verder puber.

Inactief
    Anoniem
    ”carpebios”

Klopt Windhoos kan niet op je macbook. Omdat het niet bestaat. Windhoos is een onbestaand merk. Dus zoek maar lekker verder puber.

Nou, op zich kan je je macbook in de windhouden. Dan heb je namelijk een windhoos op je macbook:P

[size=9:ff66640c75]sorry voor de kinderachtige reactie, maar de topicstarter vraagt er gewoon om :P[/size:ff66640c75]

Bijdrager
    Bolle1961
    ”ja_besse”

Tip: je kunt ook windows tegelijk met OS X draaien. Bijvoorbeeld via Virtualbox (gratis). Groot voordeel: vanuit windows zie je een ‘standaard’ pc, niet de MacBook. Virtualbox maakt die pc. Een Windows-virus ziet Virtualbox niet, en kan dus niet uit die pc naar je MacBook uitbreken. Dus: je MacBook is veilig.

moet je wel oppassen met shared folders, anders kan windows nog steeds bij je Mac folders

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.