25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    dapensa

Windhoos bak op netwerk “alias niet gevonden”

Vraag,

Als ik via finder-netwerk , netwerkshares wil openen geeft hij de melding “alias niet gevonden, omdat het orgineele onderdeel niet kan worden gevonden ”
    Dit gebeurt als ik via wifi of via draad ben verbonden.
    Maar als ik via recente onderdelen een “share” map open vind hij die gelijk.

Het zal vast komen omdat in een n00b ben met mac.
    Maar wie kan mij helpen om dit toch weer via de finder werkend te krijgen?

:edit: Ik heb ook via adressenlijst toegang-smb de juiste werkgroep aangegeven
    ook zijn de mappen juist geshared in windows:edit:

Bijdrager
    TRML

Probeer eens vanuit de Finder met de toets combinatie “Apple-K” en dan in vullen “smb://ipnummer van je windows bak” en kijk dan eens wat er gebeurd.

Bijdrager
    dapensa

Dat had ik al gedaan….
    maar toch maar een keer proberen….. helaas
    “sommige gevevens in smb://bla niet kunnen worden gelezen of geschreven. (foutcode -36)”

Bijdrager
    Doede

Zou ’t nog worden verbeterd (lees: makkelijker worden gemaakt) met 10.5? Als je nu ’t IP-adres van een XWP machine moet weten, kun je nog niet over een netwerk struinen…

Bijdrager
    TRML

Ik heb het even getest hier, en ik moet hier het volgende opgeven

smb://IP-nummer van je windows bak/share-naam

dan werkt het bij mij wel, anders krijg ik ook een -36 fout

Bijdrager
    dapensa
    ”TRML”

Ik heb het even getest hier, en ik moet hier het volgende opgeven

smb://IP-nummer van je windows bak/share-naam

dan werkt het bij mij wel, anders krijg ik ook een -36 fout

dus het werkt nu wel of niet bij jou?

wat is die -36 precies voor een fout? een soort 404 voor netwerk?

Bijdrager
    TRML

Ja ik was wat onduidelijk, maar als ik er de sharenaam achter aan zet zoals in het vorige voorbeeld dan werkt het bij mij wel, dus met alleen een smb://IPnummer werkt het niet en geeft hij een -36, ik weet niet zeker wat het betekend maar ik denk iets van “geen rechten genoeg” of “share niet gevonden”

Bijdrager
    dapensa

nu is het idd wat duidelijker :)
    Ik heb allebei geprobeerd, zowel op ip en sharenaam maar hij wil niet verbinden

okay, wat werkt niet:
    finder-netwerk-werkt niet
    finder :apple: +k -smb://ip en sare- werkt niet

alleen via :apple: recente onderdelen kan ik nog bij een paar mappen komen…
    update: via :apple: +k smb://sharenaam/sharemap kom ik er wel in…..

Bijdrager
    TRML

Als je nu eens vebind via de recente onderdelen, en als je dan die share op je buroblad hebt. Doe dan eens eenmaak aankliken en dan “Apple i” en kijk dan eens wat er staat bij “Server”. Bij mij staat er iets dat begint met cifs:// en dan veel tekst maar wat staat er bij jou ? En volgens mij kan je ook verbinden met wat er daar staat in “Apple K”

Bijdrager
    dapensa

dan krijg ik cifs://workgroup;[email protected]/sharemap
    en als ik dan met :apple: +k wil verbinden krijg ik weer de -36 fout….

Bijdrager
    TRML

En als je dat regeltje eens bij “Apple K” invult, werkt het dan wel (wel even na het invullen op het plus teken drukken anders kan je blijven invullen.

Bijdrager
    dapensa

:edit: double post

Bijdrager
    dapensa

yup, dat werkt wel.
    Ik kan alleen niet direct met mijn PC connecten en vanuit daar een map kiezen.
    direct naar een bepaalde share map dus wel.

Ik denk ondertussen dat het gewoon aan die brakke share crap van windows ligt……

Bijdrager
    TRML

Nou wat het ook mag zijn, als je er zo mee kan leven is het toch mooi opgelost:-)

Bijdrager
    dapensa

ik kan er ook wel mee leven, dat is het niet.
    Ik vind het hooguit een beetje storend….
    kan er niet zo goed tegen als dingen maar half werken….

Bijdrager
    spruit

staat er geen firewall aan op je windowsmachine? Indien wel, zet die anders eens uit, en probeer dan.
    Ik heb dit probleem ook voorgehad ;-)

Bijdrager
    Doede

Windows zonder firewall raden toch veel mensen af?

Bijdrager
    spruit

natuurlijk, met eventjes afzetten bedoel ik dat je dan kan zien of het aan de firewall ligt. Zo kan je het probleem wat lokaliseren. Nadien moet je dan de juiste poorten openzetten ;-)

Bijdrager
    Doede

Ik hoop dat er een slimme persoon opstaat en ’t wat makkelijk gaat maken. “Even wat poorten open zetten”… Hoewel ik geen computer-leek ben, krijg ik er nu al de hik van. Welke poorten eigenlijk? Windowscomputers zien elkaar vrij makkelijk volgens mij, ook zonder poorten te openen. Net als Macs onderling, toch?

Bijdrager
    dapensa

ik heb altijd de firewall van micro$oft uitstaan (vertrouw ze nl niet ).
    ik gebruik mijn eigen firewall namelijk kaspersky.
    Het programma is naast firewall ook antivirus e.d. en werkt super.

gelukkig heb ik het probleem van een niet te vinden gedeelde map opgelost.
    Gewoon windows opnieuw instaleren…. (ik dacht al dat het niet aan mijn maccie lag :P)

Bijdrager
    Doede
    ”dapensa”

Gewoon windows opnieuw instaleren…. (ik dacht al dat het niet aan mijn maccie lag :P)

En weer een uur tijd kwijt. :?

Bijdrager
    dapensa

als je via cd instaleerd minimaal een uur.
    Gelukkig heb ik al vaker problemen gehad met xp.
    Daarom heb ik met norton ghost een image gemaakt van een schone instalatie met alle drivers en programma’s die ik gebruik.
    Kost wel 2 gbschijfruimte , maar dan heb je ook binnen 20 min een schone pc….

Bijdrager
    Doede

Hmm, ook iets voor mij om te proberen. Als er een whizkid in de buurt komt, mag hij het eens komen voordoen.

Bijdrager
    dapensa

het is een vrij makkelijk programma.
    ik weet niet welke versie oid je moet hebben.
    Ik heb ooit een floppy gekregen van een vriend waar het op staat.(ja, een floppy:D oldskool)
    ding erin, pc opnieuw opstarten en image maken of schrijven. kwestie van 1,2,3.
    hoop voor je dat die whizzkid langskomt.
    Scheelt mij wel een hoop kop (microsoft) zorgen.

Bijdrager
    Mafketel

had ik ook last van…..

lag bij mij aan de workgroupname ….. daar zat een & teken in dat werkte niet…. macosx is blijkbaar wat gevoeliger voor bepaalde tekens daar.

Nadat ik de naam had veranderd werkte het

succes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.