9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Windat pfd vraag in mail

Beste maccers

Niet te snappen

Mijn vrouw stuurt via haar werk (windows machine) mij een mail met een pdf
    Op mijn imac,ipad en phone krijg ik te een windat bestand te zien wat niet te openen is

Nu stuurt ze dezelfde mail naar haarzelf en ……
    Op haar mb air en iphone is de pdf wel te zien

Heb het internet er op nageslagen er wordt daar gesproken over de instellingen op de pc waar de mail verstuurd wordt, maar hoe kan het dan dat mijn vrouw de pdf wel in haar mailbox krijgt

Wie weet het antwoord?

Bijdrager
    Xenophon

Google eens. Er is daar een website voor die dat automatisch voor je omzet naar een leesbaar bestand.

Bijdrager
    Pivni Pes

Geen direct antwoord, maar heb zelf dit probleem ook wel eens bij de hand gehad.
    Oplossing heb ik wel voor je:wink:
    TNEF2.0.dmg

Bijdrager
    cles

Maar ligt het nu aan de instellingen bij mij of de windows machine

Cles

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aangezien het een bestand is dat van die Windows-PC verstuurd is door een Windows-mailer (ik gok eentje van Microsoft), zal een permanente oplossing waar iedereen wat aan heeft eerder daar liggen dan bij jou.

Bijdrager
    iep

Waarschijnlijk is het gewoon Outlook en verstuurd ze mail in RTF. Als ze de mail in plain text of html stuurt zou je geen winmail.dat moeten krijgen maar netjes de mail en de bijlage (in winmail.dat staan deze dingen en met tnef plugins kun je die er weer uit halen). Handiger is om zelf zo’n tooltje te hebben die winmail.dat uit kan lezen, ben je niet afhankelijk van de afzender. Denk dan aan tnefDD en tnef’s enough.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daarom had ik het ook over “een permanente oplossing waar iedereen wat aan heeft” — als die mailer goed ingesteld wordt hoeft niemand meer problemen te hebben met verzonden bijlages ervan. Eén mailer tegelijkertijd, en op den duur is het probleem de wereld uit;)

Bijdrager
    Pivni Pes

Het probleem zit hem inderdaad in Outlook in combinatie RTF formaat.
    Heeft er meer mee te maken dat Microsoft hun eigen verzinsels er op na houdt.
    Dat programmaatje wat ik te download hebt gezet, heb ik standaard in mijn dock staan, discussie met klanten ga ik niet meer aan, de meeste mensen weten toch niet waar je het over hebt.
    Als er een windat bij de E-mail zit, door de Tnef heen gooien, en klaar.

Bijdrager
    iep

Dat niet alleen, het wordt ook vaak gebruikt vanwege de handtekening, briefpapier, etc. Dat moet allemaal exact hetzelfde als de gewone papierenversie. Jammer dat men nog steeds niet door heeft dat e-mail toch echt een ander soort systeem is en dus ook op een andere wijze behandeld dient te worden. Je kunt het ook met html doen maar dat is geen garantie want ook dan kan Outlook er voor kiezen om er een winmail.dat aan te hangen. Eigenlijk is de enige echte oplossing Outlook niet meer gebruiken, zie je ook meteen wat voor gigantisch hoge drempel dat is. Daarom is het handiger om er zelf wat aan te doen. Het bespaart je ook de moeite om al die mensen uit te gaan leggen dat het anders moet en noem maar op. Het scheelt je zelf gewoon veel tijd en moeite.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.