2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    N..e..v..i..s

WIN98+Mac OS X+netwerk+printer

Ik heb sinds kort een iMac gekocht, leuk speelgoedje :D, internet geshared via routertje, allemaal gn probleem, nu heb ik al achterhaald dat WIN98, staat op de oude computer, printersharing met mac niet ondersteunt, of ben ik fout?

Nu het netwerk organiseren zou wel moeten gaan nr het schijnt … alleen als ik Ga -> Verbind met Server -> en dan de pc aanklik die een kamer verderop staat, vraagt hij een wachtwoord, maar ik zou niet weten welk dat wachtwoord is, dr ik nooit met een wachtwoord gewerkt heb bij WIN98 … iemand een oplossing of kan ik dat ook niet een netwerk aanmaken met WIN98 en Mac OS X?

Grtz.

Bijdrager
    Umbwungi

Als je voor de gesharede partities/mappen/printers een gebruikersnaam en wachtwoord instelt (rechtermuisknop op item, kies optie “Delen”), kun je met die gebruikersnaam/wachtwoord-combinatie vanaf je Mac bij het gedeelde item.

Zorg wel dat je of met Samba werkt, of met bijvoorbeeld DAVE van Thursby. Vanaf deze pagina kun je ook een tweedelige “cursus” downloaden in Word-formaat. Het is mijn eigen vertaling, maar er staan links naar de originele pagina’s.

http://www.umbwungi.com/mac/downloads/

Succes!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.