9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn888

Win Excel key mapping in Mac Excel?

Ik ben op mijn werk gewend aan F2 gebruiken voor ‘edit’ in excel, en F4 om dollartekens te togglen.
    In MacOffice 2004 zijn deze codes anders. Ik ken zie niet, maar wil ze ook niet leren.

Weet iemand hoe je de Windhoos toetsen-shortcuts in OSX kunt krijgen? (automatisch bedoel ik, niet handmatig)

Thanks

Bijdrager
    Macosx

dollar = shift 4 en euro = alt (euro teken (2)

:finderoud:

Bijdrager
    bhaenraets

Niet echt een workaround – ik sla ook nog regelmatig mis door op F2 te drukken. Ik ben benieuwd of er een echte oplossing is!

Bijdrager
    jspr
    ”bhaenraets”

Ik ben benieuwd of er een echte oplossing is!

[ctrl] + U

Bijdrager
    bhaenraets

Thanks jspr, maar ^+U is toch nog steeds niet echt F2…

Bijdrager
    martijn888

nogmaals een uur gegoogled: ik denk dat het echt niet bestaat.
    je kunt wel zelf shortcuts aanmaken, zodat het lijkt op windows.
    maar dat vind ik te veel moeite.
    volgens mij is dat een gat in de markt

vooralsnog wennen dus maar…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je al gekeken in menu Tools -> Customize -> Keyboard? Ik gebruik zelf eigenlijk nooit een spreadsheet (@*&^#programma’s vind ik het :)) dus ik heb eigenlijk geen idee welke functies je aan wil kunnen roepen met F2 en F4, maar ik denk dat de beste manier om dat uit te vinden is om op je Windows-machine naar hetzelfde Customize-venster te gaan en dan op de gewenste toetsen te drukken zodat je ziet hoe de functie heet; als je diezelfde functie dan in de Mac-versie opzoekt kun je de toetsen die je wilt eraan toewijzen.

Bijdrager
    martijn888

zo kan het inderdaad, maar het zijn er zooooveel, ik wacht liever op iemand die hiervoor een progje heeft

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”martijn888″

zo kan het inderdaad, maar het zijn er zooooveel, ik wacht liever op iemand die hiervoor een progje heeft

In je eerste bericht heb je het over welgeteld twee toetsen, dan lijkt het me niet echt veel werk … (Ook vraag ik me af wat handiger is: even een uurtje bezig zijn die toetsen voorgoed te krijgen zoals je ze wilt hebben, of de komende maanden/jaren/levens blijven aanklooien met andere toetsen in te moeten drukken dan je gewend bent :))

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.