17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    vic

will not play on PC/MAC

hey,
    ik heb een aantal cd’s waar “will not play on PC/MAC” op staat en die dus inderdaad door de Mac niet gelezen worden…

ik had graag deze cd’s op mijn Ipod gezet… kent er iemand een manier om de beveiliging te omzeilen?

groeten, Vic

Bijdrager
    iBert

Dat is raar, elke CD die ik heb waar dit op staat, leest m’n iMac toch.

Maar het principe klopt feitelijk niet, als je een CD aankoopt heb je recht op één kopie voor jezelf, dus deze beveiliging zou er helemaal niet mogen opstaan.

Bijdrager
    vic

hmm, wel raar, bij mij werpt hij de cd er weer uit, zonder dat hij op het bureaublad verschijnt…!
    hoe kan dat nou dat hij die bij jou wel leest?

wel leuk voor jou!

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    vic

ok heb je nog meer pc/macs??[/quote]

wat bedoel je juist?

Bijdrager
    hydro

Mijn iMac leest die cd’s ook gewoon, en ze zijn ook gewoon te importeren met iTunes, de wintendo die ik nog heb speelt het niet af en kan ik het ook niet importeren. heel raar allemaal.

Bijdrager
    nowhere girl

Sommige cd’s waar een kopieerbeveiliging op staat werken,
    sommige niet.
    Ik denk niet dat er iemand is die gewoon alle cd’s kan afspelen..

Wanneer je je cd tracks niet op je mac kan plaatsen om ze daarna op je iPod te plaatsen ben je genoodzaakt ze van het net af te halen..

Cd-beveiliging is, naar mijn mening, gewoon stom.

Bijdrager
    vhbart
    ”hydro”

Mijn iMac leest die cd’s ook gewoon, en ze zijn ook gewoon te importeren met iTunes, de wintendo die ik nog heb speelt het niet af en kan ik het ook niet importeren. heel raar allemaal.

Moet je dan eens proberen met de laatste CD van Ozark Henry. Wedden dat dit niet lukt? (en zo zijn er nog)
    Dus wie muziek van deze bands op z’n iPod wil, zal moeten downloaden…. Is dit waar de platenfirma’s op uit zijn?
    Ik begrijp helemaal niet goed waar ze (de platenfirma’s) mee bezig zijn. Bovenstaand voorbeeld bewijst toch gewoon dat er ook in Europa nood is aan iTunes Music Store?

Bijdrager
    ElectricCat

Bijdrager
    bart

Wat natuurlijk altijd werkt is analoog overzetten van de cd dmv een cd speler , een tulp/jacksnoertje en je Mac… De verliezen zijn verwaarloosbaar.

Bijdrager
    s@nder

Heb er ook geen last van. Op Windhoos kan je de beveiliiging omzeilen door de shift toets in te houden en dan pas de cd erin stoppen (werkt niet bij alle cd’s).

Bijdrager
    fnk

Een tijdje geleden had ik ook dit probleem, CD werd niet gezien en alles liep vast. De oplossing was door een externe CD speler te gebruiken.
    Kwam gewoon op zonder problemen. Denk dat de beveiliging zich richt op interne spelers en externe niet.

Bijdrager
    tijn22
    ”fnk”

Denk dat de beveiliging zich richt op interne spelers en externe niet.

fout, de beveiliging werkt zo dat de een cd wordt gemaakt met fouten erin. Een gewone cdspeler in je stereo kan deze fouten gewoon herstellen, en speelt de cd af zonder dat je iets van deze beveiliging merkt.

Een cdrom speler werkt op een iets andere manier dan een audio cdspeler, en slaat vast op de fouten op de schijf, en spuugt hem weer uit. Als het goed is. Want mijn PB leest ook vrijwel alle beveiligde cd’s die op dit moment nieuw uitkomen, en ik importeer veel titels.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Op de nieuwe Outkast-CD staat dat ie niet werkt op een Mac…
    Op mijn G5 wel dus, probleemloos geimporteerd in I-tunes

Bijdrager
    KAAP

Wat me opvalt aan alle reacties is dat ze ingaan op de wijze waarop mogelijk (succes niet gegarandeerd) de beveiliging omzeilt kan worden. Is het überhaupt niet ronduit belachelijk dat origineel aangeschafte cd’s <<met inbegrepen het recht eenmaal een kopie te maken!>> met een kopieerbeveiliging of afspeelbeperking worden geleverd.

Ik ben een muziekliefhebber en koop graag mijn cd’s origineel: hierin ben ik niet uniek maar het aantal mensen dat originelen aanschaft is wel aan het slinken <<Zou het CBS hiervan statistieken bijhouden | Statline>>. Is het dan terecht dat deze mensen op een dergelijk onbeschofte wijze bejegend worden door de platenbranche? Enige redelijkheid in de vorm van het leveren van fatsoenlijk functionerende cd’ s is toch niet teveel gevraagd?
    Het komt mij een beetje over alsof een verwend kind (de platenmaatschappij) voor het eerst in zijn leven niet z’n zin krijgt: het kind heeft niet geleerd hoe hierop normaal te reageren.

Bijdrager
    iAgree

Dus een oplossing tegen het probleem dat ie de cd gewoon uit spuugd is er feitelijk niet of heeft iemand een manier om daar wat tegen te doen, want ook ik wil graag mijn nwe cedees op m’n ipod hebben :(

Bijdrager
    Gaetan

analoog importeren vind ik maar een prutsoplossing, je hebt al verlies van de D/A conversie van je cd speler (afhankelijk van die z’n kwaliteit) dan de ingang van een mac in, dan nog eens weer naar digitaal, dan ben je er pas… als het voor te compresseren is op een iPod zal de kwaliteit idd goed genoeg zijn, maar als het voor een audiofiel verantwoorde ‘backup’ is, is deze manier niet goed genoeg, vind ik.
    het is trouwens belachelijk veel werk voor een cd die je dan effectief eens gekocht hebt. Maar op m’n pc met plextor writer werden ze wel altijd gelezen :) Met mn PowerBook heb ik het nog niet geprobeerd.

Groeten, Gaetan

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.