21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Frans

Wil van m'n cd's af, maar hoe ?

Momenteel heb ik een Sony cd-speler waar 300 cd’s in kunnen. Super handig, maar ding gaat kuren vertonen. Een nieuwe kopen heb ik geen zin in, da’s wel erg jaren 90. Wat nu ? Hebben jullie tips ?

– Ik heb al een mediaplayer waaraan een hard schijf hangt. Het liefst zet ik daar de muziek op, maar dat heeft als nadeel dat ik telkens de tv moet aanzetten als ik een nummer wil kiezen. Hoe moet je anders een nummer opzoeken ?

– Een iPod Touch kopen en zo’n ding waar je hem in kan zetten aansluiten op hifi.

Zijn er andere smaken ? Hoor het graag.

Bijdrager
    Chorro

Een Airport Express kopen, die aansluiten op je Hifi en dan vervolgens vanaf je Mac de muziek naar de Airport streamen.

Schijnt bij de meesten goed te werken, hier bevalt het me niet zo (valt vaak weg).

Bijdrager
    KarelWillem

Alle CD’s op de externe of interne harddisk aan je Mac (+ een extra externe harddisk voor de backup).

Netjes in iTunes plaatsen.

En fijn streamen via de Airport Express (of Apple TV natuurlijk).

Bedienen kan dan op je Mac, of via de remote van je Mac (of het toetsenbord).
    Een ander bedien-mogelijkheid is de app Remote op een iPhone, iPad of iPod touch.

Zo heb ik hier jaren geleden de CD’s al het huis uit gewerkt.

Frans op 17 maart 2011

- Ik heb al een mediaplayer waaraan een hard schijf hangt. Het liefst zet ik daar de muziek op…..

Nou, kan het mooier? Gauw inruilen voor de Apple TV 2 dan maar?

Bijdrager

@kw je filmpje doet het niet.

Bijdrager
    Frans

Bedankt voor de tips en ik heb al een Airport Express en dat streamen werkt inderdaad prima, maar:

– mijn mac (die op zolder staat) moet dan altijd aanstaan
    – even een nummer uitzoeken is er niet bij. Ja, ik zou dan naar zolder moeten.

Misschien die Ipod Touch dan maar.

Bijdrager
    fnk

Met Remote app op een ipod touch je mac aansturen!

Zelf heb ik een mini met externe HD die ik via iphone of ipad bedien met Remote.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, je Mac moet altijd aan staan.
    Maar het werkt (in combinatie met die Remote ap) wel verdomd handig.

Martijnvanderhorst op 17 maart 2011

@kw je filmpje doet het niet.

Volgens mij ben ik wereldwijd geblokkeerd.:wink:

Ik ga het regeltje even verwijderen.

Bijdrager
    McLoe

Of je koopt een Mac Mini die je direct aan je hifi koppelt. Je kan je TV aan zo’n Mini hangen als beeldscherm, maar da’s niet eens nodig om ‘m via de remote app op iPod/iPhone/iPad (of via schermdeling op je Mac op zolder) te benaderen.

Bijdrager
    KarelWillem
    McLoe op 17 maart 2011

Of je koopt een Mac Mini die je direct aan je hifi koppelt….

Ja. Maar dan kan net zo goed de Mac op zolder aan blijven staan.

Bijdrager
    mark-a-mac

En dan is er nog de serie ‘Muziek uit je Mac’ op dit OMT. Hier vind je het laatste deel.

Bijdrager
    katteman

@KarelWillem, idd verdomd handig. Hier ook mega-collectie cd’s buiten en alles op MacBook gezet.
    Fims en videos stream ik naar een Philips Blue Ray-speler via Eye Connect.

Bijdrager
    thomth

Je kan ook je cds inruilen http://www.ipodmeister.com/

Bijdrager
    McLoe
    KarelWillem op 17 maart 2011
    McLoe op 17 maart 2011

Of je koopt een Mac Mini die je direct aan je hifi koppelt….

Ja. Maar dan kan net zo goed de Mac op zolder aan blijven staan.

TS ziet er tegenop om de Mac op zolder constant aan te laten staan. Een Mac Mini verbruikt heel wat minder energie dan andere Macs, zeker zonder beeldscherm (10W als Mini geen taken uitvoert). Bovendien heb je dan geen last van de vertraging van 1-2 seconden die een Airport Express heeft bij fast forward of doorspoelen naar een andere song (vind ik zelf nogal irritant). De AE verbruikt trouwens óók energie.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, de meningen verschillen.
    En daar was ook om gevraagd.

Het woord is weer aan de topic-starter.:lol:

Bijdrager
    Elbertox

Sonos zoneplayer 90 icm een synology nas waardat je gehele itunes library staat en je dus al je cd’s importeert in iTunes

Moderator
    unSOUND

Dan denk ik dat een Mac mini toch minder stroom verbruikt dan een Sonos + NAS…

Bijdrager
    Frans

Bedankt voor het meedenken allemaal. Kom er steeds meer achter dat een tweedehands iPod Touch met een dock de goedkoopste en handigste optie is. Ga me daar maar eens op orienteren.

Moderator
    unSOUND

Denk er wel aan dat je met 300 CD’s op 128 kb/s al praat over pak-hem-beet 30 GB. Als je voor 256 kb/s gaat verdubbelt dat dus naar 60 GB.

Bijdrager
    Frans

Goede tip, Unsound. Ik dank dat zo’n iPod toch een tussenoplossing blijft. Het wachten is op een mediaspeler met een schermpje.

Moderator
    unSOUND

Ik heb wat dat betreft hier het voordeel dat mijn Mac nooit uit gaat. Daar staat alles wat ik ooit op CD of vinyl gekocht heb in, en inmiddels een grote berg gekochte MP3’s of AAC’s. Vervolgens maakt mijn Mac via een Airport express verbinding met mijn versterker, en bedienden kan vanaf de iPhone of iPad.

Bijdrager
    Hostyle

Ik maak gebruik van eenzelfde oplossing als unSOUND. iMac staat continu aan, tenzij ik en mijn vriendin langere tijd weg zijn. Deze is via een AE verbonden met de versterker in de huiskamer. Als remote gebruik ik mijn huidige iPhone. Als ik er niet ben, staat mijn oude iPhone 3G in zijn dock langs de tv, gebruiksklaar als remote:cool:

Mijn vriendin is niet zo geinteresseerd in techniek, maar zij kan er perfect mee omgaan. Eerlijk gezegd maakt zij er nog het meeste gebruik van.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.