5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Frans

Wil systeemvoorkeuren terug in dock

Dit lijkt me een simpele, maar ik kon het antwoord nergens hier op een forum vinden.

Per ongeluk heb ik het icoon met systeemvoorkeuren vanaf mijn dock weggegooid.

Hoe krijg ik dat weer terug ?

Groeten,

Frans

Bijdrager
    www.project-euh.com

Systeemvoorkeuren openen. ctrl-click op icoontje in dock en kiezen voor dat je hem daar wilt houden..

Of: programma vanuit de applications folder naar de dock slepen.

Bijdrager
    3sje

Euh wellicht het makkelijkste is, de systeemvoorkeuren te openen (in het apple-menu je weet wel) en dan met de control-toets op het icoon in de Dock te klikken en dan te kiezen voor ‘Permament in Dock’ of zo.

Andere mogelijkheid is ook om te gaan naar de map Programma’s op de harde schijf en daar het programma Systeemvoorkeuren slepen naar je Dock.

Op deze manieren kan je je Dock uiteraard ook personaliseren. Overbodige dingen eruitslepen zoals je al gedaan hebt met Systeemvoorkeuren bvb. dus vaak gebruikte programma’s er in zetten. Dit moet wel in het gebied gebeuren waar de andere programma’s staan. Het kleine gebiedje, waar de prullenmand instaat (de twee gebieden worden verdeeld door een smal streepje in het wit-transparante dockachtergrond) daar kan je je vaak gebruikte documenten of mappen zetten.

Bijdrager
    Frans

Opgelost, bedankt. Het vreemde is dat ik ook in die richting zocht. Ik ging ervan uit dat systeem-voorkeuren wel een programma of map ergens zou zijn. Het vreemde is dat als je zoekt op systeemvoorkeuren je niets vindt, terwijl het programma wel gewoon in de applicaties map staat.

Nogmaals, bedankt.

Bijdrager
    3sje

Wat was de zoekactie? Ben je zeker dat je gezocht hebt op alle locaties of alle media en niet hebt gevraagd om te zoeken achter Systeemvoorkeuren in de thuismap?

De zoeklocatie ‘thuismap’ is standaard ingesteld of zo dacht ik. Die duikt zo nu en dan eens op, zodat je niet alle troep van het systeem vindt en zo. Maar als je zulke dingen zoekt, kan je best je harde schijf zoeken.

Denk dat daar dan het aan lag, waarom hij systeemvoorkeuren niet vond.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.