15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    steene

wil iemand dit eens vectorizen met illustrator CS2?

hallo,

Ik heb zelf geen illustrator cs2, in cs1 zit er geen live trace…
    Kan iemand dit beeld vectoriseren? het enige wat ik wil is dat rode krullige middenste!

http://www.attitudedesign.co.uk/downloads/wallpapers/1024×768/1024x768_victorian.html[/url]

Bijdrager
    Mezzanine

photoshop tif van maken? ( niet onwelwillend;).

Bijdrager
    MacBeer

Live trace is daar niet de tool voor… Zoals je ziet is hier sprake van herhalende vormen. Enige dat je moet doen is 1 maal een paar vormpjes uit die vorm tekenen (ja met de hand, dat is altijd strakker als ‘live trace’) en die dan vervolgens dupliceren en spiegelen.
    Hoogstens 10 minuten tijd en een veel beter resultaat als met Live Trace.

Bijdrager
    steene

wel tgrote probleem is, als ik inzoom op de tekening kan ik het niet meer uitmaken, pixels.
    en als ik niet inzoom is de vorm nogal verwarrend vooral in de kleine details.

ik weet het pentool is meestal beter.

Bovendien is het voor een animatie dus ee minder strak resultaat is best ok.

Bijdrager
    computer space

Inclusief het logo van Attitude? Volgens mij moet je in dit geval gewoon zelf een victoriaanse krul bedenken, of zelfs heel iets anders. Heel de wereld stikt op het moment van die krullen, zelfs radiatoren moeten er al zo uit zien.

Bijdrager
    svdf

Uitprinten, vergroten op de scanner tot a4, overtrekken met een zwarte stift en netjes inkleuren, inscannen en dan is het geen enkel probleem om het over te trekken met het pennetje.

Maar wat dan ook kan is je scan in photoshop laden, zorgen dat zwart 100% zwart is, en wit 100% wit, met een brush eventuele spikkeltjes vlekjes en oneffenheden weghalen. en vervolgens omzetten naar grijswaarden. Naar het kanalen pallet gaan, appeltje-klik op de laag zodat je een selectie hebt (let op dat het zwart geselecteerd wordt, en niet het wit, anders appeltje-i) en dan naar het paden pallet. Vanuit het menutje (dat driehoekje) klik je op “make work path” en stel je een tolerantie in (gewoon wat mee klooien, hoger is vloeiender). Nu heb je een pad, die kan je exporteren naar illustrator en je hebt je ornamentje getraced.

Eventueel voordat je het pad maakt de scan wat blurren of een mediaan er over heen gooien als hij niet mooi vloeiend word.

hope it helps!

Bijdrager
    ottovds

ik heb de fontsets wel van die vectoriaanse krullen etc…

Bijdrager
    BenDover

Geef even je email via pb, kan ik hem emailen.
    Screenshot, beetje in elkaar gedrukt op het forum:

Bijdrager
    Nisei
    ”MacBeer”

Hoogstens 10 minuten tijd en een veel beter resultaat als met Live Trace.

10 minuten lijkt me wat optimistisch. Je zal toch 25% van die afbeelding over moeten trekken.

Bijdrager
    steene

Dank u BenDover meer dan voldoende!!!
    Ik schaf CSIII aan want die live trace is handig, als die uitkomt!
    mss kan ik je dan met iets helpen;)

Bijdrager
    n8n
    ”steene”

Dank u BenDover meer dan voldoende!!!
    Ik schaf CSIII aan want die live trace is handig, als die uitkomt!
    mss kan ik je dan met iets helpen;)

Live trace zuigt big time, gebruik het niet uit principe :P

Bijdrager
    BenDover
    ”i,N8N”

Live trace zuigt big time, gebruik het niet uit principe :P

Gewoon een kwestie van de tool beheersen.
    5 min werk, eerst even in photoshop achtergrond weg en z/w. daarna livetrace gebruiken.
    Je ga niet 30 min op iets tekenen als het in 5 min ook kan.

Bijdrager
    Nisei

Hangt ervan af. Als ik het op ansichtkaart formaat heb en het moet uiteindelijk op de zijkant van een vrachtwagen dan teken ik het toch echt liever zelf.

Bijdrager
    kerwin
    ”Nisei”

Hangt ervan af. Als ik het op ansichtkaart formaat heb en het moet uiteindelijk op de zijkant van een vrachtwagen dan teken ik het toch echt liever zelf.

Schot in de roos, live trace is handig en snel, maar voor kwaliteit gewoon zelf doen.
    Of die kwaliteit voor dit dingetje nodig was staat er alleen niet bij dus…

Bijdrager
    appleholic
    ”kerwin”
    ”Nisei”

Schot in de roos, live trace is handig en snel, maar voor kwaliteit gewoon zelf doen.
    Of die kwaliteit voor dit dingetje nodig was staat er alleen niet bij dus…

Yep, en als ik ‘het zo de deur uit zou doen’ zou ik me rot schamen…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.