30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    HarleyMac

Wil een video-camera aanschaffen met harddisk ism iMovie 8

Wie heeft er ervaring met videocamera’s met een eigen harddisk?
    Ik zou er graag een aanschaffen. Ik heb laatst geprobeerd om in de winkel m’n laptop (17″ Intel Core Duo 2.16Ghz) te koppelen aan een JVC Everio GZ-MG575. Natuurlijk kon die camera werken met een Apple (WAT is dat?, zei de verkoopster nog) Ik had het kunnen weten. Uiteraard kon ik de camera wel op de desktop krijgen met een Firewirekabel, maar importeren van de videobeelden…. Ho maar.

Heeft iemand ervaring hiermee? Met JVC? Misschien met een ander merk.
    Ik ben nml. het importeren van bandjes naar de harddisk een beetje zat.:lol:

Bijdrager
    Blieper

Hallo,

Je zou ook Digicam.be hier even kunnen kijken, daar kun je ook met de knop “Keuzehulp” veel item uit je keuze filteren en kom je uiteindelijk bij de camera’s uit wat jij graag wilt.

Ik vind het een geweldige site!!

Succes

Bijdrager
    hansilan

en wat als je de camera handmatig op afspelen zet bij sommige camcorders zou dit nodig zijn

Bijdrager
    HarleyMac
    ”Blieper”

Hallo,

Je zou ook Digicam.be hier even kunnen kijken, daar kun je ook met de knop “Keuzehulp” veel item uit je keuze filteren en kom je uiteindelijk bij de camera’s uit wat jij graag wilt.

Ik vind het een geweldige site!!

Succes

He Blieper,
    Ik heb gekeken op Digicamshop.BE, maar ik zie nergens iets staan over het gebruik van een Apple met een JVC Everio. Kun je wat specifieker zijn, of heb je er zelf ook geen ervaring mee.

Bijdrager
    HarleyMac
    ”hansilan”

en wat als je de camera handmatig op afspelen zet bij sommige camcorders zou dit nodig zijn

Heb ik ook geprobeerd.
    Leuk al die adviezen, maar ik ben ook niet achterlijk.

Als je bij de Imovie-8 op importeren drukt en daar de camera van je keuze wilt doen, dus naar de camcorder Everio wilt gaan, dan is daar uitsluitend je eigen camera te zien die boven je beeldschermpje hangt.
    Kortom, je ziet de JVC Everio wel op de desktop als een Firewire-harddisk, maar je kunt ‘m niet benaderen via IMovie.:?

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”HarleyMac”

Wie heeft er ervaring met videocamera’s met een eigen harddisk?
    (…) Heeft iemand ervaring hiermee? Met JVC? Ik ben nml. het importeren van bandjes naar de harddisk een beetje zat.:lol:

Ervaring heb ik niet, maar ik weet wel dat dit veel gedoe geeft en (als er al iets wordt geïmporteerd), verlies aan kwaliteit.
    De beste manier om filmpjes te bewerken en te importeren is nog steeds m.b.v. de door jou zo verfoeide DV-bandjes. 8)

Bijdrager
    brinkey

Als je even bij apple zoekt op ‘iMovie ’08 Camcorder Support’ dan krijg je de rits te zien

Bijdrager
    applet

Met Toast8 Titanium kun je je everio filmpje makkelijk omzetten naar DV of welk formaat dan ook.

Ik ben zelf een huis tuin en keukenfilmer….en heb daarvoor een JVC everio Harddisk recorder.

Kwestie van de Everio via USB aansluiten, is dan te zien als harddisk en vervolgens naar je interne harddisk kopieren….vervolgens kun je bestandje omzetten van het MOD bestandsformaat naar DV middels Toast 8.

JVC levert er ook een programmatje bij maar dat vind ik niet zo lekker werken, hiermee kun je je filmpje ook niet in batches converteren…kan met Toast 8 wel:-)

Ik heb de goedkoopste JVC Everio (jaartje oud nu) en in combinatie met iMovie 8 perfect voor mijn vakanties en gebeurtenissen.

Conclusie….JVC harddiskrecorder werkt prima samen met apple icm Toast 8 voor conversie

Bijdrager
    hobbes2210

Hi Harleymac,

Ik heb ook een everio.
    Geen probleem om via USB de filmpjes te kopieren naar de HDD van de computer.
    Ben je eindelijk af van dat capture gebeuren!!

Daarna gaat alles in een batch naar MPEGstreamclip, waar ik de files demux naar m2v en AIFF.
    Deze verwerk ik met FCP (dus niet met imovie08) tot leuke filmpjes welke daarna via DVD studio pro (of soms via iDVD) naar DVD worden geschreven.

Kortom, het gaat prima met een Everio. Je workflow is iets anders, maar toch nog vele malen sneller dan met DV.

EDIT: Net geprobeerd met iMovie 06, gaat prima, effecten hoevcen niet gerenderd te worden, en dit op een Powerbook G4

Bijdrager
    WaZoo

Misschien geen nieuws voor jullie meer. MAAR ik ben er net achter gekomen dat iMovie’08 de Everio gewoon ziet!!!!
    Geen gebatch meer, geen conversie met VisualHub, maar gewoon DIRECT vanuit de camera in iMovie(08 dus)!

Jullie moesten eens weten hoe breed die grijns op mijn gezicht nu is :lol:

Bijdrager
    hobbes2210

Ik ga het direct installeren.
    Kan toch naast iMovie 6 staan, dus…….

’t zal toch niet:-)

Bijdrager
    WaZoo

Het werkt!
    FF wachten en hij komt vanzelf (10 seconden of zo)

Daarnaast was ik toch al aan iMovie’08 gewend en wil nooit meer terug naar een oudere iMovie voor het snelle en makkelijke knip- en plakwerk:)

Bijdrager
    Timme

Haai!

Ik heb de Canon HG10 gekocht met 40gb hard disk. Het is een high definition camera! Ik ben er tot dusver heel tevreden van en de samenwerking met iMovie 08 is super! Echt een aanrader!

grtz Timme

Bijdrager
    hobbes2210

Bugger…….

Nu weet ik het weer. iMovie 8 gaat alleen op een intel of >2Ghz PPC.
    Daar doet mijn powerbookje het niet mee. Toch maar verder met FCP 5 (en soms iMovie 6)

Of Is dit reden genoeg voor een nieuwe macbook pro :P

Bijdrager
    WaZoo

Lijkt me een uitstekende reden:)

Bijdrager
    1234

Montage vrienden,

Ik ga volgende week een film monteren van een Everio (HDD schijf) en vraag me n.a.v. bovenstaande verhaal af of ook FCP de camera detecteert.
    Ik ben niet zo’n held met alllerlei conversie programma’s en denk ook niet dat ik nieuwe apps kan installeren op de MBP waarop ik ga werken.

Wie heeft er ervaring met de combinatie FCP en Everio en kan mij een kort overzicht geven van de makkelijkste en snelste maniier om te capturen.
    Dit is wordt mijn eerste ervaring met een Everio.

Alvast Dank!

Bijdrager
    WaZoo

Het lijkt mij als de laatste iMovie de hdd nu reeds accepteerd dat FCP dit zeker ook wel zal doen. Nog niet gedaan hier, maar als ik het morgen ff voor je moet testen; geen probleem:)

Bijdrager
    1234

jaaa!
    bedankt voor het snelle bericht, als je het zou willen proberen, graag!!

Bijdrager
    WaZoo

Ja, ok, maar dan wel morgen. Ben nu ff fillumpie aan ut kijken en ga zo naa bed:)

Bijdrager
    1234

Super! dankje!

Bijdrager
    WaZoo

Nou, heb het geprobeerd en helaas, mod files worden in FCP 6 niet ondersteund. Nou lees ik wel op andere sites dat DropDV een heel simpel programmaatje is die, zoals de naam al zegt, mpeg files, wat een mod file ook is) dmv van ‘droppen’ converteerd naar DV. Simpeler kan bijna niet.
    Ik gebruik al tijden met volle tevredenheid VisualHub voor dit soort conversies (en meer), ook heel simpel en goedkoop, aan jou de keuze:D

Daarnaast moet ik me wel heel erg vergissen als ze er bij FCP niet mee bezig zijn. Het zou toch vreemd zijn dat ‘het kleine broertje’ het wel ondersteund en de macho-versie het nakijken heeft hehe

Geblokkeerd
    Anoniem

AVCHD of HDD-video bestanden zijn eerst en vooral gericht op de consumer markt. FCP is gericht op de professionele videomarkt.

Aangezien in de broadcast wereld die Harddisk camera’s bepaald geen gemeengoed zijn, geven de makers van de montageprogramma’s geen voorrang aan het ontwikkelen van de juiste codecs. Het kan best zijn dat die er komen, maar de pro-markt zal er niet op zitten te wachten….

Bijdrager
    1234

WAzoo, bedankt voor het proberen.
    Wat zijn de ‘gratis’ oplossingen??

Bijdrager
    WaZoo

Gratis (en goed) is er maar een: MPEG Streamclip, geweldig en eenvoudig programma! Te downloaden vanaf http://www.squared5.com

Daarnaast zal het toch gaan gebeuren dat de professionele markt overstapt op HD bestanden, aangezien de voordelen (vooral bij broadcast) eenvoudigweg te groot zijn. Nou is het wel zo dat de broadcast wereld niet echt bekend staat om het snel omarmen van nieuwe technieken, vooral ook omdat dan echt alle onderdelen van een broadcaster aangepast moeten worden. Kijk maar naar HDTV:)
    De cinematografische wereld doet dat wel sneller, maar daar wordt zeer bewust per project besloten welke technieken gebruikt gaan worden, aangezien dit grote invloed heeft op de totale ‘look’ van een film…
    Etc., etc., etc.

Hopelijk heb je hier wat aan timmyboy, het is helaas wel met een tussenstap, maar MPEG Streamclip is in ieder geval gratis en snel!

Bijdrager
    1234

Oké, cool, dankje.

Heb je enig idee hoelang het duurt om 3 uren materiaal om te zetten, een schatting?
    ik heb maar een dag een editset beschikbaar en het zou vervelend zijn als ik de meeste tijd kwijt ben aan inladen en conversie…

Bijdrager
    WaZoo

Ligt aan je bronmateriaal en hoe hoog je het weg wilt zetten.
    Ik zou zeggen, doe een klein stukje en vermenigvuldig het met wat je gaat doen, lekker simpel, en fout gaat het nooit:)

Kun je dat testje niet thuis doen dan? Of sterker nog, de hele conversie?

Bijdrager
    1234

Probleem is dat ik het materiaal op dezelfde dag pas krijg en de volgende dag moet aanleveren…
    maar ik wil de kwaliteit het liefst zo hoog mogelijk uiteraad.
    Het gaat om een reisverslag.

kun je jouw setting posten waarmee je goede kwalteit behoudt?
    Alvast bedankt voor alle moeite!!

Bijdrager
    iDude

@wazoo

Ik heb ook net ontdekt dat imovie’08 de everio gewoon ziet! He kunt dus idnerdaad meteen importeren. Ik vraag me echter af of het wel dezelfde kwaliteit is als dat je de files zelf binnenhaalt en dan converteert enzo

Bijdrager
    WaZoo

@timmyboy: met MPEG Streamclip exporteer ik dan naar DV(25), 1 minuut materiaal in ongeveer 20 seconden op een 2.16 GHz Intel Core 2 Duo

@iDude
    : dat heb ik, om eerlijk te zijn, nooit getest, maar zal ook vast wel een DV conversie zijn. Gaat jouw beeld er slechter uitzien dan?

Bijdrager
    iDude

nou ik had wel dat gevoel ja. Maar moet het nog goed controleren. Het stomme is , dat ik nergens een knop zie waar ik kan aangeven op wat voor formaat het wordt binnengehaald enzo.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.