7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    gamefreak

Wil een Mac kopen.

Is het waar dat in oktober de nieuwe versie van OS X uitkomt?
    Ik ben momenteel nog Windows XP gebruiker en ik ben met niets anders bezig dan mijn pc te optimaliseren ik heb het niet zo graag dat een pc na verloop van tijd trager begint te draaien als er geen aandacht aan besteedt word.
    Is het waar dat bij Mac niet het geval is ik bedoel dat je dat nie continu moet optimaliseren en dat hij niet trager word na verloop van tijd en dat veel minder vastloopt dan Windows.
    Ik heb nu een gewone pc maar ik ben van plan die MacBook Pro te kopen omdat hij zo mooi en fijn is afgewerkt maar is dat wel handig in gebruik zo’n laptop als altijd een gewone pc gehad hebt?

Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over de Mac.

Bedankt groeten Glenn.

Bijdrager
    hansenonline

misschien eerst eens die andere topics verwijderen!
    ook een mac loopt vol en wordt trager als je er niets aan doet. door dat unix op de achtergrond loopt kan je allerlei taken voor optimalisatie hiermee uitvoeren, zodat je het niet zelf hoeft te doen. verder doet unix dit automatisch als je de computer 24/7 aan laat staan. een laptop als vervanger van een desktop kan prima, maar zorg dan dat de laptop op een verhoging staat en dat je een losse muis en toetsenbord gebruikt. dit is om rsi klachten te vermijden. een losse monitor is natuurlijk ook een goede oplossing.

Bijdrager
    madcat

defragmenteren, scandisk en en die onzin heb je op de mac niet meer nodig.
    Het enige wat je hoeft te doen op de mac is het of het aan laten staan ook als je het niet nodig hebt. of af en toe opnieuw opstarten.

Het enige wat ik af en toe als onderhoud er aan pleeg is het scriptje draaien dat de permissies controleerd en repareerd. aangezien sommige programma’s die je instaleerd wel eens iets verkeerds kunnen veranderen.

Gezien je naam moet je er wel rekening mee houden dat spelletjes wat moeilijker gaat op de mac, al hoewel de afgelopen keynote hier wel meer aandacht aan besteed is zodat er een paar EA spellen beschikbaar worden gesteld voor de mac.
    Daarnaast kan je natuurlijk Windows draaien op je mac als j een spelletje wilt spelen.
    Maar hou hier wel rekening mee.

Bijdrager
    JorisG

Het enige wat ik af en toe als onderhoud er aan pleeg is het scriptje draaien dat de permissies controleerd en repareerd. aangezien sommige programma’s die je instaleerd wel eens iets verkeerds kunnen veranderen.

Spelling nazi :sealed:

On topic: ikzelf ga me ook een Mac aanschaffen, net omdat het veel vlotter gaat dan Windows… Het doet tenminste wat je wilt ipv altijd vast te lopen etc…

Bijdrager
    bhaenraets
    ”JorisG”

Second that! Klik

Inactief
    Anoniem
    ”gamefreak”

Is het waar dat in oktober de nieuwe versie van OS X uitkomt?
    Ik ben momenteel nog Windows XP gebruiker en ik ben met niets anders bezig dan mijn pc te optimaliseren ik heb het niet zo graag dat een pc na verloop van tijd trager begint te draaien als er geen aandacht aan besteedt word.
    Is het waar dat bij Mac niet het geval is ik bedoel dat je dat nie continu moet optimaliseren en dat hij niet trager word na verloop van tijd en dat veel minder vastloopt dan Windows.
    Ik heb nu een gewone pc maar ik ben van plan die MacBook Pro te kopen omdat hij zo mooi en fijn is afgewerkt maar is dat wel handig in gebruik zo’n laptop als altijd een gewone pc gehad hebt?

Ik zou graag wat meer informatie willen hebben over de Mac.

Bedankt groeten Glenn.

Kijk eens even rond op http://www.macmiep.nl
    Daar staat een hoop over de Mac en Mac OS X.:D

Bijdrager
    Cenobyte
    ”bhaenraets”
    ”JorisG”

Second that! Klik

Ga lekker ergens anders de leraar Nederlands uithangen :?

OXS wordt inderdaad medio oktober verwacht, geloof ik.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.