6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    57HenkB

Wijzigingen kunnen niet door iMovie worden bewaard in de bibliotheek

Een per ongeluk verwijderd project in iMovie heb ik geprobeerd terug te halen met behulp van TimeMachine. Aldaar heb ik op iMovie geklikt om deze terug te zetten. Daarbij melde het dialoogscherm of ik wilde bewaren, vervangen of beide bewaren. Voor de zekerheid gekozen voor beide bewaren.

Nu staan op mijn schijf twee iMovie-bibliotheken waarvan één met de toevoeging “Origineel”. Maar, welke ik van de twee ook open, ik kan er geen bewerkingen uitvoeren! Een dialoogvenster meldt:

Wijzigingen kunnen niet door iMovie worden bewaard in de bibliotheek.

De harde schijf met uw bibliotheek is misschien vol of niet beschikbaar, of de bevoegdheden zijn aangepast. Stop iMovie om te voorkomen dat u werk kwijtraakt.

Er is zat ruimte op de schijf aanwezig, er is niets verwijderd en zelf ben ik uiteraard bevoegd. Het infovenster geeft ook “lezen en schrijven” aan.

Wie kan mij vertellen hoe ik de boel weer kan herstellen?

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien even herstarten?

Bijdrager
    57HenkB

Ge-herstart. iMovie laadt al mijn projecten, maar bewerken gaat nog steeds niet. Weer datzelfde dialoogscherm.

Helaas. Strandbal. Af moeten sluiten met Forceer stop.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 4 weken geleden door 57HenkB.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Geen idee of het helpt, maar als je nu eens één van de twee bibliotheken wist zodat je degene overhoud waar dat project (nog) inzit?

Als de melding die je krijgt nergens op lijkt te slaan is dat misschien het gevolg van de aanwezigheid van die tweede bibliotheek?

Bijdrager
    57HenkB

Bij het eerder genoemde terugzetten had ik gekozen voor “Bewaar beide”. Hierbij wordt de oudste bibliotheek – de versie uit de TimeMachine dus – als “Origineel” bestempeld. Deze versie heb ik nu verbannen naar een extern schijfje. De laatste versie is weer zoals die was en als enige op die plek aanwezig. Hoera, hij doet het weer! Dankjewel voor deze tip!

Die zogenoemde oude versie uit de TimeMachine kan ik helaas nog steeds niet bewerken. Er lijkt iets mee aan de hand. Het zou mooi zijn als het project dat daarbij staat naar mijn laatste bibliotheek zou kunnen worden gekopieerd/verplaatst.

Zal ik deze vraag in een nieuw draadje openen, of kan deze vraag hier blijven staan?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door 57HenkB.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik werk zelf nauwelijks met iMovie, maar bij mij staat in de map “Films” niet alleen de iMovie-bibliotheek maar ook een map met de naam “iMovie projects”. Daarvan moet dus een backup staan op je TM schijf. Die zou je dus ook kunnen terugzetten waarbij je de huidige overschrijft. Maar maak dan wel voor alle zekerheid een extra kopie van die map (b.v. op je desktop). Helpt het niet of gaat het weer mis dan kun je die weer terugzetten.

Door rechts te klikken op de bibliotheek en dan te kiezen voor “toon pakketinhoud” kun je de bibliotheek bekijken (en vergelijken met een bibliotheek waar dat project nog in staat), maar het is niet aan te raden daar mee te gaan rommelen als je niet snapt waar je naar kijkt. (Ik weet dat niet omdat ik iMovie te weinig gebruikt). Doe je het toch dan moet je eerst een kopie maken van het origineel.

Een ander draadje openen is niet handig, krijg je een “hak op de tak” overzicht.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.