6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Wijzigen iCloud account iPhone lukt niet.

Ik heb mijn Apple ID en wachtwoord (van iCloud) gewijzigd. Op mijn MacBook heb ik via systeemvoorkeuren / iCloud uitgelogd en en opnieuw ingelogd met de nieuwe gegevens. Nu wilde ik hetzelfde doen op mijn iPhone alleen wordt dan bij uitloggen het wachtwoord gevraagd van de iCloud ID die ik opgeheven heb…. Maar als ik die invul krijg ik een foutmelding. Wat me logisch lijkt want die heb ik net gewijzigd en bestaat dus niet meer… Hoe kun je dan ooit uitloggen?
    Apple iD wijzigen op iPhone bij instellingen / iTunes en App Store lukte wel d.m.v. afmelden en opnieuw aanmelden met de nieuwe gegevens. (werd niet om oude iD of wachtwoord gevraagd)

Bijdrager
    iMad

iPhone herstellen en aanmelden met nieuwe account, dan evt. back-up terugzetten.

Bijdrager
    csteelooper

@iMad Ik vraag me af of dat gaat werken: de back-up vermeld immers ook dat @Willumpie bij de andere iCloud-account is aangemeld… Dus tot aan herstellen/aanmelden bij nieuwe account gaat het goed, maar als-ie dan z’n back-up terug zet is-ie volgens mij weer terug bij af…

@Willumpie
    achteraf gezien was het misschien slimmer om je eerst af te melden en dán de ID op te heffen…

Bijdrager
    Willumpie

@csteelooper

Tot die conclusie ben ik ook gekomen (achteraf). Ik heb de stappen vermeld op de Apple support pagina doorlopen. Zou fijner zijn als apple dat daar ook bij zou zetten…!!!

Bijdrager
    Willumpie

Gebeld met Apple support en volgende stappen doorlopen, voor de diegene die ook met dit probleem zitten:

Probleem:
    Apple iD gewijzigd. Maar iPhone vraagt om je oude account te verwijderen wel steeds naar je oude iD en wachtwoord (die er niet meer is…)

Oplossing:
    – Ga naar http://www.appleid.apple.com
    – Klik beheer uw apple iD
    – Wijzig daar je primaire email adres terug in de oude, druk bewaar.
    – Probeer op je iPhone de account the verwijderen met je oude wachtwoord, lukt dat niet probeer dan je nieuwe wachtwoord.

Bij mij werkte dit niet meteen, ik moest opnieuw naar beheer apple ID op website en iD weer terug veranderen de nieuwe.
    – Daarna op iPhone weer proberen de account te verwijderen met beide wachtwoorden. Het werkte nu wel bij het invullen van het nieuwe wachtwoord (terwijl in het venstertje wel de oude iD werd vermeld)

Weet je je oude wachtwoord niet meer, dan zit er (volgens mij) niets anders op dan bellen met apple support 0800 0200 570 keuze menu 1 kiezen.

Ben je van plan je appel iD te wijzigen, volg dan dit op: http://support.apple.com/kb/HT5621?viewlocale=nl_NL

Succes

Bijdrager
    ronald

@Willumpie

bedankt voor de oplossing

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.