8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    potato

wijzigen iccontjes

Hallo,

nou heb ik mooie icoontjes kunnen vinden voor op de mac, maar ik kan nergens vinden hoe je deze icoontjes plaatst.
    Kan iemand me uitleggen hoe dit gebeurt?
    Ben nog niet zo lang overgestapt van windows naar mac, …

met vriendelijke groeten,
    behets tom

Bijdrager
    Kyokushinkai

Selecteer hetgene waarvan je het icoon wilt veranderen, gebruik de toetsencombinatie [command] i en sleep het nieuwe icoon naar het tevoorschijn gekomen venster in de linker bovenhoek waar het huidige icoon staat. Zo zou het moeten werken.

Bijdrager
    macses

ctrl + klik op het nieuwe icoontje en ook op dit dat je wil veranderen -> toon info en dan selecteer je het gewenste icoontje, kopieert dit en daarna selecteer je het te vervangen icoon en klik je plak

edit: bovenstaande methode is misschien nog wel sneller dan de mijne

Bijdrager
    potato

hey,

allereerst bedankt voor het snelle antwoord.

Enkel werkt geen enkele methode hier. het nieuwe icoontje ‘vliegt’ atijg gewoon terug naar zen oude plaats, zonder op de nieuwe plaats dit icoontje te plaatsen.
    Het gaat om de icoontjes die ik van de mac site gedownload heb, ‘monoliff mac’, dus dit zou veronderstel ik toch moeten werken?

iemand?

Moderator
    unSOUND

En de volgende keer misschien eerst even bij de “veel gestelde vragen” kijken…. :wink:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=892722#892722

Bijdrager
    Macs

Gewoon :apple: -i op zowel het icoontje als de bestemming. Het “nieuwe” icoontje kopiëren door er links boven (in het venster dat je net tevoorschijn hebt getoverd) op te klikken en dan :apple: -c. Dan selecteer je het oude icoontje links boven (in het andere venster dat je hiernet tevoorschijn hebt getoverd) en :apple: -v.

Bijdrager
    potato

kan toch niet dat je standaard geen icoontjes kan wijzigen in mac osx?
    Waarom zou apple dan op hun website gratis coontjes weggeven?
    Enkel mogelijk mits installatie van een (betalend dan nog wel) programmaatje???

Zelfs windows kan dit!:evil:

:sealed: :D

Lijkt me absurd.

Bijdrager
    potato

Jup, macs, dat was het.

Blijkbaar lukt slepen niet, :apple: -c :apple: -v wel

bedankt voor jullie tijd en hulp;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.