4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene de Gier

Wijzigen albumnaam

Ik draai iTunes 7 (onder Windows, soon to be Mac). Ik wil albumnamen van een aantal albums wijzigen om dan albumillustraties te kunnen downloaden.

Ik klik rechtermuisknop en vervolgens Info Tonen. Bij sommige gevallen kan ik vervolgens de albumnaam of naam artiest niet wijzigen, de velden zijn dan uitgegrijsd.

Hoe komt dit en hoe kan ik toch albumnaam wijzigen?

Bijdrager
    Steff

Alle nummers van het album selecteren en daarna gewoon via de info het album titel veranderen.

Bijdrager
    Rene de Gier

Heb ik geprobeerd, ik kan dan wel muteren. Als ik op OK klik, wordt het niet opgeslagen. De oude naam blijft staan.

Bijdrager
    demandiebakt

in itunes de naam veranderen veranderd de naam in itunes, niet in je mappen.. als je binnenkort op een mac gaat werken moet je er aan wennen dat je niet alles via de finder(verkenner) doet maar gewoon vanuit itunes werkt. en dus niet meer de gehele tijd in je mappen loopt te ordenen.
    ik heb echt al heel lang niet meer in mn itunes map gekeken, regel alles via itunes.
    maar de voorheen opgegeven oplossing zou moeten werken in itunes zelf. alles selecteren en dan veranderen van de naam van het album waarbij het vinkje aangezet moet worden bij albumnaam.
    als je het niet kan veranderen kun je via het info venster ook handmatig een album illustratie toevoegen door de illustratie naar het vakje te slepen vanuit een google afbeelding zoek venster.

succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.