2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    xboxser

    Wijzigingen T-Mobile

    De nieuwe voorwaarden voor (iPhone) abo vanaf 1 april 2011.

    AANVULLENDE VOORWAARDEN ABONNEE CONSUMENT (+ toelichting) GELDEND VOOR ALLE CONSUMENTEN DIE VALLEN ONDER ALGEMENE VOORWAARDEN VAN VOOR 22 JANUARI 2011

    Nieuwe regelgeving
    Per 1 april 2011 wijzigt de regelgeving met betrekking tot betaalde SMS-diensten. Vanaf deze datum hebben consumenten langer de tijd om een klacht bij hun mobiele aanbieder in te dienen over betaalde SMS-diensten. Daarnaast gelden er voor mobiele aanbieders striktere voorwaarden voor het (tijdelijk) afsluiten van mobiele telefoonaansluitingen bij het uitblijven van betaling en worden zij verplicht om consumenten de mogelijkheid te bieden om hun mobiele telefoonnummer te blokkeren voor het gebruik van betaalde SMS-diensten.

    In verband met deze nieuwe regelgeving heeft T-Mobile per 22 januari 2011 reeds nieuwe Algemene Voorwaarden Abonnee Consument in gebruik genomen. Voor alle klanten op wie nog oudere versies van de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn vult T-Mobile de algemene voorwaarden als volgt aan:

    “T-Mobile is gerechtigd de kosten te incasseren voor de dienstverlening van derden voor SMS- diensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten welke door de klant zijn afgenomen. De klant stemt er mee in dat deze als Gebruikskosten door T-Mobile op haar facturen in rekening worden gebracht. T-Mobile kan, zonder ingebrekestelling, de Dienst geheel of gedeeltelijk opschorten indien de Klant een of meer van de in rekening gebrachte kosten voor Diensten en/of Content van derden, waaronder SMS diensten, Contentdiensten en/of overige (mobiele) diensten niet heeft betaald en er voldaan is aan de voorwaarden van Regeling Universele Dienstverlening en Eindgebruikersbelangen. Klachten over voornoemde diensten dienen binnen 2 maanden na de factuurdatum ingediend te worden.”

    Kosteloos blokkeren betaalde SMS-diensten
    Vanaf 1 april 2011 heb je dus de mogelijkheid om je mobiele telefoonnummer binnen 24 uur kosteloos te blokkeren voor het gebruik van betaalde SMS-diensten. Het (de)blokkeren voor betaalde SMS diensten kun je doen via de website http://www.smsdienstenfilter.nl.

    Afrekenen van SMS-diensten via je telefoonrekening
    De kosten voor betaalde SMS-diensten worden vanaf 1 april 2011 nog steeds via je telefoonrekening in rekening gebracht. Je hoeft dus geen actie te ondernemen. T-Mobile behoudt net als nu het recht om bij te late betaling van (ook) de hier bedoelde kosten de dienstverlening op te schorten of – uiteindelijk – te beëindigen. Wel is zij daarbij gebonden aan striktere voorwaarden.

    Klachten over SMS-diensten
    De termijn waarbinnen je kunt klagen over in rekening gebrachte SMS-diensten wordt vanaf 1 april 2011 verlengd tot twee maanden vanaf de factuurdatum.

    Bron: http://www.t-mobile.nl/corporate/htdocs/popup/voorwaarden.aspx

    Inactief
    Anoniem

    Bedankt man.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.