18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    nk22

Wii vs. Mac

Hoi.

Ik zat wat rond te futselen met mijn oude Wii en ben er achter gekomen hoe ik mijn Wii-Remote kan verbinden met mijn Macbook Pro. Alleen zou ik ook er nog games van de Wii op willen spelen, maar ik vraag me af of die schijfjes wel op een Mac werken. Weten jullie raad?

Geblokkeerd
    Anoniem

Hebben mensen uit urk geen google ? https://www.google.nl/search?q=wii+games+on+the+mac

Bijdrager
    nk22

Nee, dat gaat niet werken.
    Edit: tenzij je gebruik maakt van een emulator.:D

Tuurlijk heb ik die!

Bijdrager
    nk22

En @MEEUW ik bedoel het afspelen van de schijfjes

Bijdrager
    Tuur Tisseghem

@nk22

Zou je willen zeggen welke emulator je gebruikt?

Zou het ook wel eens willen proberen.

Geblokkeerd
    Anoniem
    nk22 op 22 december 2013

En @MEEUW ik bedoel het afspelen van de schijfjes

Overbodige vraag, er staan enorm veel tutorials hoe je wii op je mac computer kan spelen.
    Dat betekend dus dat je te lui ben om die te lezen!

Bijdrager
    computer space

Wii emulatie is nog behoorlijk brak. Playstation 2 begint eindelijk een beetje leuk te worden, maar de nieuwere generatie is vooralsnog behoorlijk hopeloos. Op Windows gaat het emuleren van een Wii nu net een beetje, Mac duurt nog wel even voordat het wat is.

Bijdrager
    applefreak020

Computer space: het is een forum waar je dus dingen kan
    Vragen.

Als je het vervelend vind dat mensen zulke vragen stellen?
    Dan moet je hier niet zijn.

Bijdrager
    Janjans

@applefreak Ik heb het vermoeden dat je opmerking voor @MEEUW is bedoeld:)

Geblokkeerd
    Anoniem
    applefreak020 op 22 december 2013

MEEUW: het is een forum waar je dus dingen kan
    Vragen.

Ja vragen waar je niet uit komt.Of moeilijke vragen.
    Wat verwacht je dat ik de google link geef en uit de resultaten ook nog even de links hier op plaats? :D

https://www.google.nl/search?q=wii+disc+in+mac

Geblokkeerd
    Anoniem

Normal disks write from the inside -> out. Nintendo, instead of putting DRM on their disks, just made them read from the outside -> in, so nothing except the Wii can read the disks. Ingenious, isn’t it?

En omdat ik in goede bui ben vandaag :
    http://benguild.com/2013/07/18/how-to-play-nintendo-wii-games-on-your-retina-macbook/

Bijdrager
    Tuvix

Verwijderd.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dank u:)

Bijdrager
    Tuvix

;)

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar snapt u ook dat het met een bepaalde boodschap is om beetje bot te doen? (ik bedoelde het nog beetje met humor, maar die begrijp niet iedereen begrijp ik (of gent gebied)
    Kan wel alles uitleggen. Terwijl er met heel even simpel google je meer resultaat heb en duidelijk dan dat ik hier kopieer en plak.
    Natuurlijk is forum om te vragen, en we beantwoorden graag! maar we kunnen toch wel verwachten dat een TS beetje heeft gegoogle’t

Ik zit al jaaaren in forum gebeuren. Was niet altijd gewend dat je afgekraakt werd als je zelf niet even googlede. En toen was er op google nog niet eens zoveel te vinden(moet eigenlijk ilse typen :P).
    mod’s sloten hele topics als je geen google had gebruikt.

Anyway ik was niet anders gewend dat in forum land best wel wat gezegd mocht worden als men niet googlede.

Bijdrager
    Tuvix

neen neen ik begrijp het, ik vond mijn reactie zelf onbeschoft vandaar dat ik ze heb weggedaan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou onbeschoft…. soms mag je ook wel direct zijn, anders komt het niet aan ;). En op dat punt heb je ook gelijk. Hou me nog in zelfs:D
    Net als mijn reactie. Niet netjes.
    maar als ik het lief zeg…
    En daarbij de belangrijkste reden nog die ik vergeten was :
    Omdat sommige te lui zijn om te zoeken, moeten wij onze tijd in verdiepen en word er misbruik gemaakt van onze goodwill.
    zelfde als sommige die misbruik maken van uitkering om zo niet te hoeven werken. Maar daar mag je wel wat van zeggen ;).

Bijdrager
    nk22

In ieder geval…
    Ik heb uitgevogeld (@MEEUW je gebruikersnaam staat er altijd goed:D) dat je met een SD-kaartje de spellen van je Wii, naar de kaart kan overzetten en dan kan je met Dolphin Emulator (http://www.dolphin-emulator.com/download.html) de .iso bestanden van het spel spelen en voilla! Of je zoekt gewoon .iso op google

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.