9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    wouter

Wifi werkt ineens niet meer op iPhone 7

Ik heb sinds gister ineens dat mijn wifi niet meer aan kan. Het icoon op m’n control center is grijs en in mijn instellingen wil hij ook niet meer aan.

Mijn netwerk instellingen heb ik al gereset en gisteravond mijn hele telefoon naar fabrieksinstellingen teruggezet (iOS 12). Ik dacht dat ’t misschien een iOS12 bug kon zijn, maar leek me ook wel raar dat ’t ineens gebeurt, ik had iOS12 namelijk al wel een paar dagen draaien zonder problemen.

Het lijkt me dus op een hardware probleem en zal misschien moeten concluderen dat mijn Wifi chip kapot is.. Misschien weet hier iemand nog een ander redmiddel?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  wouter. Reden: tikfout

Bijdrager
    McPim

Staat er een MAC adres  bij ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Info’ -> ‘WiFi-adres’ of is dit leeg?

Bijdrager
    pruus

Al eens helemaal opnieuw opgestart?

Al even bij andere apparatuur gekeken of die wel werkt?

Bijdrager
    wouter

<p class=”cite”>McPim op 3 oktober 2018 om 08:36</p>
    Staat er een MAC adres  bij ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Info’ -> ‘WiFi-adres’ of is dit leeg?

Daar staat N/A.

<p class=”cite”>pruus op 3 oktober 2018 om 09:20</p>
    Al eens helemaal opnieuw opgestart?

Al even bij andere apparatuur gekeken of die wel werkt?

Ja, sterker nog: helemaal opnieuw geinstalleerd. Andere apparatuur werkt inderdaad wel.

Bijdrager
    McPim

Als er N/A staat heb je vrijwel zeker een hardware probleem. Helaas…

Bijdrager
    javga

Ik had laatst ook zo iets. Alles met wifi leek thuis te werken incl. een andere iPhone en iPad. Na een herstart van mijn internet router was alles weer ok. Heel soms gebeurt dit ook bij mijn xBox. Meestal zet ik de router dan uit en haal de stekker +/- 10 seconden uit het stopcontact.

Bijdrager
    vuurvreter

Even je provider modem/router resetten door hem stroomloos te maken (30 seconden).

Bijdrager
    wouter

In andere WiFi omgevingen werkt hij ook niet dus het is inderdaad een hardware probleem. Heb hem ingeleverd bij T-Mobile ter reparatie.

Dank allemaal voor het meedenken!

Moderator
    Night

Laat nog ff weten hoe die reparatie is afgelopen. Was het inderdaad de WiFi chip?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.