7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    elppas

Wifi: wel internet, geen servers, geen mail…

Heel vreemd heb ik het altijd gevonden:
    Op mijn werk draait mijn iMac via de netwerkkabel.
    Dat gaat prima, maar hij is kapot….:cry::cry:
    Nu heb ik al een poosje een airport aangesloten met een netwerkje in de lucht (voor mijn iPhone)

Nu heb ik mijn macbook er bij gezet en het internet werkt prima, maar een emailaccount aanmaken lukte niet, totdat ik de netwerk stekker er in deed….
    Zo ook met de servers op het werk. Die kan hij via wifi niet vinden, wel via de stekker…

Nu doet mijn iMac het soms (voeding?) en heb ik hem nog even aan de praat gekregen.
    Daar is het dus exact het zelfde. Geen mail en geen servers te vinden, wel internet

Iemand een idee waar dat mis gaat?

Bijdrager
    stavos

Misschien handig om wat meer info te vermelden.. Welke iMac heb je het over? Welk OS draai je? Zijn alle updates volledig geïnstalleerd? Enzovoorts..

Bijdrager
    1984
    elppas op 05 november 2010

Geen mail en geen servers te vinden, wel internet

Iemand een idee waar dat mis gaat? Kun je op de site van je aanbieder bij webmail wel je mail ophalen…?

Bijdrager
    Jelleu

Simpel… Op het moment dat jij bedraad werkt werk je op het domein van je werk. Waardoor je dingen kan aanmaken, servers ziet , printers etc etc. Wanneer je het draadje in een airport stopt, hangt de airport niet automatisch in het domein, dus het apparaat die je draadloos met het airport verbind ook niet.

Bijdrager
    macpro

Je hebt de Airport waarschijnlijk niet in brugmodus ingesteld. Als je dat wel doet, dan komen de draadloze apparaten in het zelfde subnet en kun je de servers wel zien.

Bijdrager
    elppas

Helaas geen auto reminders ontvangen van jullie reacties…

Mijn imac is een 21,5″ van dec 2009 en de macbook een 13″ van 2006
    beiden draaien op os-x 10.6.4

de airport hangt met de UTP kabel gewoon aan het bedrijfsnetwerk, dus zou toch alles door moeten geven?

webmail van bedrijfsmailserver is idd ook niet te bereiken.

Ik moest alle mail van de mac kopieren naar de macbook en daar heb ik deze info voor gebruikt

Dat werkte prima, maar nu de macBoook aan de kabel zit kan hij de mailserver toch niet vinden…

Ik heb geprobeerd op een andere plaats in ons bedrijf de macBook aan te sluiten aan de netwerkkabel, maar het maakte ook niets uit.

Ik zie dus wel het netwerk, dus daar ligt het niet aan
    Imap gaat prima (mobile me/Gmail), maar alle POP mail doet het niet. (misschien is dat ook een belangrijke hint…?)

Bijdrager
    macpro

Dan moet je even met de systeem/netwerkbeheerder overleggen en kijken of de Airport wel goed geconfigureerd is.
    Kun je bijvoorbeeld de mail server pingen als je draadloos verbonden bent?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.