5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Wifi (via USB) vanuit je PC

Niet direct Apple-gerelateerd, maar dat moet het wel worden…

Op mijn werk zit ik in een bunker waar ik zelden 3G haal, laat staan 4G. Ik gebruik mijn iPhone als hotspot voor mijn iPad maar op deze manier schiet dat natuurlijk niet op.

Bestaat er de mogelijkheid om mijn werk-PC (ja, helaas, Windows) het bedrade signaal (hangt aan ethernetkabel) bijvoorbeeld via een USB apparaatje een mini-Wifi-netwerkje te laten ontstaan? Liefst ook nog eens zonder installatie van software (anders krijg ik gezeik met ICT-afdeling)…

U snapt dat ik hier dan mijn iPhone en iPad de mogelijkheid geef om internetverbinding te maken…

Bijdrager
    valentijn12

Als deze pc een draadloze kaart aan boord heeft kan je dit gewoon via een ingebouwde deel netwerk functie van windows doen.
    Anders even opzoek naar een wifi dongel?

Bijdrager
    GrannySmith

Nee, daar zit de afdeling ICT van elk bedrijf op te wachten. Gebruikers die hun eigen hotspot installeren. Lekker; kan de halve wereld rondneuzen op het bedrijfsnetwerk.

Het feit dat je met dit soort geklooi aan de ICT middelen van je werkgever ingaat tegen een security policy die je waarschijnlijk getekend hebt toen je in dienst kwam, of een deel van je contract is (huisregels waarnaar in je arbeidscontract naar verwezen wordt en dus bindend zijn), kan behoorlijke impact hebben op je toekomst bij dit bedrijf.

Bring Your Own Device heeft zo zijn grenzen.

Geblokkeerd
    Anoniem
    GrannySmith op 12 maart 2014

Nee, daar zit de afdeling ICT van elk bedrijf op te wachten. Gebruikers die hun eigen hotspot installeren. Lekker; kan de halve wereld rondneuzen op het bedrijfsnetwerk

Vragen staat vrij; ik informeer naar de technische mogelijkheden en ben niet bewust op zoek naar een ingang voor welke kwaadwillenden (m/v) dan ook…

Bijdrager
    Ro

een standaard wifi dongel is volgens mijn altijd ‘client’, om signaal uit zenden heb je dacht ik ook een ‘host’ mogelijkheid nodig, volgens mij hebben dongels dit vaak niet ( beetje beknopte omschrijving, wellicht dat iemand mij hier aan aanvullen/verbeteren)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.