16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Wifi versterker

De sterkste man van Nederland.

Bijdrager
    sedikit

MacFan heeft, dacht ik een jaar geleden, enkele WiFi versterkers getest. De FRITZ_WLAN/FRITZ_WLAN_Repeater_NG kwam als beste uit de test. Ook het gemakkelijkst in het gebruik. Wel wat duurder. Ik geloof ± € 70. Maar ik ben zeer tevreden:
    http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZ_WLAN/FRITZ_WLAN_Repeater_NG/index.php

Bijdrager
    1984
    Meh1965 op 29 april 2013

Zijn er mensen met ervaringen met wifi versterkers en/of mensen die tips hebben welke wel / niet aan te schaffen?

Kassa heeft er niet zo lang geleden aandacht aan besteed : Kassa : http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1336048 (op ±36 min)

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    sedikit

@Meh1965,
    Dan heb ik, zonder het te weten, noch nodig te hebben, deze mèt FM gekocht. Maar ik heb er toch echt “maar” ± € 70 voor betaald. Ik weet niet meer wáár, maar dat zoek ik wel even op. Hij bestrijkt 4 etages van mijn huis:

Edit: ik heb hem bij Conrad gekocht. Is nu wel duurder zie ik:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/405202/AVM-FRITZWLAN-repeater-NG?queryFromSuggest=true

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb de MacFan gevonden. De pagina is te groot om hier in z’n geheel te laten zien.Maar wel de conclusie:

Niettemin ook even verder kijken. Ik meen me te herinneren dat “welke WiFi-versterkers” eerder hier behandeld is. Even goed zoeken.

Bijdrager
    wverveer

hmm, is dit dan beter dan een apple express…of ongeveer hetzelfde…

Ik ben ondanks mijn capsule en extreme nog niet te vreden over mijn wifi…beneden ong. 100m2…en wat buitenverlichting…

in de omschrijving staat geen echte apple tekst:

Voorwaarde voor audio-overdracht en configuratie met de wizard: 32-bits Windows 7, Windows Vista of Windows XP Service Pack 2 of hoger, internetaansluiting

Ik had een universele wifi repeteer, maar kreeg hem via osx niet aan de praat

Bijdrager
    Illiarus

Je kan je WiFi ook verlengen via je stroomnetwerk in huis. Je sluit je basisstation aan op het netwerk (daar is een klein apparaatje voor) en vervolgens kan je in elk stopcontact in huis een versterker neerzetten ter grootte van een oude generatie Airport Express, erg mooi!

Geblokkeerd
    Bento
    Illiarus op 29 april 2013

Je kan je WiFi ook verlengen via je stroomnetwerk in huis. Je sluit je basisstation aan op het netwerk (daar is een klein apparaatje voor) en vervolgens kan je in elk stopcontact in huis een versterker neerzetten ter grootte van een oude generatie Airport Express, erg mooi!

Dat werkt niet altijd. Als je meerdere groepen fasen hebt lukt het bv niet.

Bijdrager
    1984
    Illiarus op 29 april 2013

Je bedoeld dit…? Powerline moet je gewoon zien als een stukje UTP-kabel. Met een switch of een WAP aan het ene uiteinde en het andere uiteinde aan je router kun je je netwerk gewoon verder uitbouwen.

1984 op 09 april 2013

Met twee powerline-stekkers verstuur je data gewoon via het stroomnetwerk zodat je ook bereik hebt op zolder of in de schuur.
    Het gaat via stopcontacten die aangesloten zijn op jouw meterkast
    Het werkt prima. Ook tussen verschillende groepen, met twee automaten en twee aardlekschakelaars ertussen.

hoe lang mag de totale lengte utp zijn

Geblokkeerd
    Bento

Steeds meer woningen hebben een driefasige aansluiting, dat wil zeggen dat de stroom is verdeeld over alle (drie) fasen van het net. Dit doet men omdat we per huishouden steeds meer gebruiken elektriciteit gebruiken, voornamelijk om te koken. Steeds meer huishoudens hebben stadsverwarming met de komst daarvan verdwijnt de gasaansluiting. Een driefasige aansluiting geeft een gelijkmatiger belasting van het elektriciteitsnet.

De drie fasen zijn van elkaar geschieden en een PowerLAN-netwerk via drie fasen lijkt dan ook niet mogelijk. Als er op elke fase een wandcontactdoos aanwezig is sluit u op iedere fase een powerline-adapter aan die u met elkaar verbindt met een netwerkkabel. Alle drie de fasen zijn dan gekoppeld.

Het handigst doet u dit in de meterkast. Vaak vindt u er al een enkele wandcontactdoos voor de beltrafo, de andere twee zult u moeten (laten) maken.

Dan wordt het wel een duur verhaal.

Bijdrager
    1984
    1984 op 10 april 2013

Via de meterkast verspreidt het zich zonder problemen over de verschillende groepen van uw huisinstallatie, maar het signaal kan niet ‘de straat op’. Daarvoor zorgen de spoelen en condensatoren in uw elektriciteitsmeter. Als het 230 V net in een huis is verdeeld tussen de drie verschillende fasen blijft het signaal zelfs binnen alle wandcontactdozen die op één en dezelfde fase zijn aangesloten. bron

Praktisch alle woningen in Nederland hebben slechts 1 fase die gebruikt wordt en die met 35A is beveiligd. In de groepenkast komt de voedingskabel meestal wel binnen met 3 fasen, deze zitten in het gedeelte waar een zegel op zit, de nul en de aarde maar er wordt slechts 1 fase afgezekerd en de anderen zijn loos. Die ene fase gaat dan door naar een railtje waarop dan weer de afgaande groepen op zitten beveiligd met schroefpatroonhouders of tegenwoordig automaten.
    Stel dat je in de woonkamer, waar de eerste homeplug op groep 1 zit en de tweede homeplug op zolder op groep 4 dan gaat het signaal via de groepenkast en de ingeschakelde beveiliging via het railtje en via de ingeschakelde beveiliging van groep 4 naar zolder.
    Het gaat pas fout als de beveiliging van groep 1 of groep 4 uit staat want dan zit daar de onderbreking.
    Tijdens de nieuwbouw heeft de installateur een rijtje huizen op fase L1 gezet, het volgende blokje op L2 en wee een blokje verder op L3. Zo houdt het energie leverend bedrijf een “redelijk” gelijke belasting over de 3 fasen.
    Pas bij een huis met een krachtaansluiting zijn alle 3 de binnenkomende fasen beveiligd en zitten er in die groepenkast 3 railtjes verdeeld over L1, L2 en L3 en dan moet je opletten dat je de homeplug op dezelfde groep gaat aansluiten. Als dat door de verdeling tenminste mogelijk is, want heb je in de woonkamer alleen L1 en op zolder of een slaapkamer alleen L3 dan is dat dus altijd onmogelijk. Maar nogmaals in de doorsnee woning, dus geen kapitale vila, zit slechts 1 fase.

Geblokkeerd
    Bento

In veel nieuwbouw eengezinswoningen wordt gebruik gemaakt van meerdere fasen.

Bijdrager
    1984

Het gaat pas fout als de beveiliging van groep 1 of groep 4 uit staat want dan zit daar de onderbreking.

Geblokkeerd
    Bento

Als dat door de verdeling tenminste mogelijk is, want heb je in de woonkamer alleen L1 en op zolder of een slaapkamer alleen L3 dan is dat dus altijd onmogelijk.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.