6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

WIFI vergroten bereik

Gekke vraag:
    Vanuit een huis waar een Timecapsule staat (oude uitvoering) kan ik in een ander huis aan de overkant zo’n 50/60 meter verder af en toe het netwerk zien. Nu zou het fijn zijn als ik dat netwerk wel goed kan oppakken. Kan ik dat signaal sterker maken? Een ander merk doet dat misschien beter?
    Of de nieuwe uitvoering Basestation kopen? En dan een nieuwe uitvoering express aan het einde? Is dat beter?
    Kortom: Hoe overbrug ik de afstand die nu net te lang is.
    Wie heeft er tips of adviezen?

Bijdeweg, beide huizen zijn van 1 persoon en draad trekken is geen optie.

Dank voor uw tijd!

Moderator
    Mac Daddy

Het gaat dus om 2 panden?
    De beste oplossing is een kabel tussen de 2 panden, maar dat vereist zeker wat werk, wil je dat goed doen.
    Er zijn sterkere antennes/wifi apparaten verkrijgbaar. De 5 GHz band is vaak wat vrijer dan de 2,4 GHz en dus meer kans dat die onderweg geen last van storingen heeft. Bedenkt wel dat alle apparaten met 5GHz moet kunnen communiceren. De Time Capsules en meeste nieuwe Macs kunnen dat, maar iPhone 4 en ouder bijvoorbeeld niet.
    Vrij radiokanaal instellen, heeft altijd enig nut.

Maar van al deze opties is een kabel voor zo’n soort configuratie het beste. Die afstand is met WiFi gewoon twijfelachtig. Ik hoop dat een kabel mogelijk is.

Sleutelbeheerder
    Night

Draad trekken is géén optie zegt TS.

Er zijn twee opties:
    1) richtantenne (maar dit vergt wat diepgang en knutselwerk)
    2) zeer sterke router (bv de Linksys WRT54G versie 2 met upgraded antennes) dus met (grote) uitschuifbare externe antennes of zoek op internet/Google naar 1000mW router of high power routers

Kijk ook eens naar:
    http://www.gnswireless.com zij hebben écht alles op het gebied van WIFI en dan met name point to point WIFI

En/of dan verder een WIFI extender ofwel WIFI repeater op de andere locatie om het signaal te boosten. Die zijn er al van een eurootje of 25.

Bijdrager
    Geitekaas

Wauh!
    Apparaatjes van 18.000 dollar! Haha. Iets te veel van het goede.
    Maar goede tips en ik ga me maar weer eens inlezen.
    Ik hoop dat ik een nederlandse of belgische winkel kan vinden. Budget zal rond de 400 euro liggen.

En inderdaad, draad is helaas geen optie….

Sleutelbeheerder
    Night

Hahaha, de aanbevolen point-to-point (line of sight) set kost maar 261,84 euro (omgerekend).

Bijdrager
    Geitekaas

Nope, niet gezien:-)
    Valt mooi binnen budget dan.
    Eerst maar eens bril kopen….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.