3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

wifi verbinding aanmelden ios14

Op mijn werk is een gast wifi dat ik gebruik. Om er op te komen krijg je eerst een popup om je te registreren. Een willekeurige reeks tekens in het naamveld en iets at random met een @ en extensie in emailveld  en dan op ok klikken.

In ios13 hoefde ik dit proces maar eens in de 2 weken te doorlopen. Na mijn upgrade naar ios14 dagelijks. Was zo op de iPad en nu ook op de iPhone. Beetje irritant. Schuifje op automatisch verbinding maken staat al aan. Schuifje privé adres staat ook aan. Dat laatste is een nieuwe optie in ios14. Zou het daar mee te maken hebben?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik dit niet zo vaak hoef te doen? Zal wel een beveiliging in ios14 zijn?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door jebman. Reden: aanvulling
    Bijdrager
    iDEOwen

Hi Jebman,

Je hebt het meteen door! het is idd dat schuifje ‘prive adres’. Daardoor krijgt je iPhone elke keer een ander Mac adres, waardoor je het netwerk op je werkt denkt dat er elke keer een nieuw/ander apparaat op het netwerk verschijnt. Is het overigens niet beter om gewoon het ‘werk’ netwerk te gebruik ipv gastnetwerk?

Bijdrager
    jebman

vandaag bij iPad privé schuifje uitgezet en zat ik meteen op het netwerk, op de iPhone weer moeten aanmelden. Dus inderdaad de privé modus.

Helaas is er alleen maar een gastnetwerk, het ‘hoofd’ wifi is voor de bobo’s. Als subcontractor met bring your own device niet toegestaan..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.