12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    madeggs

Wifi valt uit bij sluimerstand

Opeens heeft mijn iMac het probleem, dat als hij in sluimerstand gaat, de wifi verbinding verbroken wordt. Bij het ‘wakker’ worden moet ik dan handmatig mijn verbinding weer herstellen. Ik heb alle verbindingsinstellingen opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft zich voordoen.
    Iemand enig idee?

Bijdrager
    fred44nl

schakel wifi even uit en verwijder (=hernoem) de volgende 4 bestandjes:

NetworkInterfaces.plist
    com.apple.airport.preferences.plist
    com.apple.network.identification.plist
    preferences.plist

die staan in Macintosh HD / Bibliotheek / Preferences / SystemConfiguration
    daarna meteen opnieuw opstarten en wifi weer aanzetten.

heel vaak worden hiermee “vreemde” netwerkproblemen opgelost.

Bijdrager
    madeggs

Dank voor je reactie. Maar waar vindt ik deze? Heb zowel in systeem- als gebruiker bibliotheek gekeken, maar kan ze niet vinden…

Bijdrager
    madeggs

Sorry, niet goed gelezen:(

Bijdrager
    madeggs

Helemaal geweldig! Probleem opgelost.
    Dank je wel!

Bijdrager
    stavos

*klein schopje*
    Hier een soortgelijk probleem. iMac 21.5, 10.7.4 (11E53) komt na een paar uur uit standby en heeft gewoon een verbinding met mijn draadloze netwerk (TC die op dezelfde verdieping staat). Maar binnen twee minuten valt de verbinding weg en kan de iMac ook geen enkel netwerk meer vinden. Er hangen hier meerdere netwerken in de lucht en geen enkel signaal wordt opgepikt. Tijdelijke oplossing is opnieuw opstarten, tot het probleem zich de volgende ochtend herhaalt. Maar de laatste 2 dagen heb ik al gemerkt dat ik een enkele keer ook 2 keer opnieuw moet opstarten..

Wat ik al geprobeerd heb:
    – voorkeursbestanden verwijderd zoals al aangegeven in dit draadje
    – SMC reset
    – PRAM reset
    – netwerk verwijderd en opnieuw toegevoegd (incl. keychain gegevens)

Maar allen zonder langdurig effect.:sad:
    Iemand nog een suggestie? Probleem is ontstaan sinds 10.7.4. Andere apparaten hebben geen last van signaalverlies (ATV2, MB13″alu, 2x iPhone4, …).

Bijdrager
    stavos

En vanochtend weer opnieuw moeten opstarten na ontwaken uit standby.. :angry:

Schijnbaar (gelukkig?) ben ik niet de enige met dit probleem.
    https://discussions.apple.com/thread/3953756
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1372309
    http://forums.whirlpool.net.au/archive/1914894
    :confused:

Bijdrager
    Jacko Duker

Hier geldt absoluut hetzelfde, WiFi valt zomaar uit op mijn iMac 2.8 GHz Intel Core i7

Wat ook met regelmaat gebeurd noem ik het frezen van een applicatie.
    Er rest mij dan niets meer dan de harde reset, power off button te gebruiken

Is dit een structureel probleem van deze type iMac?

Bijdrager
    stavos

Ik had voor de update van 10.7.4 geen enkel probleem met de netwerkinstellingen/wifi verbindingen. Ik verwacht dus ook geen probleem in de hardware, maar in de software.

Bijdrager
    Jacko Duker

inmiddels de registry leeggemaakt zoals fred44nl zegt.
    dat heeft niet geholpen. hoop dan ook dat het een software probleem is.

Bijdrager
    stavos

Direct na het ontwaken heb ik even verbinding, die dus vervolgens volledig instort en niet te herstellen is. Maar ik heb de laatste 2 dagen gemerkt dat als ik de iMac uit standby haal en direct een continue actieve verbinding open zet met het internet (een radio stream in iTunes), alles gewoon blijft werken.
    Geen volledige oplossing voor het probleem, maar een optie waar ik nu mee uit de voeten kan. Hopelijk volgt 10.7.5 snel met een permanente fix.

Inactief
    Anoniem

Dit was ook al een probleem met iMacs toen Lion net uit was. Het was verholpen met een software update, maar nu is het blijkbaar weer terug.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.