24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    basveldhuis

Wifi valt uit

Als ik met m’n imac gewoon zit te surfen op het internet is er niks aan de hand.
    Wil ik een filmpje kijken of iets downloaden knalt opeens internet (Wifi eruit)
    Als ik bij het wifi icoontje boven in kijk staat er wel dat ik nog verbinding heb maar hij verstuurd niks meer.
    Als ik wifi even aan en uit zet dan doet die het ook gewoon weer.

Dus waarschijnlijk is het een software matige fout, want als het alleen door wifi aan en uit gefixed is lijkt het me toch stug.
    Als iemand hier mee bekend is en misschien de oplossing weet hoor ik die graag..

Bas

Bijdrager
    polansky

Je buren die onlangs een nieuwe router hebben aangesloten is het meest voor de hand liggend.
    Het sterkere signaal duwt het zwakkere signaal van jou weg.

Bijdrager
    websania

Toevallig bij Ziggo?

Bijdrager
    basveldhuis

Je buren die onlangs een nieuwe router hebben aangesloten is het meest voor de hand liggend.
    Het sterkere signaal duwt het zwakkere signaal van jou weg.

Lijkt me niet want alle andere apparaten hebben nergens last van!

Toevallig bij Ziggo?

Ja ik zit bij ziggo wat dan ook last van dat probleem ?

Bijdrager
    Nohara

Ik heb dit probleem ook gehad. Niet alleen bij mijn iMac, maar ook mijn iPad, iPhone en MacBook. Tevens bij Ziggo, maak gebruik van een D-Link Router. Wifi aan en uit zetten op de iMac of iPad deed de trick en werkte het weer als vanouds. Uiteindelijk is dit probleem opgehouden maar is er een ander probleem bij gekomen, namelijk dat wifi internet uitvalt voor alle apparaten. Het wifi signaal is er nog wel. Router uit/aan en alles werkt 1 minuut later weer. Wifi aan/uit op de iMac of iPad heeft dan geen nut.

Ik vermoed dat beide problemen komen door een verkeerd signaal vanuit apple software. De problemen deden zich altijd voor wanneer een Apple apparaat contact maakte met wifi, iMac uit standby, Macbook Pro aanzetten, iPad smartcover openen, iPhone aanzetten of thuiskomen. Het aanzetten van Sony apparaten zorgt gek genoeg nooit voor een wifi uitval (Smart TV, PlayStations).

Inmiddels valt dus Wifi internet signaal weg voor alle apparaten. Vermoedelijk ook omdat er in dit huishouden steeds meer apparaten bij komen die van de Wifi gebruik maken. Ik denk dat mijn gemiddelde consumentenrouter problemen heeft met 10-15+ verbindingen. Uiteindelijk komt internet altijd weer terug binnen 30 minuten, maar de router rebooten gaat uiteraard een stuk sneller.

Ik gok dus op een combinatie van een signaal tussen router en Apple product, en het grote aantal apparaten dat verbinding heeft.

Bijdrager
    websania

Ik kreeg dit probleem bij de overgang naar Ziggo. Wifi verbinding bleef, maar internet viel zo nu en dan uit. Wifi uit en weer in schakelen loste het probleem dan tijdelijk op. Ik moest dit soms ettelijke keren per dag doen. Na heel veel gezeur met Ziggo uiteindelijk een Cisko modem gehad (ik had de Ubee), maar helaas pindakaas; dit loste het probleem slechts ten dele op. Nu bleef de internet verbinding wel, maar zakte de snelheid daarvan soms tot het nulpunt, om dan even later wel weer op snelheid te komen. Niet handig als je kinderen een filmpje op de iPad zitten te kijken. Ook ik kreeg de hele riedel over me heen over buren met een router, bla bla bla. Ik woon hier in een eengezinswoning en mijn naaste buren zijn de enigen die mijn signaal zouden kunnen verstoren. Allebij hebben ze Ziggo en hun signalen komen amper in mijn woning. Maar ook na het verzetten van het kanaal bleef het probleem aanwezig.

Uiteindelijk was de mededeling van Ziggo: wij ondersteunen geen wifi! Maar wel hotspots zei ik er achteraan. Dreigen met opstappen hielp ook niet echt. Het enige dat helpt is een aparte wifirouter. Gelukkig was er een familielid die er nog eentje over had, zodat ik het kosteloos kon proberen. Dit loste het probleem uiteindelijk op. Later gehoord van een Ziggo-reseller: de modems zijn werkelijk crap en vooral het wifi gedeelte. De router werkt eigenlijk niet goed. Dus een eigen router is dé enige oplossing wil je goed wifi hebben. Eventueel de wifi in het modem laten uitzetten. Bij mij volstond het stopzetten van het uitzenden van het wifi-signaal. Ik heb nu een aparte Cisko wifi-router en geen problemen meer. Overigens: hiervoor zat ik bij XS4All zonder enig probleem met de wifi. De reden van overstap was dat de snelheid van de telefoonlijn hier niet boven de 10 Mbps kwam en ik dus geen digitale tv kon afnemen van XS4All en eigenlijk wel naar Ziggo over moest om een beetje fatsoenlijke internet snelheid te hebben en digitale tv met de mogelijkheid tot opnemen. De computer winkels varen wel bij Ziggo en weten je zonder meer de juiste routers aan te raden!

Even voor je informatie: wij hebben hier een iMac, een laptop, vijf iPads en twee iPhones en nu ook de decoder die via wifi werkt. Nu zijn die nooit allemaal tegelijk “aanwezig”, maar ik heb geen problemen meer. Succes!

Bijdrager
    websania
    Bijdrager
    newdominion

Ik heb last van hetzelfde probleem eigenlijk sinds ik mijn 2011 iMac gebruik in combinatie met een nieuwe Airport Time Capsule (2013, ac gigabit wireless). Probleem is exact hetzelfde als door basveldhuis beschreven. Ik maak gebruik van Caiway glasvezel wat geleverd wordt met een modem voor telefonie en televisie, maar niet is uitgevoerd met een wifi module. Mijn time capsule is geconfigureerd als router. Probleem is dus niet alleen Ziggo gebonden.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    websania

Heeft het modem ook nog een router-functie die aan staat?

Bijdrager
    newdominion

Ha Websania, de router is afgeschermd en ik kan hem niet bekabeld benaderen. Standaard wordt deze glasvezelmodem met een aparte draadloze router geleverd voor draadloze functionaliteit, dus ik ga ervan uit dat wanneer beschikbaar dit niet werkend is. Verder worden de interne ip adressen verstrekt door de Time Capsule en is m’n Mac het enige station waarbij het signaal wegvalt.

Bijdrager
    websania

Ok, daar is dus een verschil met mijn situatie; ik had uitval van internet op diverse apparaten. Om voldoende argumenten te hebben heb ik zelfs twee weken mijn iMac met een kabel verbonden en dat ging dus probleemloos, maar wifi gaf dus wel problemen. Zoals eerder geschreven was voor mij de oplossing een andere router, maar het is mij duidelijk dat hier iets anders aan de hand is. Het modem heeft dus geen enkele routerfunctie? Dus de time capsule ging geen melding geven toen je hem als router instelde?

Bijdrager
    newdominion

Nee, geen enkele.

Bijdrager
    basveldhuis

Ik vind het zelf ook een heel raar probleem dat er opeens geen internet is. Het lijkt me ook een router probleem maar heb al gekeken in de router (Ziggo router/modum) maar alles staat normaal en zie geen vreemde dingen. Ook heel apart dat alleen mijn Imac er last van heeft.

Bijdrager
    newdominion

Wellicht een compatibiliteitsprobleem tussen de 2013 Time Capsule en 2011 iMac airport card? Een Dell met een a/c kaart haalt zonder problemen draadloos 900+ Mbps zonder uitval.

Bijdrager
    websania

Probeer de Time Capsule vast in te stellen op 802.11n; dat scheelde bij mij wel in hoe vaak internet wegviel.

Bijdrager
    newdominion

Ha Websania, zou zonde zijn van de snelheid maar ik ga het proberen. Snelheid (werkend) is toch 450 Mbps, op N max 300

Bijdrager
    websania

Daar heb je inderdaad wel een punt natuurlijk, maar misschien kun je het 2,4 Mhz, dat je iMac gebruikt op die snelheid instellen bijvoorbeeld. De nieuwere spullen zullen het 5 Mhz kanaal kunnen benutten, waarop je wel de hogere snelheid toelaat.

Bijdrager
    newdominion

Ik had met mn oude 802.11n Airport Extreme geen problemen met het 5 GHz kanaal. snelheid van de 2,4 GHz ligt inderdaad wel een stuk lager.

Bijdrager
    basveldhuis

Geen van het alles schijnt te werken.
    Alleen mijn iMac vliegt er steeds uit word er nu echt zat van!
    Wifi uit en weer aan niks aan de hand.

Hoe kan dit dan toch ?

Bijdrager
    newdominion

Tsjah, da’s de vraag. Het is ook niet alsof je eventjes de airport extreme kaart kan vervangen (door een 802.11 ac exemplaar ofzo)

Bijdrager
    T-sec

Ook hier dezelfe soort problemen waar bij het WiFi signaal staat te klapperen en wegvalt.
    WiFi uit/aan zetten op MBP, iPad of IPhone werkt soms even, maar is niet de oplossing…

Hier is de configuratie: UPC Technicolor modem/router -> Airport Time Machine (1st gen) -> Devolo dLan500+.
    Wanneer ik het UPC modem in Bridge zet is deze compleet onbenaderbaar, dus heb ik deze functie uit staan.
    Airport Time Machine staat op Bridge en zo werkt het wel.
    Het vreemde is dat het wegvallende WiFi signaal ook voor de dLan500+ geldt, die lijkt een soort mee te doen.

Zet ik de Airport Time Machine op 802.11n dan is het probleem nagenoeg weg en valt het WiFi bijna niet weg.
    Hierdoor krijg ik het vermoeden dat het iets te maken heeft met verstoring van (te veel) signalen.
    Ook heb ik nog getwijfeld aan de oudere AP/TM, of de WiFi module nog wel 100% in orde is.

Mochten er UPC gebrukers zijn met een andere/betere opstelling i.c.m. een Airport Time Machine, dan hoor ik het graag.

Bijdrager
    T-sec

Het is inmiddels weer terug bij af ondanks de bovenstaande veranderingen. Het WiFi signaal valt continue weg.
    Zet ik WiFi uit/aan in het menu van mijn iPad/iPhone dan komt het signaal even terug en valt weer weg.
    Wanneer ik de Devolo powerline adapters uit de wandcontactdozen haal maakt dit niets uit.
    (Ik heb de Devolo powerline adapters dezelfde SSID en passw als mijn Airport gegeven.)

Wanneer ik mijn Airport Time Capsule uit/aan zet dan is het WiFi signaal weer stabiel.
    Het lijkt er dus op dat er iets niet goed is met het WiFi uit de Airport Time Machine…
    Vreemd vind ik wel dat een iPad/iPhone niet automatisch kiest voor een Devolo WiFi access point wanneer het WiFi van de Airport Time Machine wegvalt.
    Hierdoor bestaat misschien ook de mogelijheid dat het WiFi van de Airport Time Machine samen met die van de Devolo powerline adapters stoort of iets.
    Alhoewel dit ook weer een discutabele gedachte is, omdat het WiFi van de Airport Time Machine blijft wegvallen ook als ik de Devolo powerline adapters uit de wandcontactdozen haal…

Bijdrager
    Roon

Ik heb het volgende probleem omtrent geen wifi.

Ik heb een Cisco router van UPC hieraan heb ik een eigen d’link router dir-857 gekoppeld.
    Deze router geeft 2 signalen 2.4 ghz en 5 ghz.

De 5 ghz verbinding levert geen problemen op, maar mijn vriendin heeft een iphone4s en heeft daarom de 2.4 ghz verbinding nodig en dit signaal doet gewoon niks. Hij ziet hem wel maar kan er niks mee. De UPC-router heb ik in bridge-mode gezet.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen zodat het wel werkend is.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    AppleZiggo

Al jaren heb ik een iMac, Time machine (als router), iPhone 4 en iPad2 prima werkend op een Ziggo-wifi-signaal. Deze week een Apple TV gekocht en de iMac verliest continu het wifi-signaal, zelfs als de Apple TV in stand-by staat. Trek ik de stekker uit de Apple TV dan werkt de wifi prima op de iMac, net als voorheen. Mijn conclusie is dat het in mijn geval ligt aan de Apple TV.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.