4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    D-aan

Wifi USB-stick

Beste OMT’ers,

Ik ben op zoek naar een wifi USB-stick zoals deze:
    http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=77&PlatformID=12
    maar dan ook bruikbaar op m’n MacBook, de bovenstaande kan alleen gebruikt worden met XP. Weet iemand of deze bestaan en waar ik ze kan vinden?
    Ik probeer namelijk mijn PlayStation 3 op internet te krijgen en met zo’n stick m’n internet te verdelen. Deze van Thrustmaster is ‘speciaal gericht’ op de PS3 maar iedere stick is eigenlijk goed.
    Internet op mijn studentenkamertje wordt namelijk verdeeld per MAC adres, waarvan je er maar eentje mag doorgeven…

Met vriendelijke groet,

Daan

Bijdrager
    carpebios

Ik heb ook een ps3 en een macbook en dergelijke.
    Ook ik mag met mijn MAC adres maar 1 pc/router aansluiten.

Ik heb dus mijn AE mac adres doorgegeven.
    Draad van mijn wan naar het kastje (van de universiteit) en klaar.
    Nu kan je via je router wireless interneten op macbook en ps3

Bijdrager
    D-aan

Dat had ik ook eerst geprobeerd inderdaad.. Na een aantal dagen kreeg ik nog geen verbinding tot stand. Ik terug naar de IT-infobalie en daar zeiden ze dat ik inderdaad een router-MAC had opgegeven ipv een ‘normaal’ MAC adres. Routers mogen niet.. omdat ze bang zijn dat je anders daar een download centrum van gaat maken en het hele Universiteits netwerk plat legt.

Bijdrager
    D-aan

Oke, heb gezien op andere fora dat je schijnbaar wanneer je je Mac op internet aansluit via de ethernetpoort, het mogelijk is om Airport als router te laten fungeren. Dan ga ik dat maar eens proberen. Ff aan de instellingen sleutelen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.