22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

WiFi USB Adapter, welke?

Ik moet op de mac (imac G3) van m’n broertje een wifi dingetje zetten. Nu is een Airport kaartje een beetje duur dus willen we een wifi usb adapter erin zetten welke kan ik het best gebruiken?

Groet.

Bijdrager

Belkin heeft 2 modellen die goed op de mac werken, moet je maar even bij machouse of een andere apple dealer naar vragen. Ongeveer 40 euries.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Belkin heeft 2 modellen die goed op de mac werken, moet je maar even bij machouse of een andere apple dealer naar vragen. Ongeveer 40 euries.

Zijn er ook goedkopere modellen die werken?

Bijdrager
    storko

Sitecom WL 113, uit m’n hoofd 29 Euro

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”storko”

Sitecom WL 113, uit m’n hoofd 29 Euro

Oke, dat is al beter. Maar werken al die dingen eigenlijk? Als je ze in de betere pc winkel koopt?

Bijdrager
    PiTTS

Nou daar zou ik nog maar eens even goed over nadenken.

Ik ben ondertussen al 2 weken bezig eenzelfde iMAC G3 via wireless aan de praat te krijgen.
    (http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=71192&start=15:

De huidige Belkin versie (Wireless G USB adapter) met het stikkertje ver. 4000 op de doos werkt (nog) niet onder OSX. Ik heb ondertussen 2x contact met de TD van MacHouse gehad en ook die bevestigen nu dat de huidige versie niet onder oSX werkt. Waarbij het overigens niet uitmaakt of je 10.3 of 10.4 hebt.

Ook wisten die me te vertellen dat ook de DLink versie veel problemen heeft. Eigenlijk is de enige goede oplossing een “ouwe” 128bit Airport kaart, maar ja daar heeft Apple de productie van gestaakt.

:cry: :cry:

Mijn hoop is dat Ralinktech snel met een OSX driver voor de ver.4000 uitkomt, Machouse poogt voor mij nu een ver.3000 te bestellen zoniet dan kunnen ze voor ruim €150 aan spulletjes retour krijgen.

Bijdrager
    passenger

Vaag, heb bij mijn zus een Sweex met Ralinkchip en -driver tot dusver werkend gehad, al moet ik zeggen dat ik niet zeker ben van de 10.4.6 update. Daarvoor, uitstekend.

Bijdrager
    PiTTS
    ”passenger”

Vaag, heb bij mijn zus een Sweex met Ralinkchip en -driver tot dusver werkend gehad, al moet ik zeggen dat ik niet zeker ben van de 10.4.6 update. Daarvoor, uitstekend.

Het probleem bij de Belkin is niet de OS versie maar de versie van de USB adapter. (nieuwe chipset die nog niet ondersteund wordt). Grote kans dat het bij je zus prima blijft werken omdat er al een OSX driver beschikbaar is.

Bijdrager
    Macmortsel

Hoi, mijn allereerst reactie op dit forum….
    IK maak gebruik van SITCOM WLAN – router. Volgende toestellen zijn daarop aangesloten :
    Imac (onder OS 9.2), Mac Mini (OSX 10.4), en twee Dell desktops computers. De router vertrekt vanuit de Imac, Mac Mini heeft Airport, en de twee Dell’s deskopts zijn draadloos aangesloten via een stickje van Belkin
    Alles was binnen het half uur operatief. geen enkel probleem gehad, ondanks het feit dat alle toestellen nogal ver uit elkaar liggen en in onze woning nogal veel beton verwerkt is.

Succes
    Chris

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”Macmortsel”

Hoi, mijn allereerst reactie op dit forum….
    IK maak gebruik van SITCOM WLAN – router. Volgende toestellen zijn daarop aangesloten :
    Imac (onder OS 9.2), Mac Mini (OSX 10.4), en twee Dell desktops computers. De router vertrekt vanuit de Imac, Mac Mini heeft Airport, en de twee Dell’s deskopts zijn draadloos aangesloten via een stickje van Belkin
    Alles was binnen het half uur operatief. geen enkel probleem gehad, ondanks het feit dat alle toestellen nogal ver uit elkaar liggen en in onze woning nogal veel beton verwerkt is.

Succes
    Chris

Ja, wat moet ìk daarmee? Ik heb al een Airport express via router.

Welkom op het forum trouwens.

Bijdrager
    Macmortsel

Dat het aansluiten eigenlijk poepsimpel zou moeten zijn.

Bijdrager
    PiTTS

Nou na 4 weken gesteggel met MacHouse blijkt dat de Belkin adapters in versie 4000 niet werken onder OSX. Nadat ze me zo’n 4x beloofd hadden terug te bellen (……en ik steeds zelf weer contact moest opnemen omdat er nooit werd terug gebeld :x…… ) hebben ze nu dan gezegd dat ik de hele handel inclusief Airport station maar weer terug moet komen brengen.

Tot zo ver dan hoe makkelijk je met een mac het internet op kan, met draad ja of het allerlaatste model, maar heb je een iMacje G3 van 4 jaar oud (zoals mijn vader) dan heb je dikke pech! En dat terwijl zo’n beetje elke Windows bak vanaf win98 zonder al te veel problemen draadloos gaat……. daar word ik nou frustie van! :cry:

Ik denk dat ik het allemaal maar ga opbiechten bij die ouwe, daarna zal ik waarschijnlijk de komende 3 jaar met regelmaat dit verhaal van mijn gehele familie aan moeten horen…… “Jij met je Mac en dat het allemaal zo makkelijk is…” :oops:

Bijdrager
    Notgib

Omdat ik zelf ook op zoek ben naar een goed werkende wifi usb adapter, was de de eerste (gesponsorde) link van google;

http://afterthemac.com/product.php?id=mac%20wireless

Dit klinkt te mooi om waar te zijn, iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    Lrnsz

Kwam dit draadje tegen. Ben ook benieuwd naar ervaringen met dat ding. Voor in mijn oude iMac G4 die ik graag in een netwerkje wil hangen met mijn nieuwe MacBook en KPN Experia (Speedtouch 780).
    Die Airport kaartjes zijn zelfs 2e hands 2x zo duur….

Bijdrager
    erwin

Sitecom WL-113 wordt besproken in dit draadje.

Bijdrager
    bommels

Als je een iMac G3 draadloos wilt laten werken kun je ook even hier kijken:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=84901

grtz bart

Bijdrager
    Lrnsz
    ”erwin”

Sitecom WL-113 wordt besproken in dit draadje.

Dank!

Bijdrager
    Jeffry

Iemand ook enig idee waar de drivers van de Sagem [email protected] ofwel de Sagem XG-760A te vinden zijn. Dit is de USB stick die meegeleverd wordt met Orange/Wanadoo, maar heb nog niks kunnen vinden en ben ook al een tijdje op zoek.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Jeffry”

Iemand ook enig idee waar de drivers van de Sagem [email protected] ofwel de Sagem XG-760A te vinden zijn. Dit is de USB stick die meegeleverd wordt met Orange/Wanadoo, maar heb nog niks kunnen vinden en ben ook al een tijdje op zoek.

Het is zeer afhankelijk welke chipset er in die wifi adapter zit, als het een Prism2 of een ralink chip is zou je em best wel eens aan de praat kunnen krijgen, als het een andere is dan vrees ik dat het niet zal lukken ..

Bijdrager
    Jeffry

Ok thnx, zal het even uitpluizen wat erin zit. Raar toch dat daar dan geen drivers voor zijn.

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Jeffry”

Ok thnx, zal het even uitpluizen wat erin zit. Raar toch dat daar dan geen drivers voor zijn.

Niet alle USB wifi dongle fabrikanten vinden het belangrijk dat er dirvers voor OSX geschreven worden, dus daar ben je afhankelijk van.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.