8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Heliasje

wifi uitbreiden

heb het laatste een extra router bij gekocht nl de asus rt n66u (omdat mijn telenet router bijna geen wifibereik heeft) en wil deze op de 1ste of tweede verdieping plaatsen om het wifi bereik te vergroten zonder aan snelheidsverlies in te moeten boeten. Nu is mijn vraag of ik deze aansluit via een cat6 kabel (welke ik dan eerst opnieuw moet trekken naar de verdieping of via powerlines van 200mbps ?

Bijdrager
    macpro

De beste oplossing is een kabel, dus als het niet te veel moeite is, dan dat zeker doen.
    PowerLines is een goed alternatief, maar daar zijn inmiddels snellere versies van.
    Denk er wel aan dat je de Asus router in brugmodus moet zetten.
    Anders maakt deze een nieuw netwerk aan en dat is in jouw situatie niet nodig / gewenst.
    En als je het draadloze netwerk in de Asus dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord geeft als het draadloze netwerk van je Telenet router ben je helemaal klaar. Dan maken al jouw apparaten in huis automagisch verbinding met de Telenet of de Asus router, afhankelijk van waar ze zich bevinden en wie van de twee op dat moment het beste signaal levert.

Bijdrager
    Heliasje

moet ik dan de telenet router uitschakelen, want heb ook nog een airport extreme in brugmodus staan ?

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt de aanpak die macpro beschrijft met meerdere routers uitvoeren.
    Zie voor uitleg: http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Heliasje

kan ik de telenet router uitschakelen en mijn asus als primaire router gebruiken, en hoe moet ik deze dan instellen ?

Bijdrager
    macpro

Niet nodig. Gewoon alles laten zoals het is. Je hebt de Airport Extreme al in brugmodus staan.
    Doe hetzelfde met die Asus en je bent klaar.

Bijdrager
    Heliasje

oke bedankt ga het uit proberen

Bijdrager
    Heliasje

welke poorten moet ik dan gebruiken. van telenet router naar airport extreme in wan of lan poort (nu steekt deze momenteel in een wan poort) en van daar uit is mijn mac verbonden met een kabel in de lanpoort. maar lees veel dat ik van de telenet router de kabel in de LAN moet steken ipv de WAN.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.